Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Det er en ting som irriterer meg med Canon.. og det er at de har langt flere utgaver på sine objekter enn Nikon, eks; 70-200 f4, 70-200 f4 IS, 70-200 f2,8 iS osv.. :p Lurer på hvorfor Nikon ikke kjører litt i den samme gata?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Var ute prøvde meg på vindmølla igjen, altså samme motiv som ligger i bildetråden for mars. Ble ikke helt fornøyd i går, vet ikke om jeg ble helt fornøyd i dag. Grå himmel og pissregn.. Må prøve å finne meg en vei som gjør at jeg kan få brukt vidvinkelen, og samtidig få fysisk tatt på disse.. :) jaja.. det får bli en annen dag.. :)

Lenke til kommentar

Crop, ja (550D)

Begge de ble litt spenstige i pris, tror jeg vil holde meg under 5 000. Hva går 15-85 for på brukt da? Fant ikke noe på Finn eller foto.no...

Den pleier å gå for ca. 4500 brukt. Jeg fant et lite kupp for noen dager siden, en 24-105mm til 4000. Den koster ca. 8000 ny, så hvis du har litt tid, kan du vente litt og følge med på spesielt foto.no sitt bruktmarked.

Ellers kan du kjøpe fra eBay. Hvis du får selgeren til å merke som gift og en verdi som inkludert frakten ikke overstiger 1000 kroner, får du den momsfritt. Da kan du få ny 15-85 for ca. 4500, og ny 24-105 for ca. 6000.

Ellers kan EF-S 17-85 eller EF-s 18-200 være to andre alternativer. De er ikke like gode som de over, men de er billigere, og vil nok gjøre en helt grei jobb.

Lenke til kommentar

Hvis du får selgeren til å merke som gift og en verdi som inkludert frakten ikke overstiger 1000 kroner, får du den momsfritt.

Eller selgeren har havnet på Tollvesenets radar og pakken blir åpnet.

Uansett, konsekvensene for deg som kjøper er minimale. I verste fall blir pakken returnert til avsender og du får igjen pengene, evt. at de fortoller den hvis de finner ut verdien. Dessuten, de aller største selgerne på eBay vil ikke gjøre det, så det gjelder å finne en mellomting. En med noen få tusen positive tilbakemeldinger - nok til at du stoler på han, men ikke nok til at det er særlig sannsynlighet for å bli oppdaget.

Lenke til kommentar

Akkurat vært og hentet min Nikon 70-200 VRII... Er allerede forelsket!

Gratulerer, mitt absolutt meste brukte objektiv. Mangler bittelitt på AF-S 200mm f/2 VR II på litt lengre avstander; men på f/2.8 ser man liten forskjell under 20 meter. Lite, lett og fantastisk kvalitet både optisk og byggemessig :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Da blir det en hel dag uten å lese nyheter. Stille protest mot 1april tradisjonen i norske medier. Om enn nivået er aldri så lavt i norske medier så er et snev av sannhet et av de grunnleggende nyhetskriteriene.

Akam.no er på boikottlisten de og. Spesielt siden jeg fant ut at Edda Media står bak søppelet Nordstrand Blad som jevnlig dumper ned i postkassen min til tross for at det står "gratis aviser, nei takk" på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...