Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmmm, er tivoli like borti gata her, tenkte gå opp på fjellet (rødsbergsfjellet for dere lokalkjente) og ta noen nattbilder av tivoliet ikveld med lang lukkertid, mye bevegelse og masse farger:P

 

edit: ble ikke noe, ble brått i veldig dårlig form igår kveld:/

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Jeg ble skikkelig skuffa over responsen og følelsen i "piltastene"/fokuspunktvelgerknappen på D200 (og solgte den etter kort tid). Er denne blitt bedre på D300?

 

Selve piltast delen fungerer bedre, problemet er at senter av denne fungerer som en "Enter/OK" tast og er nesten enklere å trykke til en av sidene enn i senter. D700 har løst dette ved å ha en fysisk OK knapp i senter:

 

post-46959-0-88011900-1302986128_thumb.jpg

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar

Når jeg fikk D300en min for noen dager siden hadde jeg gått en uke eller så uten å bruke 700en, så jeg merket ingen utrolig forskjell når jeg så igjennom søkeren på 300en, men når jeg brukte 700en igjen i dag ble jeg nesten litt sjokkert :p

 

Ja litt som å første se inn i en kommunal trygdebolig og deretter inn i Oslo Spektrum !

Lenke til kommentar

Alternativ løsning: Ignorer trollet.

 

Skjermen på et kamera vil alltid være mindre enn en PC skjerm, og dermed synes fokusfeil osv osv bedre på en PC skjerm.

 

Fu.

Ingenting trollete med den påstanden der. 40D og andre kamera med samme skjerm (ihvertfall 1DIII) er umulig å bruke til å vurdere skarphet. ufattelig drittskjerm. Derfor blir bildene fantastisk mye bedre på pc skjerm.

Lenke til kommentar

Alternativ løsning: Ignorer trollet.

 

Skjermen på et kamera vil alltid være mindre enn en PC skjerm, og dermed synes fokusfeil osv osv bedre på en PC skjerm.

 

Fu.

Ingenting trollete med den påstanden der. 40D og andre kamera med samme skjerm (ihvertfall 1DIII) er umulig å bruke til å vurdere skarphet. ufattelig drittskjerm. Derfor blir bildene fantastisk mye bedre på pc skjerm.

 

Var hellig overbevist om at du mente det helt motsatt - my bad.

Lenke til kommentar

Det er så skuffende å finne ut at bildene kanskje ikke ble like gode på pc-skjermen som de så ut å være på lcd-skjermen. :(

Skyt med film, så tar det mange uker før du får se hvordan bildene ble :fun:

Kan få det ganske raskt om han bygger mørkerom. Får mer og mer lyst til å prøve meg på det selv.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...