ventle Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 hovedsaklig objektivmodell - det er en svakhet ved det optiske designet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 hovedsaklig objektivmodell - det er en svakhet ved det optiske designet. Det stemmer - men det er også eksemplarvariasjoner. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Jeg blir sprø av frekkaser som bruker bildene mine uten tillatelse! Link? Var blogg til en butikk, men har kommet til enighet nå. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Tips til hvor jeg kan få tak i et rundt 2m langt aluminiumsrør i Rogalandsområdet? Helst trekantet i formen (stivest?), men det går greit med kvadratisk også (best styrke mot deformasjon)... Endret 18. mars 2011 av CFM Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Da var ny laptop bestilt. Blir flott med både bedre ytelse og ekstremt mye bedre batteritid enn min nåværende, litt kranglete, Dell Studio 15... 13,3" er også en meget ålreit, og ikke minst mer portabel størrelse. I morgen må jeg komme meg ut med kameraet og ta litt bilder. Det er jo meldt strålende vær Endret 18. mars 2011 av Andreasfe Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Da var ny laptop bestilt. Blir flott med både bedre ytelse og ekstremt mye bedre batteritid enn min nåværende, litt kranglete, Dell Studio 15... 13,3" er også en meget ålreit, og ikke minst mer portabel størrelse. Ikke dum den der - jeg gikk for en større sak selv. I morgen må jeg komme meg ut med kameraet og ta litt bilder. Det er jo meldt strålende vær Du får henge deg på denne - jeg har som mål å være på Jernbanetorget nær tigeren kvart på ett. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Da var I morgen må jeg komme meg ut med kameraet og ta litt bilder. Det er jo meldt strålende vær Blir en flott dag å ta bilder av løpere i holmenkollen i morgen da Så kan evnt drålig vær komme på søndag. Men må huske å pakke med både gymsko og gymsokker når jeg skal på 1 runde i tippeligaen i Telenor Arena. Er jo en gymsal, der må man jo ha ordentlig med gymklær. Har da iallefall plass til et par med gymsokker i fotobaggen Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) I morgen må jeg komme meg ut med kameraet og ta litt bilder. Det er jo meldt strålende vær Du får henge deg på denne - jeg har som mål å være på Jernbanetorget nær tigeren kvart på ett. Virker moro, men tror jeg holder meg litt mer i nærtraktene i morgen. Skal på noe festivitas i 5-tiden. Endret 18. mars 2011 av Andreasfe Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Tips til hvor jeg kan få tak i et rundt 2m langt aluminiumsrør i Rogalandsområdet? Helst trekantet i formen (stivest?), men det går greit med kvadratisk også (best styrke mot deformasjon)... Mot deformasjon og stivhet er et rundt rør best,firkantet og trekantet rør er ikke konstruert for og tåle langsgående vridninger, det hele kommer an på hva du skal bruke det til, kanskje et rektangulært rør kan funke. Du har Norsk stål og Ruukki, begge selger aluminium i løs vekt, men det blir 5 og 6 meters lengder. Er det noen skipsverv i nærheten, sikkert stor sannsynlighet at du kan få en kappet lengde av dem. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Er det denne som dere anbefaler som en normalzoom eller? Tamron AF SP 17-50mm F/2.8 XR Di II LD C http://www.fotovideo.no/Avdelinger/Produkter/Objektiver/Canon/Standard-zoom/Tamron-AF-SP-17-50mm-F-28-XR-Di-II-LD-C-For-Canon-EOS-110799.aspx Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Er det denne som dere anbefaler som en normalzoom eller? Tamron AF SP 17-50mm F/2.8 XR Di II LD C http://www.fotovideo.no/Avdelinger/Produkter/Objektiver/Canon/Standard-zoom/Tamron-AF-SP-17-50mm-F-28-XR-Di-II-LD-C-For-Canon-EOS-110799.aspx Denne er en klassiker. Og kan anbefales. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 To gladnyheter: Nummer 1 Nummer 2 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 To gladnyheter: Nummer 1 Nummer 2 Nummer 2 der er fantastiske nyheter. Å slippe den kjipe, brune og illeluktende 50 øringen skal bli godt.. Største hatobjektet i lommen pr. dags dato.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Enda en gladnyhet - godt at alle kan bidra! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Nummer 2 der er fantastiske nyheter. Å slippe den kjipe, brune og illeluktende 50 øringen skal bli godt.. Største hatobjektet i lommen pr. dags dato.. Er kjekk til skrapelodd da ... Enda en gladnyhet - godt at alle kan bidra! Det er på tide at den dama bidrar litt Lenke til kommentar
CFM Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Mot deformasjon og stivhet er et rundt rør best,firkantet og trekantet rør er ikke konstruert for og tåle langsgående vridninger, det hele kommer an på hva du skal bruke det til, kanskje et rektangulært rør kan funke. Tenkte ikke på vridninger, men mot å knekke/bøye stanga. Eller så strider det mot det jeg har lært i hvertfall... Du har Norsk stål og Ruukki, begge selger aluminium i løs vekt, men det blir 5 og 6 meters lengder. Er det noen skipsverv i nærheten, sikkert stor sannsynlighet at du kan få en kappet lengde av dem. Takker. 1 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Flate å mye folk som har kommet seg til Rena i anledning Birkebeinern. Synd jeg ikke får tid til å lure meg ut langs løypa i morra med kameraet... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Flate å mye folk som har kommet seg til Rena i anledning Birkebeinern. Synd jeg ikke får tid til å lure meg ut langs løypa i morra med kameraet... Du har ikke vurdert maskingevær Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Hehe, kanskje da jeg prøvde å ta meg gjennom sentrum litt tidligere i kveld. Men har dessverre (heldigvis?) ikke tilgang på den slags mer. Får vel eller prøve å knipse litt av opplegget rundt Birkebeiner'n her i sentrum. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Tenkte ikke på vridninger, men mot å knekke/bøye stanga. Eller så strider det mot det jeg har lært i hvertfall... Vel, det hele kommer an på i hvilken bruksområde du skal bruke røret til. Et rundt rør klarer både vridninger,sideveis belastning og stykk/strekk uten og gi etter i singel konstruksjoner, det er en grunn for at trær,stolper,flaggstenger etc. er runde Fagverk er det letteste kontra styrke du kan bruke "trekant-konstruksjoner",Firkant-rør tåler mye trykk/trekk i rørets lengderetning men har ikke så stor styrke ved tverrgående belastning og tverrgående belastning bruker man helst en H-bjelke "dip/ip". Men alt kommer an på styrke/belastning, bruker man stor nok dimensjon spiller det nesten ingen rolle hva man bruker. Endret 19. mars 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå