Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Litt sånn derre..

 

 

..? ;)

Jepp! Kvelden før var det et par andre polakker som ville banke oss, etter vi spurte de om det var flere protestanter eller katolikker i Polen - endte på ettelleranna vis med at han ene kompisen min ga meg flathanda, etter jeg påpekte til han at jeg faktisk hadde rett, og han feil (det er nemlig stortsett katolikker i Polen). Skinheadsa var dog litt for mange til at vi turte å fortsette konserten.

 

Et annet tema som ble debatert den turen var hvor høy alkoholprosent må til for at det tar fyr - med labforsøk i baren, på iallefall fem-seks forskjellige shots.

 

Finfin tur. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holder på å utvikle en steadycam til vanlig dødelige i DesignCase, studerer Industriell Design. Har snevret meg inn til noe monopodlignende, litt basert på samme konsept som

. Mye hjulpet av svarene jeg fikk av dere her på en spørreundersøkelse for en tid tilbake. :)

 

Hvilken design har du tenkt deg, og hva med noen bilder av herligheten :)

 

Denne ser bra ut, U-Flycam.

 

http://www.youtube.com/watch?v=EyoSkGUywqs&feature=related

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Holder på å utvikle en steadycam til vanlig dødelige i DesignCase, studerer Industriell Design. Har snevret meg inn til noe monopodlignende, litt basert på samme konsept som

. Mye hjulpet av svarene jeg fikk av dere her på en spørreundersøkelse for en tid tilbake. :)

 

Hvilken design har du tenkt deg, og hva med noen bilder av herligheten :)

 

Denne ser bra ut, U-Flycam.

 

http://www.youtube.com/watch?v=EyoSkGUywqs

 

 

Har ikke noe endelig design enda, har bare valgt konseptet jeg skal gå videre med. Skal være ferdig i starten av juni ;)

 

Har sett utallige DIY Steadycams på youtube for å se forskjellige teknikker folk bruker. Videoen du linker til er interessant, fordi samme person har

hvor han forteller at han ikke ville anbefalt å kjøpe noe slikt lengre. Den billige løsningen fungerer for dårlig fordi den roterer ut til siden, og Flycam 3000 tar for lang tid å sette opp. Målgruppa mi er amatører og nybegynnere, kanskje til og med folk som bare skal filme oppveksten til barna eller ta noen ferieklipp. Det viser seg her at til og med entusiaster kan være interessert i en enklere løsning.

 

EDIT: Jeg ba om å fjerne embedplayeren til youtube sa jeg!

Endret av -Teddy-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere som bruker FF som feks Nikon D3/D700, er 24-70 det objektivet dere bruker mest ? Bare surret litt rundt på bla youtube og ser at den går igjen til alt fra bryllup til landskap.

 

Sitter og vipper på kanten til FF gjerdet da tilgangen til feks D700 kan bli dårlig de neste månedene pga tragedien i Japan.

 

I hovedsak vil mitt bruk være ett/flere bryllup i sommer, ellers mennesker bådre helfigur/ansikt innendørs (lite plass for øyeblikket så 70-200 er muligens uaktuelt pr idag) og utendørs. Noe arktitektur/reise/landskap/nattbilder.

Lenke til kommentar

Da er PC-deler bestilt, blir noen lange dager frem til den er her. Sukk.

Får håpe jeg ikke føkker det opp når jeg skal bygge den, har aldri gjort noe lignende :p

 

Edit: Eh, et lite spm: Er alt man trenger av kabler til de forskjellige komponentene med når man kjøper dem? Ja, jeg er en idiot..

Endret av _nomad
Lenke til kommentar

Da er PC-deler bestilt, blir noen lange dager frem til den er her. Sukk.

Får håpe jeg ikke føkker det opp når jeg skal bygge den, har aldri gjort noe lignende :p

 

Edit: Eh, et lite spm: E>r alt man trenger av kabler til de forskjellige komponentene med når man kjøper dem? Ja, jeg er en idiot..

Pleier stort sett å få med det du trenger ja :)

Lenke til kommentar

Har ikke noe endelig design enda, har bare valgt konseptet jeg skal gå videre med. Skal være ferdig i starten av juni ;)

 

 

Vurderer og lage en selv må bare tenke ut en funksjonell design, har full tilgang til et mekanisk verksted og relativ handyman :)

 

Da er PC-deler bestilt, blir noen lange dager frem til den er her. Sukk.

Får håpe jeg ikke føkker det opp når jeg skal bygge den, har aldri gjort noe lignende :p

 

Edit: Eh, et lite spm: E>r alt man trenger av kabler til de forskjellige komponentene med når man kjøper dem? Ja, jeg er en idiot..

Pleier stort sett å få med mer en det du trenger ja :)

 

Fikset denne for deg :)

Lenke til kommentar

Da er PC-deler bestilt, blir noen lange dager frem til den er her. Sukk.

Får håpe jeg ikke føkker det opp når jeg skal bygge den, har aldri gjort noe lignende :p

 

Edit: Eh, et lite spm: Er alt man trenger av kabler til de forskjellige komponentene med når man kjøper dem? Ja, jeg er en idiot..

Pleier stort sett å få med det du trenger ja :)

 

 

Herlig :)

Utålmodiig.. Har bestilt det alt jeg trenger av komponenter til hentebu i Trondheim, så vet det kommer på tirsdag, men kjølepasta var ikke på lager hos mpx, så får ikke tak i det før ut i uka. Argh :p

 

Edit: Så nettopp at kabinettet jeg bestilte støtter CPU-kjøler på max ca. 16,5cm og GPU på max ca. 29cm. Kjøler og GPU jeg bestilte er hhv 16,1 og 25cm. Spennende^^

Endret av _nomad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...