Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Skulle installere OKI-laser og det viste seg å være mer komplisert enn å HP. På HP tasta jeg inn nettverksnøkkel direkte på skriveren, så var jeg i realiteten oppe å gikk. Mens på Oki ser det ut som jeg må gå via lapen for å opprette forbindelse. Der er jeg totalt grønn.

 

Prøvde å kjøre installasjon, og da fikk jeg beskjed om at maskin ikke finner skriver.

 

Noen om kan gi meg et spark på rett kurs? Altså av typen nettverk for noobs.

 

EDIT: Skriver en million feil. Da er jeg nok for trøtt til å gjøre meg nytte av eventuelle råd. Så glem bare det inn til videre.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vinduet mitt forblir stengt til jeg får kjøpt insektspray for å drepe utrydde dem.. :)

Godt for dem at de ikke er insekter, da. :fun:

 

Ellers er det visstnok et godt tegn å ha edderkopper i kjelleren - de liker ikke sårlig inneklima med radongasser og sånt - så helt gæli er det ikke å ha dem på besøk..

 

Det eneste som hjelper mot edderkopper er en relativ dyr dippedupp som dette.

Lenke til kommentar

Det fins lite som er bedre enn å se på Paradise Hotel og redigere og fikse litt på flickr konten.

Ting som er bedre enn å se på Paradise Hotel:

1: Sikringen som går under ski-VM, til bedreviternes, alfahannenes og nasjonalistenes panikk, full panegyris blant alle andre.

2: Følelsen av å kaste ut TV-skrapet: rett i undergangen med den sjokkerte Siv Jensen, platte krimserier, plagsomt pedagogiske dokumentarer, realityserier, bleiereklamer og Max-klassikeren «øl og kubikk». Good riddance.

3: Dirringen i ryggraden i det du blinker ut til venstre, trykker ned gasspedalen og freser nedover Autobahn uten fartsgrense i en 911.

4: Å våkne opp med solen på Hardangervidda, med fiskestang liggende rett utenfor teltet og fjellørret til frokost så godt som sikret.

5: Lettelsen i det en skriver oppsigelsesbrev fra jobben en hater.

6: Lagavulin 16.

7: The Kinks'

.

8: Den rette måten å være sliten man får når man er på vei til å trene seg opp, har kommet noenlunde i form og akkurat har løpt en runde.

9: Jens Bjørneboe. (Les «Bestialitetens historie» snarest.)

10: Å vite at tidobling av forbruk ikke ville økt livskvaliteten noe særlig.

11: Farten på datamaskiner med SSD.

12: Gleden hos besteforeldre som klarer å rote rundt i barnebarnas flickr-kontoer med iPad, samtidig som de fortsetter å påstå at de ikke kan noe med «dette datagreiene».

13: Japanske practical jokes.

14: «The Italian Job». Den fra 1969.

15: Blikket på arge tyskere når det er 90 sekunder siden trikken skulle gått og den ennå ikke har ankommet holdeplassen. Ubetalelig.

16: Å se Neil Young i gjørma, kaoset og svetten på Roskilde.

17: Notational Velocity på Macen.

18: Å skru gitarforsterkeren så høyt at notene ikke vil ligge stille når en kommer noenlunde helskinnet gjennom «Little Wing».

19: Søndag, Frankfurter Allgemeine Zeitung, god te og ferske rundstykker. Borgerskap, kom salige borgerskap!

20: Skuffelsen hos lisenskontrollører når de innser jeg faktisk ikke har TV.

21: Vann som smaker vann, jordbær med usannsynlige mengder smak og rikelig med plass når jeg kommer hjem til Norge etter å ha vært borte lenge.

22: God vin til €2 per flaske.

23: Billige flybilletter. Den som klarer å frigjøre tiden sin har en helt vanvittig frihet i dag også om en sammneligner med et tiår eller to tilbake.

24: Hodepinen som forsvinner når man blir oppsatt med briller etter lange perioder med mysing, tunge kvelder og forvirring.

25: Lange forsommerkvelder. Ikke lenge igjen nå.

26: «Pope: Yes one! Now will you please tell me what in God's name possessed you to paint this with three Christs in it?

[...]

Michelangelo: Yeah! It looks great! The fat one balances the two skinny ones.!»

27: En dusj etter å ha tatt toget gjennom det meste av Russland.

28: Å bli introdusert til god fastoptikk etter å ha fotografert lenge med tvilsomme kitobjektiver.

29: Redigering av bilder i Pixelmator på 20" iMac-skjerm etter å ha reist rundt med Picasa på en liten Linux-netbook.

30: Den første dagen på våren der vinden varmer.

31: Spotify uten reklame.

32: Gulvet som svinger når en sitter over orkesteret i Großer Saal i Musikverein i Wien; når messingen setter inn for fullt kommer høytiden umiddelbart.

33: Bob Dylans

34: Skype. Gratis videokonferanse til hvemsomhelst hvorsomhelst? Slikt betaler selskaper stadig hundretusener for å få tilgang på – ikke lenge siden det var eneste mulighet.

35: Å være fornøyd med egne bilder på trykk.

36: Kamera som er så solid at du ikke har noen som helst grunn til å være bekymret når det regner, blåser og tordner på alle kanter.

37: Kakao på høsten.

38: Å dra med seg en heftig bunke fotobøker fra biblioteket.

39: The New Yorker og Harper's Magazine.

40: Den dagen du faktisk klarte å gjennomføre tanken om minimalistisk møblering.

41: Siste generasjons absurd mikroskopiske iPod Nano.

42: Å komme gjennom grensekontrollen i Hong Kong på under fem minutter etter å ha brukt 6-16 timer (eller mer?) på de forrige grensepasseringene.

43: Bob Dylans «Street Legal»; «But Eden is burning, either brace yourself for elimination/Or else your hearts must have the courage for the changing of the guards».

44: Å sove trygt og tørt innendørs etter at forrige natt var på i telt på myr med regn gjennom hele natten og våt sovepose.

45: Lukten av nybakt sjokoladekake. (Moralsk dilemma: har man lov til å tigge kake fra naboer fordi det lukter absurd godt? Før 11 på en hvedag. Mmmhh.)

46: Wikipedias List of common misconceptions

47: Bugg.

48: [...] Sensurert av hensyn til mindreårige og arbeidende forumdeltagere; fyll inn selv.

49: Punktet der et fremmedspråk går fra uforståelig støy til delvis gjennomtrengbar kodeks: horisonten er ennå fjern, men du har fått ferten av den.

50: Götterdämmerungs avslutningsscene – gudenes fall, tilbake til likevekt etter 14 timers operamaraton.

 

Jeg kunne fortsatt, men det er på tide å få gjort litt jobb i dag – må bare spore opp sjokoladekaka først. Livet er for kort til Paradise Hotel og fotball som tilskueraktivitet – for skjørt til å skulle styres av andre.

Endret av Euklid
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Du glemte:

 

51: Å ikke se Paradise Hotel.

Selv om #5 kunne vært morsomt - så har jeg faktisk sluppet den. #6 er kommer høyt på min liste.

 

Men du glemte å se Malin tørke ;)

Satser på å ha glemt mye annet også. Om jeg bodde på en planet der kun 50 ting var bedre enn Paradise Hotel ville jeg meldt flytting.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er piratbukta nede i dag?

Ikke at jeg henger på slike lugubre nettsteder selvsagt, jeg bare snublet tilfeldigvis innom.

Eller hadde problemer med å tilfeldigvis snuble innom, rettere sagt.

Edit: Leif Ove Andsnes

Endret av _nomad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...