tomsi42 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Om jeg tar av meg brillene så er D4, µFT og er lomo kamera like bra. Ellers er det så absolutt ikke det. µFT er et konsept for å få et mindre kamera å ta med, ikke et kvalitetstempel i forhold til bildekvalitet. Tvert imot. Nå snakker du mot bedre vitene. Så enkelt er det. Det er fullt ut mulig å få til meget god bildekvalitet fra µ-4/3. 2 Lenke til kommentar
Epp Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Om jeg tar av meg brillene så er D4, µFT og er lomo kamera like bra. Ellers er det så absolutt ikke det. µFT er et konsept for å få et mindre kamera å ta med, ikke et kvalitetstempel i forhold til bildekvalitet. Tvert imot. Nå snakker du mot bedre vitene. Så enkelt er det. Det er fullt ut mulig å få til meget god bildekvalitet fra µ-4/3. Ja, helt enig at man kan få meget gode bilder, men du har begrensninger i µ-4/3. Så det blir ikke kongen av bildekvalitet. 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Ja, helt enig at man kan få meget gode bilder, men du har begrensninger i µ-4/3. Så det blir ikke kongen av bildekvalitet. Ja - µ-4/3 har begrensinger. Men de er kun begrensinger hvis man har behov utenfor det µ-4/3 er god på. Og det en D3s (og en fremtidig D4) er god på er lynrask og presis AF, skuddtakt og ytelse på høy ISO. Men tar du landskapsbilder på ISO 200, så er ikke D3s (D4) mitt førstevalg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Bud ønskes på optikk Skal du selge eller kjøpe? Og hva slags optikk? Lenke til kommentar
Epp Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Ja - µ-4/3 har begrensinger. Men de er kun begrensinger hvis man har behov utenfor det µ-4/3 er god på. Og det en D3s (og en fremtidig D4) er god på er lynrask og presis AF, skuddtakt og ytelse på høy ISO. Men tar du landskapsbilder på ISO 200, så er ikke D3s (D4) mitt førstevalg. Jeg reagerte på D4 == uFT, som ikke gir mening. Blir som å si uFT == kompaktkamera... Endret 9. mars 2011 av Epp Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 µ-4/3 tar sikkert bilder av kurant kvalitet. Det gjør min iPhone også. Spørs hvem du spør. Jeg kjøper 5DII, 35L og 85LII. Har forresten søkt på universitet i England og Fotofagskolen i dag. Blir spennende å se på om jeg får tilbud. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Bud ønskes på optikk 1,- Solgt Regner med at du nå solgte en Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.4G til meg nå Lenke til kommentar
Inc Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Bud ønskes på optikk Skal du selge eller kjøpe? Og hva slags optikk? skal kvitte meg med 135mm og en tc1.4 ... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg reagerte på D4 == uFT, som ikke gir mening. Blir som å si uFT == kompatkamera... Tror du hengte deg opp i feil side av diskusjonen. Det en del av oss vil frem til, er at det faktisk er flere av oss her på forumet som har gått fra Canon/Nikon og over til µ-4/3. Noen fra crop, andre fra FF. I mitt tilfelle så har jeg gått fra Nikon til Canon til 4/3 (Olympus) til µ-4/3 (Panasonic). Da jeg var med på Scott Kelby's Photowalk i fjor sommer så var det flere ikke-akamister der, som også hadde gått over til µ-4/3 fra stort rigg. Og jeg ser tre primære årsaker til denne migreringen: crop/FF utstyret er ofte for stort, kompaktkameraer har for mange begrensinger*, og µ-4/3 gir vesentlig bedre bilder enn forventet. *) Nå har utvalget av gode kompaktkameraer blitt vesentlig bedre det siste året, så de av dere som er redd for å bli bitt av µ-4/3 basillen har nå noen alternativer ... 1 Lenke til kommentar
Epp Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 µ-4/3 tar sikkert bilder av kurant kvalitet. Det gjør min iPhone også. Spørs hvem du spør. Jeg kjøper 5DII, 35L og 85LII. Har forresten søkt på universitet i England og Fotofagskolen i dag. Blir spennende å se på om jeg får tilbud. Solgte du Leica'en? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg har ilkke brukt ebay eller paypal før men skal nå. Hvis jeg vil sende en melding til selger/ skrive en komentar til sendingen. Hvor skal man skrive det da? Lenke til kommentar
Epp Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Tror du hengte deg opp i feil side av diskusjonen. Det en del av oss vil frem til, er at det faktisk er flere av oss her på forumet som har gått fra Canon/Nikon og over til µ-4/3. Noen fra crop, andre fra FF. I mitt tilfelle så har jeg gått fra Nikon til Canon til 4/3 (Olympus) til µ-4/3 (Panasonic). Da jeg var med på Scott Kelby's Photowalk i fjor sommer så var det flere ikke-akamister der, som også hadde gått over til µ-4/3 fra stort rigg. Og jeg ser tre primære årsaker til denne migreringen: crop/FF utstyret er ofte for stort, kompaktkameraer har for mange begrensinger*, og µ-4/3 gir vesentlig bedre bilder enn forventet. *) Nå har utvalget av gode kompaktkameraer blitt vesentlig bedre det siste året, så de av dere som er redd for å bli bitt av µ-4/3 basillen har nå noen alternativer ... Kanskje, men så har jeg ikke migrert. Har Nikon DX, µ-4/3 (3 objektiver) (vel egentlig konas) og Sigma Foveon kompakt. De har forskjellig bruk, men om jeg måtte ha valgt 2 av de nå, hadde jeg solgt µ-4/3. Men det betyr ikke at jeg ikke liker µ-4/3. Veldig fornøyd med at det er en slags standard og at man kan velge hus lettere. Er mer fristet til å migrere til SD1 (om den er bra), men liker ikke å bare ende opp med Sigma objektiver, så tviler på at jeg migrerer. Endret 9. mars 2011 av Epp Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Solgte du Leica'en? M8en er vekke, resten ligger fortsatt ute. Dårlig høy ISO-ytelse og at det hang seg fullstendig opp ved seriebilder killed the deal. Glasset og M6en er fantastisk. Kommer garantert til å kjøpe M6 og 35/1.2 på nytt ved en senere anledning, men må selge det nå for å få råd til Canon. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg reagerte på D4 == uFT, som ikke gir mening. Det er naturligvis ikke det samme. Bare like1 godt2. Jeg ville aldri3 si at D4 ikke har legitime anvendelser. Eller 7D eller Leica eller Phase One for den saks skyld. 1For valgt presisjonsnivå 2For utvalgte behov 3Untatt i lystig lag Lenke til kommentar
Epp Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Solgte du Leica'en? M8en er vekke, resten ligger fortsatt ute. Dårlig høy ISO-ytelse og at det hang seg fullstendig opp ved seriebilder killed the deal. Glasset og M6en er fantastisk. Kommer garantert til å kjøpe M6 og 35/1.2 på nytt ved en senere anledning, men må selge det nå for å få råd til Canon. Eller Mx en gang i fremtiden Jeg reagerte på D4 == uFT, som ikke gir mening. Det er naturligvis ikke det samme. Bare like1 godt2. Jeg ville aldri3 si at D4 ikke har legitime anvendelser. Eller 7D eller Leica eller Phase One for den saks skyld. 1For valgt presisjonsnivå 2For utvalgte behov 3Untatt i lystig lag Du bør bestille en time hos optikker Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 3Untatt i lystig lag Å ta med en D4 i lystige lag, er muligens overkill Men bildene blir nok bedre enn de kidza tar med mobilen sin ... Lenke til kommentar
Epp Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 M8en er vekke, resten ligger fortsatt ute. Dårlig høy ISO-ytelse og at det hang seg fullstendig opp ved seriebilder killed the deal. Nå hadde vel M8 sine problemer, men hvordan syns du bildekvaliteten ved lavere ISO var? Ser at mange skryter av den, men er det riktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå