Gjest Slettet+3124 Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Slik virker DLD.. Skremmende saker altså.. det vi ser her, er bare kun i fra den ene siden av saken, Dette er bevegelsene over 6 mnd til en tysk politiker.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Trenger den egentlig å være på nettverk? To eksterne harddisker som roteres med ujevne mellomrom (en på kontoret eller lignende ...) og rsync gjør mye for lite penger og innsats. Skal du ha backup av mange maskiner blir dette nokså kronglete. Egentlig ikke - men jeg har 4 stk 1,5TB green disker ledige som jeg kan tenke meg gjøre nytte for seg. Jeg har en musikk-samling på rundt 1TB, og bildesamlingen er på ca 700GB i dag, og den øker med 200-300GB i året ... Annet viktig søl har plass på en 8GB minnepinne Kjøpte en LaCie Quadra 1TB i høst, men den er ustabil på eSata, og er dermed ikke like nyttig som jeg hadde håpet ... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Trenger den egentlig å være på nettverk? To eksterne harddisker som roteres med ujevne mellomrom (en på kontoret eller lignende ...) og rsync gjør mye for lite penger og innsats. Skal du ha backup av mange maskiner blir dette nokså kronglete. (Jeg prøver å svare en gang til) Det er egentlig ganske så greit med data. 750GB med musikk og 750GB med bilder. Førstnevnte samling vil øke til 1-1.25TB, mens bildesamlingen øker med 200GB+ i året (mitt RAW arkiv). NAS serveren var da tenkt som en backup-enhet. Jeg har allerede 4 stk 1.5TB disker, så derfor tenkte jeg at NAS var billigst og enkelt. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Wææh! Lenge siden sist jeg var her! :O Dessuten la jeg plutselig merke til at unge herr Aldra følger i mine fotspor, om enn ubevisst, og studerer det samme som jeg gjorde for 3 år siden. Hvilket igjen betyr at han har havnet på riktig side av fylkesgrensen. ;-) Lenke til kommentar
kaian Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Slik virker DLD.. Skremmende saker altså.. det vi ser her, er bare kun i fra den ene siden av saken, Dette er bevegelsene over 6 mnd til en tysk politiker.. Du skulle bare sett nettverskanalyseprogram kjørt på et stort corpus av data ... da begynner det å bli lite privatliv igjen gitt. Det er så til de grader fristende data, at noen hver vil gå ekstremt langt for å få tak i dem. Det vil til og med få sleipe ondsinnede gatefotografer til å virke fullstendig harmløse :phear: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Har nok vært litt spagetti i SQL basen tenker jeg.. Det var nok det - sikkert en "corrupt record" Er du ferdig med avhandlingen nå? Nærmer seg den 31 ... Kan ellers nevne at jeg har fått sortert ut hardware kabalen min. Jeg dropper NAS for denne gang, og setter inn 3 1,5TB disker i serveren min som jeg kjører i RAID 5. Så spanderer jeg et eksternt kabinett på den siste 1,5TB disken til backup av bildene. Musikken lagrer jeg på en annen eksisterende ekstern disk. Så får jeg skaffe meg duplikater slik at jeg får meg offline backup. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Er du ferdig med avhandlingen nå? Nærmer seg den 31 ... Er vel en ca 85% ferdig. Det gjenstår undersøkelsemetodikk og den anatomiske oppbyggingen til hjertet.. har frist til kl 24 i morgen kveld.. så jeg føler at jeg ligger nå bra an.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Helikopter som spiller pingpong like godt som en 6 åring.. Heftig video: http://www.youtube.com/watch?v=3CR5y8qZf0Y&feature=player_embedded Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Den var ganske syk, trodde det måtte være noe juks da jeg leste tittelen, men var jo faktisk ekte! Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Slik virker DLD.. Skremmende saker altså.. det vi ser her, er bare kun i fra den ene siden av saken, Dette er bevegelsene over 6 mnd til en tysk politiker.. Jaggu godt jeg har 2 walkie-talkier liggende her Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Apropos DLD. Jeg tar i hvert fall turen innom torget i Trondheim i kveld. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Skal reisa rundt i Shetland og ta bilete dei neste to vekene. Ta ein titt Endret 30. mars 2011 av ÅdneD Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Hvordan kan jeg kombinere flere bilder tatt fra samme sted, slik at jeg for eksempel kan putte flere verisjoner av meg selv i bildet? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Hvordan er det med garanti og reklamasjonsrett på objektiver kjøpt i norske fotobutikker som Japanphoto og Fotovideo? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Hvordan er det med garanti og reklamasjonsrett på objektiver kjøpt i norske fotobutikker som Japanphoto og Fotovideo? 5 års reklamasjonsrett Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Skal reisa rundt i Shetland og ta bilete dei neste to vekene. Ta ein titt Jækla kødd, det er min tur det Har bestandig ønsket meg en tur dit, har enda ikke fått surret med å gjennomføre det, på egen kjøl* vel og merke. * Med egen Båt for de uinnvidde Endret 30. mars 2011 av Nautica Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Lurer på å kjøpe meg et abonnement på Silvershotz. Likte bildene fra 2010-porteføljen deres, mye bra inspirasjon. Koster 420 kroner for seks magasiner. Noen som pleier å lese Silvershotz? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Må si meg meget imponert over hvor dårlig jeg kjenner nærmiljøet. I dag gikk jeg 10 min unna huset, der kom jeg over både det en og det andre. Dødt rådyr er bare noe av det jeg så, så "bare" 4 stk levende, og ca 100kg med elgedritt og "motorveier" av dyrespor. Hvorfor har jeg ikke sett alle disse stedene før? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå