Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

 

Har Canon 7D så det er jo CROP, har selv 50mm f1.8 og 70-200mm f2.L Så kan jeg kanksje få ordna noe litt mer vidt, slik som 30 mm kanskje?

Hvor har du fått tak i den? Kunne tenkt meg en sånn selv :tease:

 

Hvis jeg oppgraderer til flickr pro, vil jeg få statistikk på bildene som allerede ligger der. Eller blir det kun statistikk fra den dagen jeg oppgraderer.

 

Jeg mener å huske at jeg fikk kun fra den dagen jeg startet pro-kontoen. Ikke siter meg på det though..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon Blits Speedlite 430 EX II

Aurora Microbox Softbox MBS 15x20cm

Canon Solblender EW-65II

Canon EF 35mm F2.0 (valgte denne da jeg så i allefall ikke fotovideo hadde antatt å få inn Canon EF 28mm F2.8 før langt uti juli)

 

Hvorfor ikke en stor reflektor nå som du skal holde på ute.

 

28mm tror jeg blir litt vid til portretter ute, du får bedre uttrykk/proporsjoner av modellene ved og bruke en tele på litt avstand.

Lenke til kommentar

Canon Blits Speedlite 430 EX II

Aurora Microbox Softbox MBS 15x20cm

Canon Solblender EW-65II

Canon EF 35mm F2.0 (valgte denne da jeg så i allefall ikke fotovideo hadde antatt å få inn Canon EF 28mm F2.8 før langt uti juli)

 

Hvorfor ikke en stor reflektor nå som du skal holde på ute.

 

28mm tror jeg blir litt vid til portretter ute, du får bedre uttrykk/proporsjoner av modellene ved og bruke en tele på litt avstand.

 

Ikke drevet noe med blitz eller lys på denne måten, så derfor er innspill helt perfekt.

 

Ja, satt å tenkte litt selv også. Og kanskje det heller vil bli bedre å bruke evnt 50mm f1.8 og 70-200mm f2.8L. Så kan jeg bruke objektiver jeg har, og heller da investere i blitz og softboks/reflektor.

Lenke til kommentar

Takk for tips gutter. Ser ut som det blir thinktank pixel pocket på meg.

Samtidig må jeg fortsette min spørsmålsrunde med å spørre hvordan dere har pakket inn objektiver som skal sendes etter salg. Har fått solgt det ene objektive mitt, og sender dette i orginal embalasje. Skulle dog hatt litt mer tips. En smartpost eske med bobleplast bare ? :)

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

Sitter på gardermoen nå. Gratis wlan og greier. Flott.

Det som ikke er fullt så flott er at på flyet til Bodø fikk jeg et kamerastativ av den kraftige typen rett i foten. En idiot hadde plassert det veldig dårlig i hyllen til håndbagasjen, og det datt rett og slett ut. Kanskje en akamist som fortjener min fulle vrede?

Lenke til kommentar

Takk for tips gutter. Ser ut som det blir thinktank pixel pocket på meg.

Samtidig må jeg fortsette min spørsmålsrunde med å spørre hvordan dere har pakket inn objektiver som skal sendes etter salg. Har fått solgt det ene objektive mitt, og sender dette i orginal embalasje. Skulle dog hatt litt mer tips. En smartpost eske med bobleplast bare ? :)

 

Jeg har et par "vanntette" gepe-minnekort etuier.

 

Jeg har klart meg med den største boblekonvolutten når objektivene har vært små, det største objektivet ink. original forpakning var Tamron 90mm macro som jeg klarte og få nedi.

 

Ellers så har jeg brukt smart pakke og fylt opp med bobleplast, har også fylt opp imellom solblender/objektiv med papir for og sikre litt bedre.

 

Edit: har forresten brukt hele kvelden på og bestille båt-motordeler fra USA, ikke gøy og finne ut av delenummer og kryssreferanser.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ungh - nyeste virusdefinisjonsfiler fra Avast er borked - den påstår at stort sett alle websider i univeraet er infisert - blant annet alle EULA-filene på forskjellige språk fra CS4. Bruker du Avast - ikke oppdater til nyeste definisjonsfiler!

 

 

Edit: selv websidene på den interne ruteren min har visstnok virus. :roll:

 

Avasts websider og forum sliter "litt"...

 

 

http://forum.avast.com sier "most online today: 8517. Most online ever: 8517". :D

 

Rekord! Er det ikke så at all publisitet er god publisitet? ;)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Ungh - nyeste virusdefinisjonsfiler fra Avast er borked - den påstår at stort sett alle websider i univeraet er infisert - blant annet alle EULA-filene på forskjellige språk fra CS4. Bruker du Avast - ikke oppdater til nyeste definisjonsfiler!

 

 

Edit: selv websidene på den interne ruteren min har visstnok virus. :roll:

 

Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Takk for link - jeg sitter med samme følelse når det gjelder nøkkelordfunksjonene. Men der er det mange som sliter med.

Har lekt litt videre med nøkkelord, og funnet ut at det kan brukes til noe. Det går faktisk an å finne igjen bilder med bestemte nøkkelord ved hjelp av Search. Er ikke like elegant som jeg er vant med fra LR, men det duger hvis man ikke er bortskjemt.

 

Så jeg oppfordrer deg til å gi funksjonen en sjanse til hvis du er interesert.

 

Filter derimot, har jeg ikke funnet ut av ennå. Men det bør jo kunne brukes til noe det og, er sikkert bare vi som er noen treiginger.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...