C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Vurderer å ta meg en tur til gamle lier mentalsykehus og knipse litt...vet dog ikke om jeg tørr Er det lett å komme seg dit fra Oslo? Det ligger relativt lett tilgjengelig i Lier. Togstasjonen er upraktisk langt unna, men det er en busstopp like ved som heter Lier E-verk. Hvis du på en eller annen måte kommer deg dit (sjekk trafikanten.no for busser osv) er det bare ca fem minutter å gå, og det er godt skiltet, siden en del av anlegget fortsatt er i drift. Det er lett å komme seg inn i bygningene. Det har ikke snødd noe særlig siden sist jeg var der, så om ikke annet kan du følge fotsporene mine, som du vil se at leder til et knærta kjellervindu som det bare er å hoppe inn gjennom. Bygningene er ganske slitt, men jeg tror ikke de kommer til å ramle ned i hodet på noen enda. Jeg kan personlig bekrefte at det ikke er spøkelser der. Har imidlertid hørt rykter om tyttebærpoliti, men har ikke sett det heller. Hvis de stopper deg er det bare å huske på at de, som alle andre sivilister, ikke kan kreve personopplysninger fra deg og ikke kan anholde deg med mindre det er i påvente av at det ordentlige politiet kommer (og de har som regel bedre ting å gjøre enn å arrestere urbexere). Hvis de prøver seg kan du true med å anmelde dem for frihetsberøvelse Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Eg har slitt ut 2 batteri til min HP Elitebook(skulepc). Heile klassen på 30 elevar har dødt batteri, men me får ikkje nytt. Fleire som har venta sida august på nytt batteri. Endret 6. mars 2011 av ÅdneD Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Lyre-bird, hvis dere ikke gidder og se på hele videoen så hopp til 1.50 for topisk tema http://www.youtube.com/watch?v=VjE0Kdfos4Y Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Lyre-bird, hvis dere ikke gidder og se på hele videoen så hopp til 1.50 for topisk tema Sett den tidligere. Fantastisk skapning. Hadde jeg hatt penger, ork og kompetanse skulle jeg prøvd meg på dyrefotografering selv. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Dette må være verdens mest unyttige transportmiddel, ser kult ut helt til man oppdager at opplegget er avhengig av en jækla flåte http://www.youtube.com/watch?v=0snTqLQLpBA Lenke til kommentar
Breni Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 blah,blah, masse nytting infoo... Takk for info! Har fått med meg en venn, så da ser det ut til at det blir en tur til helgen. Skal se etter sporene dine og følge de..så får jeg ta resten som det kommer. Blir uansett både spennende og lærerikt. Har forresten lest mye om at det er mange ungdommer som drar dit og ødelegger tingene der inne..Huff, det har jo en ganske forferdelig historie. Jeg skal hvertfall dra dit med respekt Dette må være verdens mest unyttige transportmiddel, ser kult ut helt til man oppdager at opplegget er avhengig av en jækla flåte Men fader så artig det hadde vært å prøvd! Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Var det andre som la merke til at visse deler av VM-skirennene hadde ekstra stort dynamisk omfang? Verken himmel eller snø ble utbrent, alt var liksom perfekt. På andre skirenn var det tilbake til det samme vanlige, himmel og snø ble til tider utbrent. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Eg har slitt ut 2 batteri til min HP Elitebook(skulepc). Heile klassen på 30 elevar har dødt batteri, men me får ikkje nytt. Fleire som har venta sida august på nytt batteri. Hvordan klarer du å slite ut to batterier på så kort tid? Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Ingen idé. Mest sannsynleg dårlig kvalitet, sida alle med den dataen har same problem. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Dette må være verdens mest unyttige transportmiddel, ser kult ut helt til man oppdager at opplegget er avhengig av en jækla flåte http://www.youtube.com/watch?v=0snTqLQLpBA Ser ut som Nautica så på Discovery Channel i går kveld is it possible? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Uggh, skulle egentlig ha vært i Oslo og fotografert stortingsrepresentant Håkon Haugli klokka to i dag, men siden Widerø har feil på flyet sitt, venter jeg fortsatt i Mo i Rana på at flyet skal komme fra Bodø. Andre gangen på tre flyreiser at flyet har vært forsinka pga. teknisk feil. Forrige gang ble det to netter ekstra i Havanna... satser på at jeg kommer meg fra Mo litt raksere enn det. Noen som har noen interessante fotorelaterte blogglinker (eller lignende) jeg kan lese mens jeg venter? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Du har lest alle artiklene hos lensrentals? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Stortsett, ser det var kommet et par nye though. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Arbeidslivet kort fortalt: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Det er akkurat slik det er, iStereo Her er det et firma som skal ut markedet før det er for sent. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg grein da Johaug gikk i mål i dag - så ekte og velfortjent glede, det å prestere så maksimalt etter å ha jobba så hardt og dedikert i så mange år for å gjøre drømmen til virkelighet rørte meg innerst i hjerterota. Jeg og, satt sammen med fattern. Prøvde å skjule det, satt heldigvis utenfor synsvinkelen. Men fy så herlig, også så deilig å se hvor mye det betydde for henne. Skal ærlig innrømme at jeg ikke trodde hun skulle holde helt inn, hun stakk jo tidlig. Men herregud for et løp, vel fortjent. Som hun har sagt i kveld, dette er noe hun kommer til å ta med seg videre. De neste VM-gullene hun tar kommer nok ikke til å måle seg med dette. Samme her, men jeg var dog sikker på at hun holdt samme tempo inn. Har gått et renn der Therese deltok, og er det noe den dama kan, så er det å starte hardt og øke etterhvert. Jeg legger opp den dagen jeg kan gå 1km på samme måte hun gikk an av de 30. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 @ Tomsi42 RIM kommer jo med en artig liten sak om ikke så lenge. -Blackberry playbook. Ingen halvspiste epler på den, men kan være at den blir å spise epler..? En anderledes verden - ser den bruker QNX i bunn - det er et system som jeg ikke har vært borte i på over 20 år ... Motorola Xoom skal vissnok også være interessant ifølge de som tror det vet noe om dette. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 blah,blah, masse nytting infoo... Takk for info! Har fått med meg en venn, så da ser det ut til at det blir en tur til helgen. Skal se etter sporene dine og følge de..så får jeg ta resten som det kommer. Blir uansett både spennende og lærerikt. Har forresten lest mye om at det er mange ungdommer som drar dit og ødelegger tingene der inne..Huff, det har jo en ganske forferdelig historie. Jeg skal hvertfall dra dit med respekt Dette må være verdens mest unyttige transportmiddel, ser kult ut helt til man oppdager at opplegget er avhengig av en jækla flåte Men fader så artig det hadde vært å prøvd! Gamle Lier mentalsykehus har jeg i lang tid hatt et ønske om å besøke, og ikke minst fotografere, men har av redsel holdt meg langt borte. Får se om jeg ikke tar et par turer til sommeren når det er vår ute, og litt lysere om nettene. Bor ikke mer en en halvtime fra Lier selv, så kan egentlig ta det når jeg vil. Kort sagt, hadde vært flott om du fortalte litt om turen du vurderer å ta til helgen, og ikke minst kan opppdatere vedrørende sikkerhetsvakter o.l. Mange ungdommer som har vært inneom og herpet det som er igjen av glass, vinduer og møbler ja. Respekt og en god lommelykt er nok viktig å ha med ja Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Trenger mer lagring, og en bedre lagringsmåte. Hva tror dere om denne? : http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=210 - My Book Studio Edition II Fines i 2tb og 4tb versjon. Kan konfigureres til Raid 1 eller Raid 0. 2tb versjon har en pris på ca 1400kr. Tenkte å sette opp i 2 tb versjon i Raid 1. (diskene speiles) Da får jeg jo god sikkerhet slik at jeg har dobbelt opp, og omtrent 980gb med lagring for bilder. Kan jo da senere eventuelt kjøpe en helt enkelt og vanlig 1 tb disk og lagre hos banken. Da er vell alle bildene sikre som banken? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Du får jo 2 stk vanlige 2TB-disker for samme pris. Bare ved å ha diskene i hvert sitt kabinett oppnår man automatisk en økning av sikkerheten mot plutselig datatap. I tillegg åpner det for mer kreative backupløsninger, f.eks. å ha den ene offsite... Jeg kjører 2 stk WD 2TB-disker til lagring og backup. Den ene disken er "working copy", som er den jeg jobber mot, mens den andre har ett SVN repository som er en nøyaktig speiling av arbeidskopi-disken. Hver kveld før jeg legger meg setter jeg i gang en SVN commit som gjør at SVN repository'et blir oppdatert med eventuelle nye og endrede filer fra arbeidskopien. Videre skal jeg utvide med enda en 2TB-disk som skal stå på jobb, på denne skal det være ytterligere en arbeidskopi som oppdateres daglig ved å laste ned fra repositoryet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå