C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Aah, den er digg! Sto mellom den og Nøgne Ø Brown Ale på meg i kveld. Det kalles et luksusproblem Huff, ja. Hadde så store problemer med å løse det at jeg måtte kjøpe begge to. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Huff, ja. Hadde så store problemer med å løse det at jeg måtte kjøpe begge to. Det kaller jeg en god løsning. Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Det ble faktisk en 70-200mm mkII på meg i går. Ingen i Trondheims-regionen hadde en 135mm inne. Og så langt er jeg veldig fornøyd. Men jeg så umiddelbart etter jeg kom hjem med linsen at jeg må ha ny fotobag Så nå har jeg en fotobag og en Canon 24-105mm IS til salgs! Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Trenger å kjøpe meg en CF-kortleser (gjerne med støtte for SD også) med USB 3, (e)SATA eller Firewire-grensesnitt. Er det noen som har anbefalinger? Er interessert i både interne og eksterne løsninger. EDIT: Lexar Professional USB 3.0 Dual Slot Reader ser ut som et spennende produkt. Jeg skal til England i påsken, og kan få den levert hjem på døra, slik at jeg slipper frakt og MVA. - Jeg har en flaske Rogue Shakespeare Stout i kjøleskapet. Den skal jeg spare til en passende anledning . Francis Endret 13. mars 2011 av :Francis: Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Noen som vet om jeg får plass til D200 med 17-55 og en 80-200 2.8 + SB600 i en NG2345? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Trenger å kjøpe meg en CF-kortleser (gjerne med støtte for SD også) med USB 3, (e)SATA eller Firewire-grensesnitt. Er det noen som har anbefalinger? Er interessert i både interne og eksterne løsninger. Francis Jeg har en intern akasa som tygger det meste av kort uten problemer. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Trenger å kjøpe meg en CF-kortleser (gjerne med støtte for SD også) med USB 3, (e)SATA eller Firewire-grensesnitt. Er det noen som har anbefalinger? Er interessert i både interne og eksterne løsninger. Holder det ikke med USB 2 for CF? Jeg mener er det USB 2 som er begrensinga eller CF-kortet? Endret 13. mars 2011 av Epp Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Da ligger 50D hjemme og venter på meg. Nå venter jeg bare på å komme meg hjem... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 EDIT: Lexar Professional USB 3.0 Dual Slot Reader ser ut som et spennende produkt. Jeg skal til England i påsken, og kan få den levert hjem på døra, slik at jeg slipper frakt og MVA. Den ser fornuftig ut den. Jeg har en flaske Rogue Shakespeare Stout i kjøleskapet. Den skal jeg spare til en passende anledning . I kveld? Fordi du fortjener den Holder det ikke med USB 2 for CF? Jeg mener er det USB 2 som er begrensinga eller CF-kortet? Tror nok at USB2 vil begrense de aller raskeste CF kortene. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Du har tuslet en stund med den skuteren nå, på tide med noen bilder ?, eller har du solgt alt fotoutstyret Nå er jeg straks ferdig. Her er bilde fra i kveld. La inn litt større bilde. Endret 13. mars 2011 av pybalto 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Noe annet.. Prinsesse Märtha vil sende engler til Japan Tro hva Japanerne tenker? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Noe annet.. Prinsesse Märtha vil sende engler til Japan Tro hva Japanerne tenker? Jeg vil tro at de har problemer nok som de har ... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Noe annet.. Prinsesse Märtha vil sende engler til Japan Tro hva Japanerne tenker? Jeg vil tro at de har problemer nok som de har ... Jeg tror hu har røkt litt for mye av stoffet til typen sin Du har tuslet en stund med den skuteren nå, på tide med noen bilder ?, eller har du solgt alt fotoutstyret Nå er jeg straks ferdig. Her er bilde fra i kveld. La inn litt større bilde. Kult, du skulle bare hatt en "same" med bad attitude i bakgrunnen for og gjøre bildet fullkommen:) Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 off-topic, men viktig synes jeg: http://www.moss-avis.no/nyheter/vil-viderefore-helenes-sak-1.6099369 fikk meg virkelig til å tenke, hvorfor er ikke flere organdonorer? Når vi er døde så har vi ikke akkurat behov for de noe mer. Jeg kommer til å få skrivd ut organdonor-kort idag, bli med du også! Eller kan du komme på en virkelig god grunn for å la være? Idag venter:10 personer på nytt hjerte 39 personer på dobbel lunge 3 personer på én lunge 9 personer på lever I 2010 ble det gjennomført 102 donasjoner. Sier du ja til organdonasjon? Dette gjør du da: 1. Fortell dine nærmeste at du sier ja til organdonasjon. 2. Man kan også fylle ut et kort (fås på apotek/se www.organdonasjon.no) med opplysninger og oppbevare dette i lommeboken. 3. Du kan og laste ned en app. Donorkort til smarttelefoner ble lansert i januar. For å laste ned et – gå til www.donorkort.no 1 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Helt enig. Hadde donorkort før, men har mistet det, så det minner meg om at jeg må få meg et nytt . Jeg har ikke behov for hjerte, lunger, nyrer, lever etc etter at jeg er død. Francis 2 Lenke til kommentar
Epp Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Tror nok at USB2 vil begrense de aller raskeste CF kortene. Ja, ser nå at de raskeste CF-kortene har en utrolig overføringshastighet. Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Lurer på om jeg har gjort et skikkelig bomkjøp på en sigma 30mm f/1.4. Hoppet på et bruktkjøp litt spontant i går kveld, testet det raskt før jeg kjøpte men når jeg kom hjem og fikk prøvd det mer grundig satt jeg igjen med et inntrykk av at fokus bommer alt for ofte, bildene ble veldig mørke og hvitbalansen var ofte ute å syklet. Er det mulig å levere objektivet inn for kalibrering og hva koster evt noe slikt? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 At bildene er for mørke og at hvitbalansen er feil er da ikke objektivets skyld? 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Lurer på om jeg har gjort et skikkelig bomkjøp på en sigma 30mm f/1.4. Alltid en ugrei følelse. Hoppet på et bruktkjøp litt spontant i går kveld, testet det raskt før jeg kjøpte men når jeg kom hjem og fikk prøvd det mer grundig satt jeg igjen med et inntrykk av at fokus bommer alt for ofte, bildene ble veldig mørke og hvitbalansen var ofte ute å syklet. Som the_last_nick_left er innpå, så er det ikke objektivet som gir mørke bilder med feil hvitbalanse ... Jeg tipper at du prøvde inne i dårlig belysning, noe som forklarer feil hvitbalsne og fokusfeil. At bildene er mørke skyldes nok brukerfeil - dvs. du har stilt inn kamra feil i forhold til hva du trodde. Sjekk kamerainnstillingene og prøv objektivet ute i godværet; så tror jeg at du får andre resultater. Er det mulig å levere objektivet inn for kalibrering og hva koster evt noe slikt? Det er mulig å sende det inn; men jeg husker ikke kostnader. Er det ritkig ille, så kan det være snakk om en reklamsjonssak og da fikses det gratis. Såfremt objektivet er kjøpt i Norge og du har gyldig kvittering. Og objektivet er mindre enn 5 år gammelt. Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) At bildene er for mørke og at hvitbalansen er feil er da ikke objektivets skyld? Ok da er det nok bare brukerfeil. Det er fullt mulig det. Skjønner at det er huset som tar seg av eksponering og hvitbalanse, men tenkte kanskje objektivet kunne påvirke utfallet her. Skal sies at jeg har eid samme objektiv før for et par år siden uten at jeg opplevde det samme. Men mulig jeg bare har blitt vant med andre objektiver i mellomtiden. Bildene ble tatt i normal innebelysning med ekstern blits. Dette er jo det mest lyssterke optikken jeg har så burde jo strengt tatt være den som fungerer best i denne belysningen da, men skal undersøke litt grundigere når jeg kommer hjem i ettermiddag! Takker for svar hvertfall. Endret 14. mars 2011 av phax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå