Grimnar Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Dilemma: Kjøpe Canon 135mm F2 eller 70-200mm IS mkII? Ny lengre linse til min 5D mkII. Klarer ikke å bestemme meg. 135mm: Pros: Nydelige bilder, F2, "billig", Low key. Veldig kurant Cons: Fot-zoom. "Gammel" linse, kan få IS etter hvert. 70-200: Pros: Zoom,veldig bra IS, mer fleksibilitet. Cons: Dyr, high key, tung, stor. Altså, jeg har en 24-105mm F4 Som jeg like pga zoomen, men hater pga F4. F4 krever en del lys og gir IKKE fin bokeh på 105mm. Så jeg må ha minst 2.8. Så hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 70-200/2.8 IS II er ikke kjent for fin bokeh - mkI er bedre der, eller framfor alt fastoptikk som 135L. Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 70-200/2.8 IS II er ikke kjent for fin bokeh - mkI er bedre der, eller framfor alt fastoptikk som 135L. haff, ja men 135mm er som kjent gammel og jeg frykter en IS-versjon ca 2 dager etter jeg har kjøpt. Men det heller faktisk mot 135mm så langt. Jeg har lest om andre som har begge linsene og de sier altså at 135mm er den beste, men også den minst brukte. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Bruker ikke min egen 135L*) etter kjøp av Voigtländer - men hadde jeg ikke hatt den ville det vært 135L jeg brukte mest. Heh - foretrekker ofte 125'en også foran 70-200, for den del. *) Får se å få solgt den snart.. Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Ser ut til at min kjære 35mm f1.8 dx har hengt seg opp på største blender. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å rette opp i det? Bruker den ikke så ofte lenger, men er greit å vite at den er i orden til neste gang den skal i bruk. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Trenger litt tips fra akam-folket. Tenkte jeg skulle lage meg litt forskjellige tapeter i studioet, så jeg kan lettere variere bakgrunner, og slipper å teipe / superlime tapeter opp på veggene. Noen som har noen idè på plater som kan tapesteres? Bonus points om de er litt tykke, men om de er litt tynne så kan jeg sikkert montere de på en isopor plate eller noe slikt. Helst ikke så dyrt ! Lenke til kommentar
fototim Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Med det samme vi er inne på studiogreier. Hva bruker folk til å male bakgrunner? Har noen gamle lerretsduker som sårt trenger en oppfrisking. Jeg snakker om den typen som går ned på gulvet som folk tråkker på. Prøvde noe oljemaling som vi fikk nesten gratis. Det funka veldig dårlig, ga voldsomme reflekser. Har prøvd å matte ned med fint sandpapir, men det hjelper ikke. Kravet er altså at malinga ikke gir reflekser, samtidig bør den være slitesterk, og ikke minst rimelig. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Trenger litt tips fra akam-folket. Tenkte jeg skulle lage meg litt forskjellige tapeter i studioet, så jeg kan lettere variere bakgrunner, og slipper å teipe / superlime tapeter opp på veggene. Noen som har noen idè på plater som kan tapesteres? Bonus points om de er litt tykke, men om de er litt tynne så kan jeg sikkert montere de på en isopor plate eller noe slikt. Helst ikke så dyrt ! Kanskje du får noen tips der. Han har noen videoer som viser hvordan han har gjort det. Jeg er rusten i tømrerterminologien, men du finner nok noen greie treplater hos en forhandler og litt annet for å holde platen oppe og stiv. Med det samme vi er inne på studiogreier. Hva bruker folk til å male bakgrunner? Mja. Han jeg leier hos har malt to bakgrunner, men husker ikke hvilken maling han brukte. Kan sikkert ta en titt om det står noen malingbokser igjen på bakrommet neste gang jeg er der. Bakgrunnene er iallfall 90% eller mer matt. En av bakgrunnene i aksjon. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Du kan jo bruker en ren bakgrunn og heller legge mønsteret foran lyset..Akkurat som prosjektor på lerret. Det er et billig alternativ til å male nye mønster hele tiden Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Noen som vet om blekknivået i blekkpatroner (Epson PX820FWD) måles eller beregnes fra antall utskrifter? Har allerede begynt å få noen veldig vage striper i magenta typisk 2-3cm fra starten på utskriften til den er ferdiig, men skriveren rapporterer fremdeles om at det er ~30% blekk igjen i sortpatronen, de andre er nesten fulle.. Siden dette er det første settet tenker jeg at det har gått med endel til å mate blekk fram til skriverhodet, og at en eventuell beregning kan være feil. Kan ikke tenke meg at jeg trenger å kjøre en renseprosess enda heller, har kanskje skrevet ut ~8 heldekkede A4 ark. Bytte blekkpatron eller renseprosess? Misliker å kjøre renseprosess som følge av blekkbruk og søl som jeg regner med at bare gjøre situasjonen verre over tid. EDIT: Skrev ut et testark for dyser, mangler noen felter fra cyan. Kjørte en rens av dysene, og blekknivået i samtlige patroner ble redusert med 40% av totalnivået! Det er 320 kroner! Skrev ut et nytt testark. Nå var cyan fin, men det manglet et felt på svart. Får lyst til å reklamere eller be om et sett blekkpatroner ti redusert pris. Fire dagers bruk og kun skrevet ut tilsvarende åtte heldekkende A4-ark (mest s/h), brukt 60% av sortpatronen og under 10% av de andre før dyserengjøringen. Kan ikke være meningen. Litt speilløs-humor for helga. Haha, herlig ^^ Endret 12. mars 2011 av -Teddy- Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Dagens fangst fra ølhyllen - Haandbryggeriets London Porter: Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Se der ja tomsi42, nå snakker vi om kvalitetsalkohol! Når det kommer til Haandbryggeriet har jeg kun prøvd deres Aquevitt porter. Veldig søt og sterk, men god til mat. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Se der ja tomsi42, nå snakker vi om kvalitetsalkohol! Når det kommer til Haandbryggeriet har jeg kun prøvd deres Aquevitt porter. Veldig søt og sterk, men god til mat. Har en pale ale også - det tror jeg også blir bra. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Har en pale ale også - det tror jeg også blir bra. Den har jeg ikke prøvd, men min favoritt ale er Youngs London Ale. Anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Ååååh. Satt akkurat og så på flybilletter til London... Ei lita langhelg med pubbhopping hadde ikke gjort meg noe. Får se hva som skjer når 1Den er solgt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Den har jeg ikke prøvd, men min favoritt ale er Youngs London Ale. Anbefales på det sterkeste. Pale Ale var ikke helt der jeg øsnket - litt for mye citrus og humle. Da synes jeg IPA-en til mikrobryggeriet treffer bedre. Over til noe annet - min nye bakgrunn på PC'en: Veldig inkompatibel med ikoner 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Veldig inkompatibel med ikoner Fikk andre assosiasjoner første sekundet jeg så på bildet "ref Japan", etter litt bedre studie må jeg bare ta av hatten for et vell gjennomført bilde. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Fikk andre assosiasjoner første sekundet jeg så på bildet "ref Japan", etter litt bedre studie må jeg bare ta av hatten for et vell gjennomført bilde. Må innrømme at jeg så ikke den assosiasjoen, men du har helt rett. Jeg så dette mer som en videreføring av dette motivet: P1060765 by tomsi42, on Flickr Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Dagens fangst fra ølhyllen - Haandbryggeriets London Porter: Aah, den er digg! Sto mellom den og Nøgne Ø Brown Ale på meg i kveld. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Aah, den er digg! Sto mellom den og Nøgne Ø Brown Ale på meg i kveld. Det kalles et luksusproblem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå