Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

SSD altså. It's the shit!

 

:)

 

Og nå kommer du aldri til å gå tilbake til HDD for OS-disk, ikke sant? Det kommer i alle fall aldri jeg til å gjøre. :)

 

Tja er jo en retrobølge om dagen med bla Fuji sitt X100 så om ikke lenge så kommer vi alle til å trå til med mekaniske disker igjen, 1 GB ram og Windows 3.0 :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja er jo en retrobølge om dagen med bla Fuji sitt X100 så om ikke lenge så kommer vi alle til å trå til med mekaniske disker igjen, 1 GB ram og Windows 3.0 :cool:

 

Nei, vi kommer til å sitte med noe som ligner mekaniske disker og win3.11, men som i virkeligheten er noe hypermoderne.

Lenke til kommentar

Neidaså er spørsmålet om det er en god ide å dra til Høvik og Oslo og gå ape med plæstikkort, man kan vel se dette på 2 måter, angre på at tok turen eller angre på at man lot være. Ifølge min religion lever man bare en gang, dog med den bonusen at blir j overrasket skulle jeg ta feil...

Lenke til kommentar

er det til backup av bilder?

Nei, det er et verktøy for å skrive små notater. Alt fra huskelapper til diverse notater i forbindelse med studier. (Edit: tror jeg).

 

Bruker Evernote hver eneste dag på Android mobil og 2 PCr, jobbtider, dårlige ideer, linker og annet som er greit å huske på.

Lenke til kommentar

Bruker Evernote hver eneste dag på Android mobil og 2 PCr, jobbtider, dårlige ideer, linker og annet som er greit å huske på.

Fordeler og ulemper? Bortsett fra at de mangler en linux klient ...

 

For min del stort sett bare fordeler, den er rask å bruke, oversiktlig UI og kan feks lage tagger hvis man har mye å holde styr på etter lengre tids bruk og sliter med å finne igjen ting. Evernote har 2 ulemper som jeg har funnet, hvis jeg lager litt for avansert redigering feks ulike type fonter, størrelse m.m. så vil ikke mobilen lese det, så fordel å holde det så enkelt som mulig. Det andre som kanskje er mer viktig å være klar over er at den må være tilkoblet trådløst for å kunne lese eller redigere innhold. Den har mao ikke ett offline modus, men hørt rykter at det skal være mulig å kjøpe uten at har savnet det selv, slår bare på datatrafikk på mobilen hvis det er noe jeg må sjekke når er ute/jobb osv.

Lenke til kommentar

For min del stort sett bare fordeler, den er rask å bruke, oversiktlig UI og kan feks lage tagger hvis man har mye å holde styr på etter lengre tids bruk og sliter med å finne igjen ting. Evernote har 2 ulemper som jeg har funnet, hvis jeg lager litt for avansert redigering feks ulike type fonter, størrelse m.m. så vil ikke mobilen lese det, så fordel å holde det så enkelt som mulig. Det andre som kanskje er mer viktig å være klar over er at den må være tilkoblet trådløst for å kunne lese eller redigere innhold. Den har mao ikke ett offline modus, men hørt rykter at det skal være mulig å kjøpe uten at har savnet det selv, slår bare på datatrafikk på mobilen hvis det er noe jeg må sjekke når er ute/jobb osv.

Høres greit ut dette. Hvordan er det med sikkerhet osv? Lagres dataene kryptert, f.eks?

Lenke til kommentar

Tja er jo en retrobølge om dagen med bla Fuji sitt X100 så om ikke lenge så kommer vi alle til å trå til med mekaniske disker igjen, 1 GB ram og Windows 3.0 :cool:

 

Nei, vi kommer til å sitte med noe som ligner mekaniske disker og win3.11, men som i virkeligheten er noe hypermoderne.

 

ooog med win 3.11 minte du meg på at jeg har faktisk brukt win 2.0 og sliter fortsatt med senvirkninger.

Lenke til kommentar

For min del stort sett bare fordeler, den er rask å bruke, oversiktlig UI og kan feks lage tagger hvis man har mye å holde styr på etter lengre tids bruk og sliter med å finne igjen ting. Evernote har 2 ulemper som jeg har funnet, hvis jeg lager litt for avansert redigering feks ulike type fonter, størrelse m.m. så vil ikke mobilen lese det, så fordel å holde det så enkelt som mulig. Det andre som kanskje er mer viktig å være klar over er at den må være tilkoblet trådløst for å kunne lese eller redigere innhold. Den har mao ikke ett offline modus, men hørt rykter at det skal være mulig å kjøpe uten at har savnet det selv, slår bare på datatrafikk på mobilen hvis det er noe jeg må sjekke når er ute/jobb osv.

Høres greit ut dette. Hvordan er det med sikkerhet osv? Lagres dataene kryptert, f.eks?

 

Tror linken under gir best svar på det, men de garanterer ikke dette 100 %, men det tror jeg ingen selskaper gjør hvis man leser det med fin skrift. Man har en funksjon som gjør at den kan kryptere tekst, selv om jeg har aldri legger data i Evernote som om feks mobilen skulle bli stjålet er av verdi/interesse for andre.

 

http://www.evernote.com/about/privacy/

Lenke til kommentar

Kom akkurat tilbake til det deilige hostellrommet med aircondition etter å ha vært og gjort intervjuer på Wilhelmsens kontorer her i Mumbai i dag - iført dongeribukse og flanellskjorte. Skjorter uten brettekant i halsen er fyfy om man skal være seriøs her i verden, og bukse er selvsagt. 35 varmegrader stopper ikke inderne iallefall. :|

Lenke til kommentar

ooog med win 3.11 minte du meg på at jeg har faktisk brukt win 2.0 og sliter fortsatt med senvirkninger.

Det forklarer hangen til Mac :p

 

Tror linken under gir best svar på det, men de garanterer ikke dette 100 %, men det tror jeg ingen selskaper gjør hvis man leser det med fin skrift. Man har en funksjon som gjør at den kan kryptere tekst, selv om jeg har aldri legger data i Evernote som om feks mobilen skulle bli stjålet er av verdi/interesse for andre.

 

http://www.evernote.com/about/privacy/

Litt for ugreit etter min smak. :hmm:

Lenke til kommentar

Da har jeg fått en liten fotojobb til sommeren. En såkalt "sommeruke" for ungdom som er her i sommerferien. To dager skal de ha en "photo shoot". Noen jenter i alderen 13-16 år som skal da bli sminka, så skal de bli tatt bilder av. (bare for at de selv skal få bilder).

 

Så da har jeg fått denne jobben, blir da spennende å prøve ut noe helt nytt. Og får da også en god grunn til å investere noe nytt utstyr.

 

Siden bildene skal tas ute med litt natur som "kulisser" ser jeg i allefall for meg at blitz er must have. Så kanskje få kjøpt en 430exII med en softboks elns.

 

Så kanskje et objektiv som vil være passende, evnt kanskje få lånt et.

 

Har Canon 7D så det er jo CROP, har selv 50mm f1.8 og 70-200mm f2.8L Så kan jeg kanksje få ordna noe litt mer vidt, slik som 30 mm kanskje?

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Hva med å gå enda videre? 24mm f/1.4L (versjon én) burde være mulig å få for rundt seks tusen brukt. Blir jo fort dobbel pris av en ny Sigma 30/1.4 da...

 

Ikke noe kjempe greier dett er snakk om. Så hadde ikke tenkt å investere i alt for mye egentlig.

 

Har planlagt å kjøpe et Tamron AF SP 17-50mm F/2.8 XR Di II LD C nå om kort tid uansett.

Så titta litt rundt å fant dette som kanskje spennende til det jeg da skal fotografere.

 

Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM Canon

Canon EF 35mm F2.0

Canon EF 28mm F2.8 Objektiv

 

Eller er Tamaron såpass grei at disse ikke er noe stort å investere i?

 

Edit:

Etter litt mer rask sjekk kom jeg frem til dette.

 

Hva tror dere om dette setup sammen med 7D på litt enkel "modell fotografering" ute i tida mellom 16:00 og 18:00 i starten av juni?

 

Canon Blits Speedlite 430 EX II

Aurora Microbox Softbox MBS 15x20cm

Canon Solblender EW-65II

Canon EF 35mm F2.0 (valgte denne da jeg så i allefall ikke fotovideo hadde antatt å få inn Canon EF 28mm F2.8 før langt uti juli)

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...