Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Herlig :)

Utålmodiig.. Har bestilt det alt jeg trenger av komponenter til hentebu i Trondheim, så vet det kommer på tirsdag, men kjølepasta var ikke på lager hos mpx, så får ikke tak i det før ut i uka. Argh :p

Edit: Så nettopp at kabinettet jeg bestilte støtter CPU-kjøler på max ca. 16,5cm og GPU på max ca. 29cm. Kjøler og GPU jeg bestilte er hhv 16,1 og 25cm. Spennende^^

Kjølepasta er vel ferdig påsmurt CPU-kjøleren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, vurderer å bytte ut min 35mm 2.0 mot en canon 50mm 1.4, jeg er sabla glad i 1.4-1.8 i blender, samt 35mm blir litt for mye vidvinkel for meg på 5d'n min, noen som har en 50mm og vil bytte? :p hehe:P

Jeg har en 50 1,8..

funnyman...

jeg har en jeg også forsåvidt, bare ikke helt operatibel :p mista den i bakken så den har løsna delvis i monteringa

Lenke til kommentar

Hmm, vurderer å bytte ut min 35mm 2.0 mot en canon 50mm 1.4, jeg er sabla glad i 1.4-1.8 i blender, samt 35mm blir litt for mye vidvinkel for meg på 5d'n min, noen som har en 50mm og vil bytte? :p hehe:P

Jeg har en 50 1,8..

funnyman...

jeg har en jeg også forsåvidt, bare ikke helt operatibel :p mista den i bakken så den har løsna delvis i monteringa

Det er lov å prøve seg ;)

Lenke til kommentar

Virker som ett stilig sted! Si ifra når du skal dit a så slenger jeg meg gjerne med, alltid likt festninger og gamle bygg.

Skulle nok gå greit det, men jeg/vi pleier og være et par tre kompiser som drar på sådanne ekskursjoner :)

Men vi kan kanskje orden et treff i tillegg hvis det er noen interesse.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Tar litt tid å være med på den April-festen...men det er jo greit å få et lite push til å være litt aktiv. :yes: Kunne heller ikke bryte tradisjonen, det er 4.gang jeg deltar.

Nytt i år at jeg hadde tenkt å blogge litt i en av bloggene mine, kanskje en gang i uken...sånn litt oppsummering, men nå har det allerede blitt tre dager med blogg. De ligger her:

Aprilfesten Del 3

Aprilfesten Del 1

Aprilfesten Del 2

(Tillatt å kommentere for de som måtte ha synspunkter)

Lenke til kommentar

Eizo er ikke så aller verst selv med TN-panel da, men IPS eller VA er likevel noe helt annet. Selv har jeg NEC med S-IPS som jeg er veldig fornøyd med. Dell og HP har flere skjermer med IPS som mange anbefaler. Beste måten er kanskje å finne ut hvor mye penger du vil bruke på en skjerm, og så velge størrelse deretter. :)

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Leiter et enkelt program for å lage en svært enkel hjemmeside for fotoklubben.

HTML kunnskapene mine er såpass råtne at jeg trenger en tegn og skriv editor som gjør jobben for meg. Noen som har noen forslag til hva jeg bør bruke?

Jeg har alltid brukt Composer delen i Netscape...synes den er let tog enkel. (Gratis også) Da jeg begynte med den for 10 år siden kjøpte jeg et hefte som var rett på sak også, men man greier det godt uten.

Noen bruker rett og slett Word også, og skriver web-side der, men det blir ikke så manage muligheter.

Lenke til kommentar

Har ikke noe endelig design enda, har bare valgt konseptet jeg skal gå videre med. Skal være ferdig i starten av juni ;)

Vurderer og lage en selv må bare tenke ut en funksjonell design, har full tilgang til et mekanisk verksted og relativ handyman :)

Antar du har sett Steadicam Merlin? Den er jo et godt utgangspunkt. Her har du manualen. Se side 9 for en god oversikt over komponentene. Det finnes også seler til den som ekstrautstyr. Hvis du ikke skal lage noe virkelig brukervennlig som jeg satser på da, men funksjonen blir jo noe dårligere.

EDIT: Skal fotografere kampsport senere i dag, "Kali Sikaran". Har mest sannsynlig kun en SB-600 til rådighet med en liten softboks (15x20cm) og bikube. Tenker at bikuben kan gi tøffe resultater om jeg ikke er redd for å beskjære bildene i ettertid, men er usikker. Mulig jeg kunne fått med meg en kamerat med en ekstra SB-600, det hadde åpnet opp litt flere muligheter. Noen som har noen erfaringer de vil dele?

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...