Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Eller D40 -> D90 -> D700 -> D800/D4x/s? :p Dette er vel mere den rette veien å gå, heldigvis så har jeg ikke blitt sååå gammel ennå, at jeg ikke har noe problemer med å bære med meg litt vekt i arma! :D

Lenke til kommentar

Hva skal man med sånne lekekamera med liten sensor? :p

Det er eksempler på at man stiller motsatt spørmsål etter å ha suplert et 5D ii med et sånt lekekamera, og konkludert med at man selger 5D II fordi det ikke lenger ble brukt :yes:

YMMV

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Det er eksempler på at man stiller motsatt spørmsål etter å ha suplert et 5D ii med et sånt lekekamera, og konkludert med at man selger 5D II fordi det ikke lenger ble brukt :yes:

Haha.. det sier vel sitt om Canon kameraet det! :p

Jadda.. må bare fyre litt oppunder her nå.. :)

Lenke til kommentar

Ok - den var kanskje litt søkt..

Tja, synes ikke den er så gal. For min del skjer det så sjelden at noe skal skrives ut stort, at jeg er villig til å bli ergelig om det en gang skulle vis seg at det ville vært en betydelig fordel med vesentlig høyere oppløsning.

Hadde jeg rutinemessig skrevet ut store forstørrelser der detaljrikdom var mye av poenget, så ville neppe µFT hatt helt samme apell.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

På mange måter gjør det det. Men husk at vi har allerede fastslått at Canon er en oppgradering fra Nikon :p

Hehe.. :) Morroklumpen.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Haha.. det sier vel sitt om Canon kameraet det! :p

På mange måter gjør det det. Men husk at vi har allerede fastslått at Canon er en oppgradering fra Nikon :p

Yeah right :grumpy:;)

Canon fikk jeg nok av etter at HD-videokameraet ikke ville bruke SD-kort klasse 10. Kan kun bruke klasse 6 eller lavere og Canon sier Foxtrot Uniform til de som klager... Så Foxtrot Uniform tilbake Canon...

Nei, Nikon, Sigma eller Leica på meg[*] ;) Svensk kamera har jeg ingenting i mot, men kommer aldri til å ha et slikt. Sannsynligvis ikke Leica heller, men noe må man drømme om ;)

[*] Med forbehold at et annet merke lager noe bra i fremtiden.

Finnes det en super flat picture style, som 7D har, til Nikon?

? Hva mener du? f/22?

Lenke til kommentar

Vil tro det blir Leica. (D90->5D->Leica Mx)

Det normale er

D901 -> 5D mkII -> µFT

Så er man i mål :D

1 Plassholder, kan stå hva som helst der.

Jeg tenkte mer på at ÅdneDs tidligere uttalelser om Leica.

Ellers så kunne det vært D90 -> 7D -> D4 ;)

Lenke til kommentar

Det stemmer.

Gjør det? I søkeren vil det da virkelig bli "-0,75 uskarpt"? Selve bildet vil jo være korrekt fokusert, men i søkeren vil det da være som om jeg som ikke bruker briller tar på meg briller?

Fokuspunktet er relatert til øye som ser. Søkeren blir ikke skarp eller uskarp den er like dum hele tiden ;).

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Jeg tenkte mer på at ÅdneDs tidligere uttalelser om Leica.

Ellers så kunne det vært D90 -> 7D -> D4 ;)

Enig at D4 og µFT er like bra, men jeg liker størrelsen bedre på µFT :p

Om jeg tar av meg brillene så er D4, µFT, 1D, M9 og et lomo kamera like bra. Ellers er det så absolutt ikke det. µFT er et konsept for å få et mindre kamera å ta med, ikke et kvalitetstempel i forhold til bildekvalitet. Tvert imot.

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...