Paisley Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Er Norge i fase 4 eller 5 i den demografiske overgangen? En rask titt på en prøve jeg hadde liggende viste at Norge er et fase 4 land i likhet med blant annet Sverige Endret 12. april 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Er Norge i fase 4 eller 5 i den demografiske overgangen? En rask titt på en prøve jeg hadde liggende viste at Norge er et fase 4 land i likhet med blant annet Sverige Noe slikt jeg også trodde, da vi ikke er kommet til fase 5 enda.(slik jeg kan se ut av å sammenligne grafer) Men syntes læreren på ungdomsskolen sa noe om at vi faktisk var igjenom denne utviklingen. Det var i allefall det som vi lærte da, men finner ikke noe om dette nå... Er det noe å finne på i påsken i Oslo? Evt. noen butikker som er åpent.. typ fotovideo. GRATIS SEMINAR: Printrevolusjon med nyheten Mirage 1.5 Synes du det er komplisert å skrive ut bilder? Drag and drop direkte fra kameraet... Drag and drop direkte fra Lightroom eller Aperture sitt bibiotek... ... Møt opp og finn ut hva Mirage 1.5 kan gjøre for deg. Torsdag 14. april Tid: 16.00 - 18.00 Sted: FotoVideo, Møllergata 4, Oslo Kursholder: Per Arnfinn Persen http://www.fotovideo.no/Info/Kurs.aspx Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Et fase 5 land har følgende kjennetegn: - Lav fødselsrate - Mange eldre mennesker som utgjør et stort flertall - Rikt land - Ofte i Europa - Nedgang i befolkningstallet - Kvinner prioriterer utdanning fremfor mange barn - Mange kvinner i arbeidslivet Typiske land som dette er Russland, Tyskland og Italia. Norge er vel utenfor denne kategorien på enkelte punkter. Er iallefall dette min samfunnsfagslærer forklarte da vi hadde om demografi for en ukes tid siden Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Skal ikke skrive så vanskelig tekst egentlig. Siden dette ikke er hoveddelen i oppgaven men bare en pekepinn gjør jeg det da lett : " . Norge er i dag i det vi kaller fase 4, men tett oppunder fase 5. Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Er Norge i fase 4 eller 5 i den demografiske overgangen? En rask titt på en prøve jeg hadde liggende viste at Norge er et fase 4 land i likhet med blant annet Sverige Noe slikt jeg også trodde, da vi ikke er kommet til fase 5 enda.(slik jeg kan se ut av å sammenligne grafer) Men syntes læreren på ungdomsskolen sa noe om at vi faktisk var igjenom denne utviklingen. Det var i allefall det som vi lærte da, men finner ikke noe om dette nå... Er det noe å finne på i påsken i Oslo? Evt. noen butikker som er åpent.. typ fotovideo. GRATIS SEMINAR: Printrevolusjon med nyheten Mirage 1.5 Synes du det er komplisert å skrive ut bilder? Drag and drop direkte fra kameraet... Drag and drop direkte fra Lightroom eller Aperture sitt bibiotek... ... Møt opp og finn ut hva Mirage 1.5 kan gjøre for deg. Torsdag 14. april Tid: 16.00 - 18.00 Sted: FotoVideo, Møllergata 4, Oslo Kursholder: Per Arnfinn Persen http://www.fotovideo.no/Info/Kurs.aspx Om jeg reiser til Oslo, så reiser jeg tirsdag i neste uke. Regner med at jeg reiser hjem lørdag eller søndag. Men takk for tipset. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Sjekk ut, de har jo diversse kurs. Men det koster jo noe da, ellers så er det mye å gå rundt å ta bilder av i Oslo. En tur på festningen og brygga med kamera og du finner mye mye spennende. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Fase 5 er jo da befolkningen går i minus. Dette hadde norges befolkning hadde det ikke vært for innvandrerne. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 ? Kan det ha noe å gjøre med at jeg har nytt objektiv som jeg skyter med? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 "Nei." Hvor mye ledig diskplass har du? Lenke til kommentar
eveant Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 På disk C (der jeg lagrer bildene mine) har jeg nøyaktig 100 GB ledig. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Kjør en scandisk og forsøk igjen. Edit: Det er ikke at du prøver å flytte filene men at SD-kortet er skrivebeskyttet, så den ikke kan slette dem? Endret 12. april 2011 av Trondster Lenke til kommentar
eveant Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 hvordan finner jeg ut om minnekortet er skrivebeskyttet? Det som ikke funker er å lagre en NEF-fil, etter jeg har redigert den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Da var Opera 11.10 (Barracuda) lansert. Sinnssyk kjapp nettleser da gitt!! Lenke til kommentar
eveant Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) er den noe raskere enn før da? Edit: Nå funker det å redigere å lagre bildet alikavel. Gjorde akkurat det samme. Endret 12. april 2011 av eveant Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Vasker barnebilder som er funnet i ruinene Katastrofens små ansikter. kansjke gammelt nytt her inne? har ikke fulgt med i det siste) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 kansjke gammelt nytt her inne? har ikke fulgt med i det siste) Den var ny. Takk for at du tok deg tid til å poste denne. Det er et godt argument for de enkel bildene. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Er det noen steder i den relative nærhet til Oslo som har snø i midten av Mai ? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Er det noen steder i den relative nærhet til Oslo som har snø i midten av Mai ? Går du i skråningen ved Riksarkivet på Kringsjå har jeg sett snø et stykke ut i juni - skitten snø i et berg av singel og is, men allikevel. Hør med ishaller - har sett "snøhauger" utenfor midt på sommeren - i alle fall hadde gamle Furuset Ishall dette. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Trenger litt mere enn det siden jeg skal skyte en hel vinter kolleksjon. Kan godt være noen timer kjøring, men helst så nærme Oslo som mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå