Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en kabel for å få blitsen av kamera. Trenger jeg 3m kabel eller holder det med 0,8m? Det er disse jeg har funnet nå kjapt på ebay.

Skal du holde blitsen, eller skal den stå på stativ?

Ideen var/er at jeg skulle holde den, men det kan jo kanskje være greit å ha den på stativ også. Men det er jo kjedelig å ha altfor mye ledning hengende rundt på kamera også.

Hvis du skal holde den er 80cm akkurat passe. Hvis den skal på stativ er det meget mulig at 3m ofte ikke vil være helt nok. Det er i alle fall det min erfaring tilsier. :)

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trenger noe som kan gjøre backup lett.

Har en mappe jeg gjærne skal ta backup av når jeg vil det. Sletter og legger inn filer ganske ofte.

Noen som har et godt program for dette? Eller er drag and drop i win7 like greit?

Prøvde noen men da lager det noen krypterte mapper, jeg vil ikke ha det. Men en slags speiling av mappa oppimot en annen disk.

http://www.karenware.com/powertools/ptreplicator.asp jeg bruker det programmet på win7, knallbra program som er lett å tilpasse sine behov!

Lenke til kommentar

Hello, en klassekompis har støtt på et problem som gjerne klassekompiser gjør.

Bildearkiv i iPhoto.

iPhoto sletter på magisk vis alle bildene

bildene er ingen steder å finne på Macen

hverken i spotlight (+manuelt sjekke mulige bildemapper) ei heller i trash

Anyone know a fix. Er snakk om en god del bilder (slik det vanligvis er)

Bildene ligger i iPhoto-biblioteket, som formodentlig ligger under hans bildemappe. Høyreklikk (/ctrl+klikk) på iPhoto Library-filen, velg "Show package contents". Her kan du bla deg rundt i bildefilene og kopiere ut etter eget forgodtbefinnende.

Lenke til kommentar

Fikk en telefonselger på luren i går kveld, en meget hyggelig mann som skulle selge meg Telenor super-bredbånd.

Det skulle bare koste meg 20.- mer i måneden og jeg skulle få en meget rask linje, noe jeg faktisk har ønsket og gjøre, men jeg handler ikke av telefonselgere uansett, så jeg takket nei og har nå sjekket litt og det ser ut som at man må ha mindre en 500 meter til sentralen for at Telenor skal kunne utnytte linjen bedre, noe som ikke er tilfelle hos meg. Og er det mer enn 800 meter så er det ingen hensikt og opprette et såkalt super-bredbånd.

Men jeg fant ut at jeg faktisk kunne få en raskere adsl linje for samme beløp som jeg betaler idag etter og sett på abonnement mitt i "mine sider".

Så hvorfor vil en Telenor-selger selge meg et produkt som ikke er brukelig hos meg, samt hvorfor opplyser de ikke meg om at jeg kan få en raskere linje for samme beløp som jeg betaler i dag ?

Ikke at det spiller noe større rolle da området jeg bor i snart vil få fiberkabel via altibox, et tilbud som jeg har meld min interesse for.

Lenke til kommentar

Apropos Telenor

Hos meg så ønsket jeg å oppgradere til 5Mbps, men Telenor fant ut selv at det kunne de ikke, da vi var blandt de første som fikk ADSL i området. Men 4Mbps kunne de levere, så jeg bestilte en oppgradering til det. Det som skjedde da, var at linjen døde fordi ADSL modemet var for gammel, så jeg måtte oppgradere det. Noe som kostet penger :roll: Nytt modem (sånt med innebygget trådløs ruter, så det var OK) kom etter none dager, men fortsatt ikke noe liv. Det endte opp med at Telenor måtte oppgradere utstyret i nabolaget ... Den regningen slapp jeg :)

Lenke til kommentar

Jeg trenger noe som kan gjøre backup lett.

Har en mappe jeg gjærne skal ta backup av når jeg vil det. Sletter og legger inn filer ganske ofte.

Noen som har et godt program for dette? Eller er drag and drop i win7 like greit?

Prøvde noen men da lager det noen krypterte mapper, jeg vil ikke ha det. Men en slags speiling av mappa oppimot en annen disk.

http://www.karenware.com/powertools/ptreplicator.asp jeg bruker det programmet på win7, knallbra program som er lett å tilpasse sine behov!

Takk ;) Skal undersøke dette når jeg får tid :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Er den noen som bruker 50mm til portrett her inne? Eller ligger dere på 85 - 135mm grensa? Mener å huske at fotografen til George W. Bush brukte bare 35mm & 50mm når hun tok bilder.. :)

Lenke til kommentar

Portrett og portrett, jeg tar nå mye bilder av onkelbarnet mitt og det er med 50mm. Har merket at 70mm og oppover blir trangt innendørs, men ute fungerer det finere. 50mm gir et ganske flatt bilde, men du kan vel provosere frem noen store neser hvis du presser objektivet helt opp i ansiktet på folk.

Lenke til kommentar

Gjorde noen portretter under oktoberfesten i fjor med Sigma 50/1.4:

Blir nok litt i videste laget for hodeportretter iallefall, men det fungerer sånn passe til det og. ;)

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Er den noen som bruker 50mm til portrett her inne? Eller ligger dere på 85 - 135mm grensa? Mener å huske at fotografen til George W. Bush brukte bare 35mm & 50mm når hun tok bilder.. :)

Bruker 85mm og 135mm for det meste. 50mm bruker jeg om jeg ikke har plass til å bruke de to andre på helfigur eller om jeg vil ha et bredere perspektiv.

Min mening er at 50mm forvrenger for mye til å bli brukt på nær-portrett.

Da snakker jeg bruk på fullformat hvor 50mm er 50mm.

Lenke til kommentar

Mange her som skal kjøpe iPad2?

Vurderer å kjøpe en 64GB, sitter å funderer på om jeg skal ta den med 3G eller den uten. :hmm:

Klarte å komme fram til denne konklusjonen, er den rett eller helt på jordet?

Jeg kjøper uten 3G, det går 6mnd. og jeg får plutselig behov for 3G. Damn!

Jeg kjøper med 3G, det går 6mnd. og jeg har glemt at jeg brukte 1000kr. ekstra på iPadda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...