Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom det kommer opp røde tekstlinjer i nedre halvdel, er det noe galt. En eneste feilmelding her er nok. Dersom du har kjørt 2 pass, og ingen feil meldes, så er det ikke noe galt. Mange vil si at det holder med 1 pass, men kjør 2 for da får maskinen kjørt seg litt varm i tillegg, noe som også kan gi utslag dersom varme det er et underliggende problem.

Tiden det tar, avhenger av hvor mye og kjapt minne du har. Regn med at det fort går en time eller to med 2 pass.

Hva nå hvis jeg ikke finner noen feil?

Jeg har fått tatt backup av alt jeg skal ha det av, og søkt igjenom de filene med diversse og ikke funnet noe virus på de diskene.

Da ta å søke mer etter virus på pcen. Eller bare ta en formateting å håpe på det beste :hmm:

Lenke til kommentar

Får du ikke feil på Memtest, så tror jeg kanskje det er harddisken det er noe galt med. Evt at strømforsyninga begynner å slite.

Dette er snakk om en et år gammelt Dell studio xps (bærebar pc).Så jeg tror heller det kan være noe programvare kræsj inni her. Så jeg får la pcen stå i noen dager.Se hvordan det går, hvis ikke noe mer skjær så tar jeg nok bare en god formatering å prøver igjen. Tar en memtest i morgen også.

Lenke til kommentar

Da begynner ting å se bedre ut her igjen, etter en grundig formatering av pcen ser den nå frisk ut. Tror jeg vet hva som kan ha rota til litt, men ikke helt sikker :whistle:

Får i allefall holde det unna denne pcen i fremtiden.

Nå driver jeg å laster over nødvendige deler av LR mapper og database for å få igang lightroom til i morgen. Slik at jeg da får ordnet bilder som jeg skal :w00t:

Lenke til kommentar

Så forbanna treigt forumet skulle være igjen da.. :ph34r:

Her har det vært mer eller helt bråstopp i en drøy halvtime. Nå pokker skal de fikse opp dette stadig tilbakevendende problemet da?

Tror jeg vet hva som kan ha rota til litt, men ikke helt sikker :whistle:

Å pokker, er det DU som har kjørt diskusjon.no de siste timene? ;)

Det forklarer det meste :)

Lenke til kommentar

Haha, sjekk denne retarden på facebook

Fulgte lenka, og gikk faktisk fem på. Morsomt.

Men det var ikke like morsomt at jeg rett etterpå fikk opp melding om at passordet mitt var endra. Masse styr med å lage nytt passord både på fjaseboka og på emailen knytta til fjasekontoen. Jeg sitter nå med en uggen følelse av at begge kontoene kan være hacka.

Nærliggende å tro at det hadde en sammenheng med stuntet ditt. Så undertegnede er ikke mer enn passe blid nå. Så det hadde vært hygggelig om noen edruelige personer kunne berolige meg litt her.

http://www.aftenbladet.no/lokalt/nordfylket/1359512/Kontaktet_politiet_om_Facebook-hacking.html

Lenke til kommentar

Imorra skal jeg ut på workshop med Stuart Franklin og ta bilder i Shells mottaksanlegg for gass fra Ormen Lange og på Draugen-plattformen! :D (Det har jeg sikkert nevnt før, men føler for å gjenta det)

Får ha med maksimalt 5kg last på helikopteret ut. Det byr på noen små utfordringer:

271022466.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAJF3XCCKACR3QDMOA&Expires=1302041288&Signature=wgnAEUxR1vWk9gNsdTR6Do3KNxM%3D

Satser på å la 70-300 og 105 bli igjen på land. Det blir vel ikke akkurat noe stort behov for dem der ute -- håper jeg.

Lenke til kommentar
Jaja. I stedet for å ringe politiet, valgte jeg "ring en venn" ;)

Det jeg opplevde virka ikke like dramatisk. Ikke noe underlig oppførsel fra profilbildet. Så om det var samme angrep jeg opplevde, var det en mindre alvorlig "versjon".

For ordens skyld. Jeg var stressa og forkava. Så om du følte deg mistenkliggjort, så hadde med deg og din person å gjøre. Kun min generelle dataparanoia ;)

Lenke til kommentar

Er det så lett å hacke seg inn på facebook, da ?

Har hørt en påstand om at det er måter å finne ut passord til en annens fb konto - man betaler en hacker og får da det ønskede passord tilbake etter en kort stund. Er det et smutthull/bug i FB eller bare dårlige passord ute å går?

Lenke til kommentar

Er det så lett å hacke seg inn på facebook, da ?

I perioder dukker det opp advarsler om "virus" som ofte er totalt grunnløse og sprer seg som virus. Så jeg tror man bør ta historier om hacking på FB med en stor klype salt.

Når det er sagt, så har jeg fått advarsel om hackeforsøk et par ganger tidligere. Om de har vært legitieme veit jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...