PMnormal Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Jeg har både floppyen og kassettspilleren fremdeles, men selve maskinen sa takk for seg på starten av nittitallet. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Min C64 fungerer fint enda, men bare fordi jeg har reparert den ganske mange ganger. Samme med diskettstasjonen. Man kan si mye fint om Commodore men kvalitet er et ord som sjelden blir brukt i den sammenheng. Det lille skruhjernet blir brukt til å trimme RF-utgangen, det store til å reparere diskettstasjonen (defekt 7404). Den grønne knappen er resetknappen sånn at jeg slipper å slå av og på maskinen og load Pink-Floyd (turboloader) hele tiden. Endret 28. juni 2008 av Kristallo Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 På grunn av prisnivåpå utstyret så blir det vel ikke break-even en gang. Fordelen er at jeg nå kan kaste en del utstyr med god samvittighet; hater å kaste ting som virker. Har også mulighet til å skaffe en brukt squeezebox til hyggelig pris. Skal passe på diskene - og det blir nok ny backup av musikken. Bildene har jeg nok backup av. Nødserveren er en smule provisorisk: Ok. Hatt mange datamaskiner, eller samlet inn gammelt fra naboer og sånn, eller vært på el-retur-stasjoner? :-) Eller alle 3? Du er sikkert klar over det, men jeg kan jo nevne det sånn at andre kanskje lærer litt også: Du bør nok følge med fremover på de andre delene som overlevde (ikke bare HDene). Hvis enheter begynner å bli ustabile, er det fordi de fikk seg en "dødelig" karamell, men overlevde der og da. Sjansen for at dem vil overleve mye lenger da, er liten. Mr Olsen: Beste forsikringa er sikkerhetskopier. Selv har jeg en i rommet ved siden av, og en til i nabolaget. Er da sikret ved brann, men ikke meteornedslag, men den sjansen tar jeg. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Joda, har 3 backup stasjoner, men kun sikret mot datakrasj. Begynner det å brenne mister jeg alt. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Da hadde jeg jammen fått meg ett "nytt" Minolta X300 Og venter på 10 ruller med film Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Venter fremdeles på noen film bilder sn0dig. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Har 2 stk som jeg ikke har giddet å fremkalle enda. Og nå er jeg blakk, så får se når jeg får tid. Lenke til kommentar
RenPerle Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Gjett om det er en som sitter her og danser i sofaen nå................. Neppe gubben Tom Det skal jeg love deg at det IKKE er. Er det gleden over å få noen fler gamle kameraer, eller har du vært å handlet stort i dag Tom Selvsagt er det gleden over å få et nytt kamera på hylla. Dårlig med shopping her. Orker ikke engang å ta bilder, men jeg blir frisk til helga håper jeg. Siden jeg nå har lest litt i denne tråden her, så ser jeg at det går dårlig med feriesparingen din. Men desto mer for meg å prøve i Danmark. Så det er helt greit for meg at du shopper. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Da tar jeg turen ned til Brusand og litt ellers rundt den jærske kysten, for håpe på noen bra resultat. Irreterer meg at jeg ikke har trådutløser til kameraet. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Fotografere og skrive sak om fotballkamp i dag. Slackedag. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Ok. Hatt mange datamaskiner, eller samlet inn gammelt fra naboer og sånn, eller vært på el-retur-stasjoner? :-) Eller alle 3? De to første Du er sikkert klar over det, men jeg kan jo nevne det sånn at andre kanskje lærer litt også: Du bør nok følge med fremover på de andre delene som overlevde (ikke bare HDene). Hvis enheter begynner å bli ustabile, er det fordi de fikk seg en "dødelig" karamell, men overlevde der og da. Sjansen for at dem vil overleve mye lenger da, er liten. Veldig viktig poeng dette. DVD-brenner og skjermkortet har jeg ikke sjekket enda. Mr Olsen: Beste forsikringa er sikkerhetskopier. Selv har jeg en i rommet ved siden av, og en til i nabolaget. Er da sikret ved brann, men ikke meteornedslag, men den sjansen tar jeg. Meteornedslag hadde jeg vært så opptatt av - asteriode er mye verre. Men da er kanskje bildene et siste man bekymrer seg om. Joda, har 3 backup stasjoner, men kun sikret mot datakrasj. Begynner det å brenne mister jeg alt. Som det er foreslått; legg en av backup-stasjonenen hs noen slektninger. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Selvsagt er det gleden over å få et nytt kamera på hylla. Dårlig med shopping her. Orker ikke engang å ta bilder, men jeg blir frisk til helga håper jeg. Nå må du bli frisk til ferien. Siden jeg nå har lest litt i denne tråden her, så ser jeg at det går dårlig med feriesparingen din. Men desto mer for meg å prøve i Danmark. Så det er helt greit for meg at du shopper. Du har bestilt godt ferievær, håper jeg. Jeg undersøker hvilke fotogene steder vi kan utførske. Så kan gubben passe barna. Tom Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Lurer på å selge D200 og kjøpe 300-en? Trenger det da ikke, men kan gjøre det uten å risikere pryl hjemme, da de er så like Har en som gjerne er interessert, vi får se. Vil ha! Kanskje D700(vis det blir noe av det) Lenke til kommentar
RenPerle Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Siden jeg nå har lest litt i denne tråden her, så ser jeg at det går dårlig med feriesparingen din. Men desto mer for meg å prøve i Danmark. Så det er helt greit for meg at du shopper. Du har bestilt godt ferievær, håper jeg. Jeg undersøker hvilke fotogene steder vi kan utførske. Så kan gubben passe barna. Tom Det høres helt perfekt ut for meg, så håper vi at gubben ikke leser denne tråden. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Det høres helt perfekt ut for meg, så håper vi at gubben ikke leser denne tråden. Jeg får kjøpe et par pils til ham; så ordner det seg sikkert Tom Endret 28. juni 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
GLN Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Et kjapt spm trenger kjappe svar: Hvordan får man f.eks bare blå farge til å vise, og resten blir svart/hvit? I photoshop Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Sjå denne videoen. (Høgreklikk --> Lagre mål som.) Om du ikkje får spelt den av med avspelarane du har på maskina, prøv SMPlayer eller VLC. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Det høres helt perfekt ut for meg, så håper vi at gubben ikke leser denne tråden. Jeg får kjøpe et par pils til ham; så ordner det seg sikkert Tom Du har planer om å droppe ham en nicky, altså Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Du har planer om å droppe ham en nicky, altså Hold grisepraten for dem selv Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2008 Tja. Sport med 70-200 er kos. Men 350D er ikke kos. Tullete følgefokus, harumph. Så var det å få kampfakta rett, da.. wee. Men fikk jo et par blinkende skudd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå