phax Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 http://amentio.no/blogg/2011/03/16/pressemelding-amentio-datakjeden-er-ikke-konkurs/ Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 http://amentio.no/blogg/2011/03/16/pressemelding-amentio-datakjeden-er-ikke-konkurs/ Det virker som om Skatt Midt-Norge er uenig ... Dvs. De er ikke slått konkurs, kun begjært konkurs. Det kan fortsatt gå begge veier. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Apropos Japan, er jeg den eneste som er litt skuffa over at de driver og må sende inn folk for å jobbe manuelt med kjølearbeidet? Er dette nasjonen som ligger fremst i verden på robotforskning? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Apropos Japan, er jeg den eneste som er litt skuffa over at de driver og må sende inn folk for å jobbe manuelt med kjølearbeidet? Er dette nasjonen som ligger fremst i verden på robotforskning? Japan er vel først og fremst flinke til å lage roboter som ser ut som og oppfører seg som mennesker. Amerikanenere er først og fremst flinke til å lage "roboter" som ødelegger ting eller drepe folk... Tror det er lettere å bygge om en amerikansk sak. Endret 17. mars 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Apropos Japan, er jeg den eneste som er litt skuffa over at de driver og må sende inn folk for å jobbe manuelt med kjølearbeidet? Er dette nasjonen som ligger fremst i verden på robotforskning? De er kanskje ikke det lengre etter at disse kraftverkene har gått i lufta, og et par jordskjelv senere.. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Er det vanskelig å selv rense sensoren? Jeg kjøpte nylig et brukt 50D som ellers er i veldig god stand, men jeg har oppdaget noen få støvkorn som ligger på sensoren. De kan sees hvis jeg tar bilder med liten blender (f/22 og mindre), og de er ikke alt for store, men irriterende nok. Eventuelt hva vil det koste å få dette gjort i en butikk/verksted? Edit: Jeg snakket med min lokale elitefoto, og de kunne ikke gjøre det selv, så da måtte huset sendes inn, og det ville koste totalt ca. 1000 kroner. Dette synes jeg er litt for mye kun for de to små kornene. Endret 17. mars 2011 av Zeke Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Klarte å smelle en SB-900 blits i gulvet så røret sprakk. Bytte av rør (fåes ikke kjøpt løst) inkl 2 timer jobb koster kun kr. 2750,- inkl mva. Ny komplett SB-900 koster hos Interfoto 2990,- og Japan Photo 2490,- Noen som ville slått til på service n ? Skål Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg ville kjøpt ny. Og husket tabbeforsikring denne gangen. Har brent meg på å "spare penger" på å ikke kjøpe den ekstraforsikringen tidligere. Med ekstraforsikringen må du ut med litt mer enn servicen koster, men man slipper å bekymre seg for slike uhell. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Klarte å smelle en SB-900 blits i gulvet så røret sprakk. Bytte av rør (fåes ikke kjøpt løst) inkl 2 timer jobb koster kun kr. 2750,- inkl mva. Ny komplett SB-900 koster hos Interfoto 2990,- og Japan Photo 2490,- Noen som ville slått til på service n ? Skål Var du hjemme når det skjedde? Det er mange reiseforsikringer som dekker mye rart så lenge du var utenfor husets fire vegger da det skjedde.. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Det er planen, men har samtidig bestilt orginalrør på nettet som en mildt sagt dyktig kamerat bytter for å se om den defekte overlever. Alt "fungerer" på den som gikk i gulvet inkl zoom, knapper osv, men kan jo være andre skader internt enn kun knust blitsrør. Han kameraten min byttet forøvrig selv en defekt lukker på en D100 som de til vanlig sender til Tyskland. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Noen av dere som har prøvd bilderedigeringsprogrammet "Zoner" ? Gratisutgaven ser ut til å spise Picasa til frokost. Og lunsj. Og middag? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Vel du vil nok få problemer med å få magnetene til og feste under bilen, det er et relativt tykk lag med tektyl og andre "substanser" som hindrer festing. Hva med og lage et klammer som du kan klemme fast på kanten til overgangen Bunn/kanal, eller bruke hullet til jekken ? Jekkehull hadde vært en god ide, men slike har ikke jeg... Fikk prøve en magnet med 80kg trekkraft i dag og den satt som bare F. Må bare sørge for at den sitter på en noenlunde flat overflate under der. Men det er ikke det store problemet fant jeg ut. Gikk fint selv om det var tectyl. Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Sitter å fikler med prøveversjon av Lightroom og gratis Flickr konto. Andre som har opplevd at det går sinnsykt treigt å laste opp? Ett bilde tar ca. 5 minutt, prøver jeg å laste opp til Facebook er det opp på 2 sekund. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Sitter å fikler med prøveversjon av Lightroom og gratis Flickr konto. Andre som har opplevd at det går sinnsykt treigt å laste opp? Ett bilde tar ca. 5 minutt, prøver jeg å laste opp til Facebook er det opp på 2 sekund. Hvilken oppløsning er det på bildene som lastes opp til fjaseboka, og hvor store er de du laster opp på flickr? flickr kan være tregt en gang i blandt; men 5 minutter tyder på en veldig stor fil. Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Med samme bilde, riktignok rimelig stort, men 5 minutt er lang tid... Edit: Faen dum jeg er, sitter i videosamtale på skype Endret 17. mars 2011 av Sveern Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Edit: Faen dum jeg er, sitter i videosamtale på skype Feil 40 med andre ord Feil 40 - feilkilden er lokalisert 40cm fra skjermen Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Apropos Japan, er jeg den eneste som er litt skuffa over at de driver og må sende inn folk for å jobbe manuelt med kjølearbeidet? Er dette nasjonen som ligger fremst i verden på robotforskning? Litt trivia om roboter og smeltende reaktorer: Etter Tsjernobyl prøvde de først å sende opp noen fjernstyrte doninger som skulle måke ned radioaktiv drit fra taket på reaktorbygninga (primært rester av grafitt fra moderatorene, hvis jeg husker riktig), men strålingen var så høy at robotene klikka og kjørte av taket. Så da sendte de mennesker opp i stedet Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hva betyr det egentlig at nærgrensen til et objektiv er f.eks. 20 cm? Jeg vil åpenbart anta at det betyr at objektivet ikke akn fokusere på motiver nærmere enn 20 cm. Men i så fall betyr det at mitt Sigma DC 17-70 har en feil. Det skal ha en nærgrense på 20 cm, men det klarer å fokusere (uten mellomringer eller lignende) helt ned til under 1 cm fra glasset. Den klarer det på alle brennvidder. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hva betyr det egentlig at nærgrensen til et objektiv er f.eks. 20 cm? Jeg vil åpenbart anta at det betyr at objektivet ikke akn fokusere på motiver nærmere enn 20 cm. Men i så fall betyr det at mitt Sigma DC 17-70 har en feil. Det skal ha en nærgrense på 20 cm, men det klarer å fokusere (uten mellomringer eller lignende) helt ned til under 1 cm fra glasset. Den klarer det på alle brennvidder. Nærgrensa er målt fra filmplanet (sensoren), ikke fra frontelementet. Det er en populær kilde til forvirring 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå