cruelphotography Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Ja, det er ikke ett spesielt bra objektiv på noen måter. Tror jeg kjenner minst 4 personer som har vært misfornøyd med den. Gode alternativer som ikke er helt vilt dyre: Sigma 24-70 2,8 18-50 2,8, Tamron 28-70 2,8 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Grunnen til at jeg spør er at jeg får det i en pakke med 50D for totalt 5000 kroner. Jeg vurderer å selge det og heller kjøpe EF-S 15-85 som jeg opprinnelig hadde planlagt å kjøpe uansett. Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Noen som har vært borti Sigma 17-70mm f/2.8-4.5? Jepp, hadde den til 50D'en. Jeg var veldig fornøyd med den*, opplevde den som veldig skarp, tilogmed vidåpen. Og morsomt med den nærgrensen Eneste som er litt kjipt med den er at den ikke har HSM, og AFen sliter litt i dårlig lys. *Edit: I forhold til prisen jeg betalte, som var 1400 spenn. Endret 5. mars 2011 av _nomad Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg tror tomsi42 og Ingard er uenige med deg angående hvor stor grad av beskyttelse et UV-filter faktisk gir, hvis jeg husker riktig. Det er vel tomsi42 og Anew du mener, tenker jeg Haha, når det gjelder videoene de lagde en stund tilbake er nok ikke uv filter det sikreste når objektiver faller i bakken. Det er jeg lite redd for, da jeg holder kameraet så tett i håndfalten at det aldri er en fare. Jeg er mer redd for disse mindre farene som riper på glasset o.l som ofte kommer når man er noe uforsiktig eller elementene i denne verden ikke er riktig navla Del to finner dere her. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Noen som har vært borti Sigma 17-70mm f/2.8-4.5? Jeg hadde den på EOS 350D for mange år siden. Min utgave var helt grei. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Sukk. Hater å setter pris på eget verk. Men over på noe annet. Hva ville dere betalt for A2 utskrift på ok Glossy papir og eget bilde på fil var medbragt? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Verdigjenstandsforsikring er det som gjør at jeg tør å ta med kamerautstyret mitt ut av huset. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Verdigjenstandsforsikring er det som gjør at jeg tør å ta med kamerautstyret mitt ut av huset. Gode bilder jeg tar med mitt er grunn nok for at jeg tar mitt med ut Lenke til kommentar
Inc Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Oooooh. Risk taker! Når jeg leser posten min, må jeg si den var ekstremt klønete og tungt formulert Men når det er sagt, har jeg forsikret alt utstyret til den nette sum av kr 1007,- i året hos gjensidiget Endret 5. mars 2011 av Inc Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Tar med mitt ut fordi jeg synes det er moro å ta bilder, jeg. Endret 5. mars 2011 av Trondster 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg tar med mitt ut jeg også fordi det er gøy å ta bilder, men det er så mye mer betryggende når jeg vet jeg kan tryne og ødelegge noe og ikke risikere noe særlig (egenandel på 10%, minimum 500,-). Jeg har også mitt forsikret i Gjensidige til underkant av 1000-lappen. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg skal vurdere forsikring den dagen jeg går over til digitalt mellomformat. Inntil den tid kan jeg bare se det som en hyggelig anledning til oppgradering om et kamera ramler i en bekk, blir kjørt over eller annet, er det ikke særlig store verdier. Med kvaliteten på rimelig kamerautstyr nå til dags synes jeg man har latt utstyrsgalskapen gå i overkant langt om det har så stort impact på personlig økonomi at forsikring er nødvendig. Men alle har sine preferanser, risikoaversjoner og nytteverdi av utstyr. Jeg er ikke særlig bekymret for risiko og ville neppe klart å nyttiggjøre meg store mengder dyrt utstyr. 1 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Hei! Jeg vet ikke hvor grensene går for reklame på dette forumet, men håper at det er lov å poste link til en spørreundersøkelse i forbindelse med et skoleprosjekt? Er overhodet ikke kommersielt. Jeg studerer Industriell Design ved HiØ, og holder på å utvikle et stabiliseringssystem for kameraer noe lignende Steadicam (Merlin) i faget DesignCase. I den forbindelse trenger litt informasjon fra målgruppen. Det hele tar omtrent tre minutter å gjennomføre. Setter stor pris på svar! =) http://www.surveygiz...3/483046/teodor Hei. Spørsmål 6, kan man ikke svare på. Hos meg er spørsmålene ikke aktive. Skal det være slik? Glem det. Fungerte etter at jeg hadde gått frem og tilbake. Takk for at du tok deg tid! =) Har forsøkt litt selv, men har ikke klart å framprovosere feilen. Ville i så fall rapportert om det til surveygizmo. Ellers er jeg enig i at forsikring er unødvendig med mindre du har med deg utstyr for over 20 000 ut i felten hver dag. Kan også være greit om du bruker utstyret ditt mye i skadelige omgivelser der du er spesielt utsatt for at det kan gå istykker. Ellers ville jeg lagt inn tusenlappen på en egen sparekonto i stedet. Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Sitter og ser på VM-sending klokka ni en lørdagskveld og innser med gru at jeg er i ferd med å bli en sånn der "sportsinteressert".. Grøss. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Sitter og ser på VM-sending klokka ni en lørdagskveld og innser med gru at jeg er i ferd med å bli en sånn der "sportsinteressert".. Grøss. Det går over Men NRK har lenge vært veldig flinke til å lage kveldsprogram i forbindelse med Ski-VM og VM i skiskyting. Jeg liker å se p åde - da får jeg en passe dose sport og en grei oppsummering. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Sitter og ser på VM-sending klokka ni en lørdagskveld og innser med gru at jeg er i ferd med å bli en sånn der "sportsinteressert".. Grøss. Det går over Men NRK har lenge vært veldig flinke til å lage kveldsprogram i forbindelse med Ski-VM og VM i skiskyting. Jeg liker å se p åde - da får jeg en passe dose sport og en grei oppsummering. Og vintersport er ikke det verste man kan bruke mørke vinterkvelder på Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Sitter og ser på VM-sending klokka ni en lørdagskveld og innser med gru at jeg er i ferd med å bli en sånn der "sportsinteressert".. Grøss. Tok meg i å sitte og vurdere utsnitt, komposisjon og bokeh, jeg.. 1 Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Sitter og ser på VM-sending klokka ni en lørdagskveld og innser med gru at jeg er i ferd med å bli en sånn der "sportsinteressert".. Grøss. Tok meg i å sitte og vurdere utsnitt, komposisjon og bokeh, jeg.. Haha, that's hardcore! Satser på at det går over så fort det blir mulig å faktisk se noe annet enn skisport på tv Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Er da faktisk ikke så så galt å være sportsinterresert.. Selv er jeg det kun under store mesterskap. Utenom mesterskap er det dørgende kjedelig å se på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå