Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjapp serie spørsmål til folk som har erfaring med å fotografere semi-voldelige demonstrasjoner, eller eventuelt har god peiling på spissfindig juss i praksis: hvis en demonstrasjon eskalerer og blir aggressiv, eller politiet har mistanke om at det vil kunne skje, gjelder da de samme reglene for fotografer og øvrig presse som for demonstrantene? Dvs: hvis demonstrasjonen blir boksa inn og alle skal kroppsvisiteres, kan jeg da bare spasere vekk hvis jeg ikke egentlig deltar, men bare skal ta bilder? Hvis de finner en Leatherman i kamerabaggen min (pleier å være en der), antar de da at jeg har tenkt å stikke ned folk med den? (Teoretisk spørsmål, hadde for sikkerhets skyld ikke tatt den med uansett) Eller hva med gassmasker? Det er naturligvis forbudt for demonstrantene, men kan pressefolk ha dem med for å spankulere uanfektet rundt i tåregassen? (Hvis det da er noe poeng i det) Gidder de å sjekke om man har pressekort eller slikt, eller holder det å ha en haug kameraer og en refleksvest det står "PRESSE" på?

 

Lurer litt fordi jeg vurderer å stikke inn på en Blitz-demo som skal finne sted i Oslo snart. Har vel allerede vært et par de siste ukene hvor det har gått litt røfft for seg. Virker som det er det som er planen, i alle fall etter den interne flyeren jeg fikk tak i å dømme.

 

På fredelige demonstrasjoner pleier jo stort sett politiet å være veldig greie, men jeg kan se for meg at det foregår annerledes når det er et mer hissig opplegg.

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

For en fotballkamp!!

 

Men jeg må begynne å legge meg i hardtrening å få bedre kondis. Det å løpe å skulle dekke gleden og feiringen på det 7'ende målet. Da var man nesten sliten :!:

Luksus problem

 

Ikke veldig spennende kamp men ble da Stabæk mål. LSK 7 mål.

 

Masse masse bilder å se over :yes:

Lenke til kommentar

 

Man har ikke mye respekt for eget liv hvis man jobber under slike omstendigheter. Jeg vil faktisk gå så langt som å kalle det direkte idioti.

 

FWIW driver jeg med grotteklatring, som ligner veldig på tilkomstteknikk både når det gjelder utstyr og teknikker.

 

Francis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...