Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har den nye med stabilisering og den funker som fjell for mitt bruk. Strengt talt trenger jeg ikke stabilisering på så korte brennvidder, men det er greit å ha i mørket. Selv om den ikke er like skarp som den uten, så er den fortsatt skarp og god.

Lenke til kommentar

Hmm. Skal reise litt rundt i sommer (festivaler, konserter og litt interrailing) - tror jeg skal droppe MBP og DSLR på iallefall den første turen (som inkluderer Roger Waters i Berlin i lag med kompiser (altså fire dager med fylla), Roskilde og Trænafestivalen). Tenker kanskje et lite entusiastkompakt er nok. Men vil nok ha med meg en liten datamaskin også. Hvilke muligheter har jeg til å organisere og gjøre kjappe raw-konverteringer under Linux? Er vel Bibble som gjelder? Kjører det greit nok på trege netbooks?

Edit: Vurderer også en liten hackintosh og iPhoto... Macbook Air blir for dyrt. :p

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Hmm. Skal reise litt rundt i sommer (festivaler, konserter og litt interrailing) - tror jeg skal droppe MBP og DSLR på iallefall den første turen (som inkluderer Roger Waters i Berlin i lag med kompiser (altså fire dager med fylla), Roskilde og Trænafestivalen). Tenker kanskje et lite entusiastkompakt er nok. Men vil nok ha med meg en liten datamaskin også. Hvilke muligheter har jeg til å organisere og gjøre kjappe raw-konverteringer under Linux? Er vel Bibble som gjelder? Kjører det greit nok på trege netbooks?

Edit: Vurderer også en liten hackintosh og iPhoto... Macbook Air blir for dyrt. :p

Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan moderne netbooks egentlig yter, men jeg kan i alle fall bekrefte at Bibble på Ubuntu funker bra på svake maskiner. Brukte det på en litt slapp skolemaskin med Turion X2 1,8GHz, 1GB RAM og 5400rpm-disk helt uten problemer, og da kjørte det samtidig med masse andre programmer, mens jeg svitsja mellom flere skrivebord med overdrevet masse compiz-effekter. Med en litt mer fornuftig bruk av kapasiteten bør en netbook også klare det. :)

Lenke til kommentar

Bibble kjører greit på netbook - og nå finnes det jo Dual Core utgaver som burde være litt sprekere.

Entusiast-kompakt eller speilløst system-kamera?

Lenke til kommentar

Har ikke bestemt meg helt enda. Spørs hvor billig jeg evt. får et speilløst. Må være såpass billig at jeg ikke trenger å tenke så alt for mye over det dersom det blir ødelagt. Blir nok iallefall å kjøpe noe brukt. Tenker litt på S90. :)

Tror kanskje jeg går for netbook + bibble da. Hvilke er anbefalt å kjøpe?

Lenke til kommentar

Det var planen, men her i barteland har vi skyer så langt øyet kan se..

Skyene i Oslo rullet inn en times tid før månen skulle dukke opp ...

Var et svakt skydekke, fikk tatt noen bilder. Driver og laster nå, så får se om de ble skarpe nok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...