Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Tjaa.. har litt for mye annet som opptar tiden min til at jeg kan henge så mye mere her inne enn hva jeg gjør nå.. :) Men i denne farta så klarer jeg nok to-siffret om noen år i fra nå.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vinduet mitt forblir stengt til jeg får kjøpt insektspray for å drepe utrydde dem.. :)

Godt for dem at de ikke er insekter, da. :fun:

 

Ellers er det visstnok et godt tegn å ha edderkopper i kjelleren - de liker ikke sårlig inneklima med radongasser og sånt - så helt gæli er det ikke å ha dem på besøk..

 

Det eneste som hjelper mot edderkopper er en relativ dyr dippedupp som dette.

Uenig. Først og fremst, skal jeg kjøpe makroobjektiv kjøper jeg heller Canon MP-E 65mm 1-5x macro.

 

Dessuten, en slik brenner teipet fast på en rake fungerer rimelig greit det óg. :)

Brulee+Brenner+klein+copyr.jpg

Lenke til kommentar

Hot tip for alle fotografer som ikke visste dette:

Når du fotograferer med stativ, husk å sett stativet opp til ditt synspunkt. Hvis du ser for deg et bra bilde der du står, ikke ta bilde 30cm lavere, sett kameraet opp akkurat slik du ser det. Da slipper du å bli skuffet når du ser at det ikke blir slik du hadde sett det for deg.

Det har jeg ihvertfall brent meg på mange ganger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det har jeg ihvertfall brent meg på mange ganger.

 

En annen ting som også er dritt er og forholde seg til brennvidde på crop når man har skutt film i mange år, hender jeg ser for meg et utsnitt og hiver på et objektiv som burde passe til nevnte utsnitt og det blir for trangt, spesielt når man her en stykke tilbake til bilen for og bytte objektiv igjen :(

Lenke til kommentar

Ble ikke 300mm f2.8L IS i morgen:(

 

Men blir 1D Mark III med bytte mellom

24-105 f4.0L og 50 mm 1.8 og 70-200 mm f2.8L.

 

Så en 7D med enda en 70-200mm f2.8L IS.

 

Så blir det 7D på banen, og 1D mark III til tribunebilder og annet gøy. Blir sånn da jeg ille har brukt 1D før og da økte tryggere med den mot tribunen en mot banen.

Lenke til kommentar

Hællæ guttær... Har det kommet noe nytt utstyr i det siste jeg burde være interessert i?

 

For de som er på farta og trenger en nydelig veske så er Think Tank Retrospective 5 lansert. Hivd meg forøvrig på D700 og f.2.8 trioen så blir spennende å se hva får til med dette framover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hivd meg forøvrig på D700 og f.2.8 trioen så blir spennende å se hva får til med dette framover.

 

 

Grattis med nytt utstyr! Er du fornøyd i forhold til D300'en?

Lenke til kommentar

Hivd meg forøvrig på D700 og f.2.8 trioen så blir spennende å se hva får til med dette framover.

 

 

Grattis med nytt utstyr! Er du fornøyd i forhold til D300'en?

 

Kun rukket å teste D700 n på en revy igår kveld, men virker veldig bra. Det er rimelig likt D300, men større søker siden jeg bruker brillebruker og endret multifunksjons "hjul" med skikkelig OK knapp er helt klart forbedring sammen med info knappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...