Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Noen andre her som har NetCom og som sliter med å sende SMS?

ei jente på jobben slet med det tidligere idag(mellom 20.00 og 21 en gang)

Nå gjør jeg også det.

Enkelte kunder opplever tidvis problemer med og sende sms grunnet en databaseoppgradering

Teknikere fra NetCom og vår leverandør jobber med å løse saken

Hilsen NetCom Drift.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hurra.

DustinHome gir meg ny HDD. Det var hyggelig.

Det de derimot ikke vil hjelpe meg med er å gjenopprette filene på den gamle disken

Er det noen som har erfaringer med IBAS eller Ahlberg Data?

Evnt andre aktørerer. Jeg vil ikke sende disken min til en dataglad 14åring.

Lenke til kommentar

Hvordan oppfører harddisken seg?

Tusenlappene flyr fort når man lar profesjonelle ta seg av jobben.

Om disken starter vises i OS, så er det håp om å få ordnet det uten at prisen blir astronomisk.

Det ville vært rart om dustinhome tok regningen for gjenoppretting. Alle skal vite at harddisker er forbruksvare, og upålitelige av natur. Det er grunnleggende datakunnskap.

Sender du den til en privatperson med god nok kunnskap så kan du fort spare mellom 4-8 tusen, samtidig som man har muligheten for å gå for en profesjonell aktør om det ikke fungerer.

Harddiskgjenoppretting er noe av det jeg liker minst å gjøre, men samtidig så er det jo noe som blir satt pris på, og betaler seg ganske godt i forhold til vanlige småjobber for privatpersoner. Har reddet 5-10 disker for folk som ikke ville hatt råd til IBAS eller lignende.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Disken dukker ikke opp i OS, den summer i ca 15sek før den dør.

Jeg vet at HDD'er forbruksvare. Jeg har allerede satt meg til ro med at penger kommer til flyve.

IBAS har vært kjent som de kan dette best - de har vel holdt på med dette i 20-30 år ...

Jeg mener å huske at de kan sjekke disken for en "relativt rimelig" penge, og så si hva det vil koste å redde dataene.

Lenke til kommentar

Det er jo kommet mange alt. Men jo flere desto bedre. Selv mangler jeg to bilder, og har par timer til det blir mørkt.

Det er ca 6 timer igjen til jeg stenger for innlevering. Og 2 og en halv til solnedgang. Det gjelder nok hele landet da det er vårjevndøgn i dag.

Mangler også et bilde - får komme meg hjem og se om jeg får til noe bedre enn det som allerede ligger på harddisken.

Lenke til kommentar

Det er jo kommet mange alt. Men jo flere desto bedre. Selv mangler jeg to bilder, og har par timer til det blir mørkt.

Det er ca 6 timer igjen til jeg stenger for innlevering. Og 2 og en halv til solnedgang. Det gjelder nok hele landet da det er vårjevndøgn i dag.

Mangler også et bilde - får komme meg hjem og se om jeg får til noe bedre enn det som allerede ligger på harddisken.

Kirkenes (70 N 30 Ø) ligger like langt øst som Istanbul og Kairo ... Kirkenes ligger også på samme breddegrad som Tromsø, men en knapp times flytur lenger mot øst. Pasvikdalen strekker seg sørover til samme breddegrad som Harstad. I tillegg ligger nesten hele Finland vest for Sør- Varanger. kilde

Litt om klokken, mtp tidsoner:

http://no.wikipedia.org/wiki/Tidssone

kart over tidsoner.

Litt om soltid: http://no.wikipedia.org/wiki/Soltid

Når du har lest linkene og tenkt litt over saken .. så kan du si om du enda er sikker på at sola går ned samtidig over hele landet.

Endret av pybalto
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Trondheim har nøyaktig tidspunkt for når sola krysser horisonten ganske akademisk interesse uansett - det har vært grått drittvær i hele dag, og det skal fortsette til langt ut i neste uke (dvs så langt som langtidsvarselet på yr.no går) :(

Lenke til kommentar

Ja, det har vært litt utenom normalt surt i trødelagen i dag. Det var ikke nok at Brann slo RBK i går tydeligvis, de måtte sende oss været sitt også. Slemt gjort!

Ser dog ut som om det kan bli snø utover uken, så det kan nok bli noen fine turer i skog og mark med kamera likevel :)

Lenke til kommentar

Kjapp serie spørsmål til folk som har erfaring med å fotografere semi-voldelige demonstrasjoner, eller eventuelt har god peiling på spissfindig juss i praksis: hvis en demonstrasjon eskalerer og blir aggressiv, eller politiet har mistanke om at det vil kunne skje, gjelder da de samme reglene for fotografer og øvrig presse som for demonstrantene? Dvs: hvis demonstrasjonen blir boksa inn og alle skal kroppsvisiteres, kan jeg da bare spasere vekk hvis jeg ikke egentlig deltar, men bare skal ta bilder? Hvis de finner en Leatherman i kamerabaggen min (pleier å være en der), antar de da at jeg har tenkt å stikke ned folk med den? (Teoretisk spørsmål, hadde for sikkerhets skyld ikke tatt den med uansett) Eller hva med gassmasker? Det er naturligvis forbudt for demonstrantene, men kan pressefolk ha dem med for å spankulere uanfektet rundt i tåregassen? (Hvis det da er noe poeng i det) Gidder de å sjekke om man har pressekort eller slikt, eller holder det å ha en haug kameraer og en refleksvest det står "PRESSE" på?

Ingen egen erfaring, men baserer på det jeg er fortalt av andre. Det er ikke noe egentlig unntak, noe en fotograf fra Klassekampen fikk oppleve under en demo for noen år siden. Men i praksis vet politiet at det er lite lurt å arrestere pressefolk. Angående gassmaske er det en kjennsgjerning at Aftenposten etter Gazademonstrasjonene gikk til innkjøp av fem-seks gassmasker. Så jeg antar det vil regnes som ok.

De kan nok komme til å sjekke om du har pressekort. Men jeg tror, merk tror, at du skal kunne være trygg. Har du pressekort? Tar du bilder for noen? I så fall bør det holde.

Lurer litt fordi jeg vurderer å stikke inn på en Blitz-demo som skal finne sted i Oslo snart. Har vel allerede vært et par de siste ukene hvor det har gått litt røfft for seg. Virker som det er det som er planen, i alle fall etter den interne flyeren jeg fikk tak i å dømme.

På fredelige demonstrasjoner pleier jo stort sett politiet å være veldig greie, men jeg kan se for meg at det foregår annerledes når det er et mer hissig opplegg.

Mjo, det er alltids det. Hadde foredrag med en fotograf som har blitt bitt fem-seks ganger av politihunder og har fått en del kølleslag etter seg. Men dette var mest før i tiden, 90-tallet og så videre. Nå til dags bruker jo politiet mindre og mindre køller, og foretrekker å være skånsomme (ikke uten grunn, det fungerer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...