Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neste ikke-foto relatert hardware spørsmål. Har tenkt å lage meg en VMware ESxi server. Men da trenger jeg en annen CPU enn det min eksisterende server har. Så spørsmålet er - finnes det en 64 bits CPU som støtter virtualisering (AMD-V eller Intel VT-x) og som fyller følgende kritier: bruker lite energi, er rimeleg og har 4 kjerner/threads.

Og dette har ingen noen formening om?

Lenke til kommentar

Nå er det straks Finnmarksløpet.

I år skal jeg kanskje gjøre en innsats for å ta noen bilder. Får se hvordan det blir når dem starter, og når dem fær forbi. Dem passerer bygda 2 ganger, en hver vei Alta-Kirkenes. Det er bare det at dem som vinner bruker være her om natta, i mørket (eller iallefall lenge før jeg normalt våkner), så jeg får som regel bare bilder av de bakerste.

Lenke til kommentar

Det hjalp mye å legge inn rett papir, beklager bryderiet, trodde virkelig ikke forskjellene var SÅ enorme. (...)

Såpass forskjell altså. Da gidder jeg ikke å prøve Canon papiret mitt i Epson skriveren min.

Snakket med en ansatt på Staples i dag som mente at Canon og Epson var langt likere og at det var større mulighet for at disse papirtypene gikk overens. Aner ikke hvilke kvalifikasjoner han hadde til å uttale seg om det, men virket som han hadde noe erfaring på området. Han anbefalte meg å kjøpe noe Canonpapir fordi de ikke lagerførte det Epsonpapiret jeg ville ha, men jeg avsto fra tilbudet og bestilte på nett i stedet.

Skader vel ikke å kjøre gjennom ett ark? ;)

Det vedlagte bildet er en ubehandlet scan av utskriften på HP-papiret. Det er verre på papiret, her ser det gult ut, papirutgaven er tydelig rødt. Om jeg retter en lommelykt mot papiret så er alle mellomtonene/skyggene skikkelig magenta, i tillegg til stygge skiller og endringer i refleksjonen på bildeelementer med tydelig kontur. Anbefales ikke.

post-50769-0-12631100-1299800287_thumb.jpg

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Ja og nei. Det ikke alle CPU'er har er støtte for hardware assistert virtualisering - særlig billige Intel CPU mangler dette. Og det trenger jeg for å kjøre ESXi.

Så er det vel bare å kikke i prislista på komplett og sammenligne med listen jeg fant i artikkelen du linket til, over intel-CPU'er. (Blant annet alle i3, i5 og i7.)

Såvidt jeg forstår har også alle nyere AM3-CPU'er fra AMD også dette.

Lenke til kommentar

Så er det vel bare å kikke i prislista på komplett og sammenligne med listen jeg fant i artikkelen du linket til, over intel-CPU'er. (Blant annet alle i3, i5 og i7.)

Såvidt jeg forstår har også alle nyere AM3-CPU'er fra AMD også dette.

Joda, den biten er forsåvidt grei - såpass langt kom jeg også egentlig.

Ulempen med disse alternativene er de er noe dyrere enn jeg ønsker; men viktigst, de er av typen prossesorer som avgir en del varme og trenger kjøling. Slikt bråker eller koster enda mer enn jeg ønsker å bruke ...

Lenke til kommentar

Flyplassen i Sendai, Japan er "borte", fabrikken til Nikon ligger rett ved; så tror ikke vi ser noe utrulling av D4 i år. Blir svært overrasket om det skjer i tilfelle.

Mye av produksjonen er sikkert "outsourcing".

Mulig, men alle toppmodeller produserer akkurat på denne fabrikken.

Lenke til kommentar

Flyplassen i Sendai, Japan er "borte", fabrikken til Nikon ligger rett ved; så tror ikke vi ser noe utrulling av D4 i år. Blir svært overrasket om det skjer i tilfelle.

Mye av produksjonen er sikkert "outsourcing".

Mulig, men alle toppmodeller produserer akkurat på denne fabrikken.

Beklager, trodde Nikon produserte i Guiyu, provinsen Guangdong, da det er der de har hele sitt delelager på elektronikk :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Kameraprodukter bør vel være vår minste bekymring.. Håper folk har blitt advart før bølgene traff land. Men man kan jo se på bildene på TV at folk fortsatt var i områdene hvor havet gikk inn over land.

Endret av Ingardj
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kameraprodukter bør vel være vår minste bekymring.. Håper folk har blitt advart før bølgene traff land. Men man kan jo se på bildene på TV at folk fortsatt var i områdene hvor havet gikk inn over land.

Huff ja, beklageligvis er det litt fascinerende og se på biler i bevegelse som blir innhentet av "bølgen" og hvordan tsunaminen utarter seg.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Masse flott sol ute, litt kjølig ca -8C. Ser ut til å bli en flott ettermidag i "skogen".

Skolen er ferdig 15:00. Da bærer det rett hjem å finne kamera, litt varme klær, stol og kanksje noe kakao. Så er det ut i skogen å vente på de 4beinte.

Et herlig område bare 15min gange i fra døra hjemme, og jeg vil kunne se 10 - 15 rådyr i flokk hvis jeg er heldig.

Får håpe at jeg er litt mer klar nå en sist, da jeg plutselig endte opp med 2 rådyr 1,5 m unna meg og feil innstilt kamera... For noen bilder det ble :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...