Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

MTF kurvene til den nye 50en til nikon ser så bra ut at det kan være interessant å bytte ut 1.4 versjonen. Sammenligning her

Vil heller ha et objektiv som er skarp fra 1.8 enn å måtte blende ned 1.4en min til F/2 eller videre

 

Håper bare at det blir så bra i praksis også

Endret av herp derp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, takk for godt svar. Det er vel slik at den beste kunsten ofte blir lagd i beruset tilstand. Meget mulig det gjelder foto også :)

 

Kan du kjøre en grundig test på dette? Da kan vi jo se om hva som gir best bilder, andre kan jo forøvrig også teste ut dette.

 

Men hvor beruset du skal være vet jeg ikke, blir vell flott med blender og lukker som flyter sammen til et tall bare :tease: Og iso flyter sammen med hvitbalsnen.

 

En grundig test gjennomføres natt til 1.Mai, og selvsagt med kun bruk at manuelle innstillinger for en korrekt test. Å blande lukkertid med blender vil nok forekomme. Autofokus skal selvsagt også slås av.

Kanskje mulig å dra denne lengre. Hva med om man representerer sitt årstrinn, og tar bilde fra en fest med sitt alderstrinn og en viss promille og senere se de forskjellige resultatene? Hvilke fotografer er kvikkest i beruset tilstand. Noe som kan gå inn under "utfordringer" ? Høres ut som en tråd Tomsi kunne funnet på å lagd :)

 

Haha, takk for godt svar. Det er vel slik at den beste kunsten ofte blir lagd i beruset tilstand. Meget mulig det gjelder foto også :)

«Write drunk, revise sober» er ikke nødvendigvis det dummeste tipset man kan ramle over. Problemet for fotografer er at førsteutkast og redigering ikke er adskilte prosesser; elendigheten fra fyllekulene blir med i det endelige produktet.

 

Sant det der.. Spørs om man faktisk finner et bilde photoshop ikke kan gjøre underverker med :)

 

Haha, takk for godt svar. Det er vel slik at den beste kunsten ofte blir lagd i beruset tilstand. Meget mulig det gjelder foto også :)

 

Kan du kjøre en grundig test på dette? Da kan vi jo se om hva som gir best bilder, andre kan jo forøvrig også teste ut dette.

 

Men hvor beruset du skal være vet jeg ikke, blir vell flott med blender og lukker som flyter sammen til et tall bare :tease: Og iso flyter sammen med hvitbalsnen.

Det er veldig viktig å finne riktig grad av påvirkethet. Det optimale nivået er der hvor man synes at alt er gøy og oppfører seg litt fjollete, men allikevel i stor grad har finmotorikken i behold. Hvis man blir for innpåsliten risikerer man å få seg en på trynet, og faren for å spy på kameraet er vel også en faktor.

 

Jeg kan personlig bekrefte at det fungerer. Skapte stor kunst da jeg var på bar med Stuart Franklin fra Magnum denne helgen. Bare vent litt, så skal jeg finne fram bilder! :fun:

 

Godt sagt! Jeg tåler selv skremmende mye, så å holde meg på det nivået hvor alle damene blir digge, og litt bromance er i bildet, skal jeg nok klare. Spy på kamera prøver jeg å unngå. Har verken vanntett objektiv eller kamera. Spørs om spy på kamera er noe 7D værtettning burde tåle? :)

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

Kanskje mulig å dra denne lengre. Hva med om man representerer sitt årstrinn, og tar bilde fra en fest med sitt alderstrinn og en viss promille og senere se de forskjellige resultatene? Hvilke fotografer er kvikkest i beruset tilstand. Noe som kan gå inn under "utfordringer" ? Høres ut som en tråd Tomsi kunne funnet på å lagd :)

Jeg er med! Hender støtt og stadig at jeg tar med meg kamera på fest. :)

 

1. april-bildet mitt i aprilfesten ble tatt i nokså berusa tilstand.

Lenke til kommentar

Et spørsmål til dere som selger mye utstyr. Har fått en henvendelse på min E-620 der potensiell kjøper vil at jeg skal ringe h*n. Er det vanlig? Hva gjør dere i slike tilfeller?

 

Litt spesielt, men det kan være at vedkommende har telefonskrekk eller er redd for å forstyrre ved å ringe på en upassende tid.

 

Edit: Sjekk at det er et vanlig nummer, ikke noe betalings svindel shit.

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Kan være en tanke da at i allefall slik jeg skjønner har det vært masse av utenlandke svnidlere på foto.no sine bruktsider. Slik at kjøperen da ikke er intterisert i å ringe til utlandet elns.

 

Men ja, noe merkelig at vedkommende spørr deg om å ringe. Kan ikke huske å ha opplevd det noe, men det er vell noen som er sånn også. Skader vell ikke ringe, kan jo bare være strengere på prisen :whistle:

Lenke til kommentar

Litt spesielt, men det kan være at vedkommende har telefonskrekk eller er redd for å forstyrre ved å ringe på en upassende tid.

Kan være så enkelt.

 

Edit: Sjekk at det er et vanlig nummer, ikke noe betalings svindel shit.

 

Ser ut til å være et vanlig mobilnummer - begynner med 928.

Lenke til kommentar

Ser nå jeg har vært noe sløv i aprilfesten.

 

Jeg har bildene, men ikke hatt tiden til å legge de ut å skrive ordentlig til alle bildene. Får ta en opprdydning når jeg får tid i påsken å gå igjenom å laste opp allebildene i riktig rekkefølge med medfølgende tekst.

 

Stor nok utfordring å få til 4 bilder i uka med heldagsprøver og annet mas. I morgen er det heldagsprøve i engelsk, før man tar en kjøretime før man skal komme seg til ekeberg på en time i fra Nittedal å være klar for å ha en 90 minuters teori prøve i baskettdømming. Blir jo en spennende dag rekker jeg å spise noe mat innimellom der? :ohmy:

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...