Nautica Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) To gladnyheter: Nummer 1 Nummer 2 Nummer 2 der er fantastiske nyheter. Å slippe den kjipe, brune og illeluktende 50 øringen skal bli godt.. Største hatobjektet i lommen pr. dags dato.. Spørsmålet er om butikkene runder av oppover eller nedover da Endret 19. mars 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Det vil for alltid rundes oppover Endret 19. mars 2011 av Andreasfe Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Spørsmålet er om butikkene runder av oppover eller nedover da Det har jeg ikke tenkt til å bekymre meg over. Ettersom prisene er sånn ca. X.9Z uansett så gjelder nok de samme reglene mer eller mindre. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Er det denne som dere anbefaler som en normalzoom eller? Tamron AF SP 17-50mm F/2.8 XR Di II LD C http://www.fotovideo...EOS-110799.aspx Jepp. Det finnes også en nyere utgave med stabilisering, men den er visstnok ikke like bra. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Jeg har den nye med stabilisering og den funker som fjell for mitt bruk. Strengt talt trenger jeg ikke stabilisering på så korte brennvidder, men det er greit å ha i mørket. Selv om den ikke er like skarp som den uten, så er den fortsatt skarp og god. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Forresten - jeg har forklart mer rundt mine tanker om en "bildekritikk"-tråd. Se her. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Hmm. Skal reise litt rundt i sommer (festivaler, konserter og litt interrailing) - tror jeg skal droppe MBP og DSLR på iallefall den første turen (som inkluderer Roger Waters i Berlin i lag med kompiser (altså fire dager med fylla), Roskilde og Trænafestivalen). Tenker kanskje et lite entusiastkompakt er nok. Men vil nok ha med meg en liten datamaskin også. Hvilke muligheter har jeg til å organisere og gjøre kjappe raw-konverteringer under Linux? Er vel Bibble som gjelder? Kjører det greit nok på trege netbooks? Edit: Vurderer også en liten hackintosh og iPhoto... Macbook Air blir for dyrt. Endret 19. mars 2011 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Hmm. Skal reise litt rundt i sommer (festivaler, konserter og litt interrailing) - tror jeg skal droppe MBP og DSLR på iallefall den første turen (som inkluderer Roger Waters i Berlin i lag med kompiser (altså fire dager med fylla), Roskilde og Trænafestivalen). Tenker kanskje et lite entusiastkompakt er nok. Men vil nok ha med meg en liten datamaskin også. Hvilke muligheter har jeg til å organisere og gjøre kjappe raw-konverteringer under Linux? Er vel Bibble som gjelder? Kjører det greit nok på trege netbooks? Edit: Vurderer også en liten hackintosh og iPhoto... Macbook Air blir for dyrt. Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan moderne netbooks egentlig yter, men jeg kan i alle fall bekrefte at Bibble på Ubuntu funker bra på svake maskiner. Brukte det på en litt slapp skolemaskin med Turion X2 1,8GHz, 1GB RAM og 5400rpm-disk helt uten problemer, og da kjørte det samtidig med masse andre programmer, mens jeg svitsja mellom flere skrivebord med overdrevet masse compiz-effekter. Med en litt mer fornuftig bruk av kapasiteten bør en netbook også klare det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Hmm. Skal reise litt rundt i sommer (festivaler, konserter og litt interrailing) - tror jeg skal droppe MBP og DSLR på iallefall den første turen (som inkluderer Roger Waters i Berlin i lag med kompiser (altså fire dager med fylla), Roskilde og Trænafestivalen). Tenker kanskje et lite entusiastkompakt er nok. Men vil nok ha med meg en liten datamaskin også. Hvilke muligheter har jeg til å organisere og gjøre kjappe raw-konverteringer under Linux? Er vel Bibble som gjelder? Kjører det greit nok på trege netbooks? Edit: Vurderer også en liten hackintosh og iPhoto... Macbook Air blir for dyrt. Bibble kjører greit på netbook - og nå finnes det jo Dual Core utgaver som burde være litt sprekere. Entusiast-kompakt eller speilløst system-kamera? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Har ikke bestemt meg helt enda. Spørs hvor billig jeg evt. får et speilløst. Må være såpass billig at jeg ikke trenger å tenke så alt for mye over det dersom det blir ødelagt. Blir nok iallefall å kjøpe noe brukt. Tenker litt på S90. Tror kanskje jeg går for netbook + bibble da. Hvilke er anbefalt å kjøpe? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Tror kanskje jeg går for netbook + bibble da. Hvilke er anbefalt å kjøpe? Jeg er rimelig fornøyd med min Asus EEE 1005P, kaian har en Lenovo som han virker fornøyd med. Ubunutu 10.10 spiller fint på slikt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Nå får dere gå ut og ta noen bilder av månen Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Det var planen, men her i barteland har vi skyer så langt øyet kan se.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Det var planen, men her i barteland har vi skyer så langt øyet kan se.. Skyene i Oslo rullet inn en times tid før månen skulle dukke opp ... Lenke til kommentar
Breni Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Nå får dere gå ut og ta noen bilder av månen På vei ut døra nå Endret 19. mars 2011 av Breni Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Det var planen, men her i barteland har vi skyer så langt øyet kan se.. Skyene i Oslo rullet inn en times tid før månen skulle dukke opp ... Var et svakt skydekke, fikk tatt noen bilder. Driver og laster nå, så får se om de ble skarpe nok Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Skulle den månen liksom være større enn vanlig nå? Jeg synes den ser ut som den pleier, jeg. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Skulle den månen liksom være større enn vanlig nå? Jeg synes den ser ut som den pleier, jeg. Ja, hele 12% større enn når den er på sitt minste. Elns, mener at jeg leste det en plass. Ikke allverdens forskjell altså. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Jess da... Klarte å rote inne i filsystemet der bildedatabasen min i Lightroom er. Og da ble det til en stor mappe med 15 000 bilder i :realmad: :wallbash: :wallbash: :wallbash: 2 Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Skulle den månen liksom være større enn vanlig nå? Jeg synes den ser ut som den pleier, jeg. Månen er den same som alltid, berre litt nærmare enn vanleg. Endret 19. mars 2011 av ok67 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå