Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Du har ikke en bærbar med mulighet for innebygd trådløst modem? Det er jo en litt mer elegant løsning... finnes i hvertfall for alle nyere Lenovo Thinkpad-modeller og enkelte Dell-maskiner.

Nei, desverre. Og det er forøvrig snakk om flere maskiner denne skal brukes på. Den store med Windows 7 eller den lille med Ubuntu. Samt den knøttlille med Ubuntu en meget sjelden gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilbake til mobilt bredbånd - jeg ser at Telenor har en mobilt bredbånd ruter (Netcom har vel en lignende).

Den bør jo være kompatibel med linux - men den koster en del mer; så da kan jeg muligens like gjerne kjøpe meg en tablet. Og bruke den til surfing* når jeg ikke gidder å ta med en laptop :hmm:

Å surfe på telefon synes jeg blir for kjipt ...

Lenke til kommentar

Et alternativ er å finne deg en billig androidtelefon og bruke wifi-tethering?

Det var liksom det jeg prøver å unngå ;)

Det mest opplagte må da være å kjøpe mobilt bredbånd med en av de batteridrevne, trådløse ruterne.

Det den veien jeg heller også. Særlig ettersom det er ingen som prøver å overtale meg til å kjøpe en tablet ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes slik bevissthet når det kommer til merker er tåpelig. Jeg har iPad, men kunne likevel ikke tenkt meg noe MacBook eller lignende. Da velger jeg heller Windows. Grunnen til at jeg har iPad er fordi det er den beste tableten til mitt bruk.

Du kan jo teipe over logoen på baksiden? ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes slik bevissthet når det kommer til merker er tåpelig. Jeg har iPad, men kunne likevel ikke tenkt meg noe MacBook eller lignende. Da velger jeg heller Windows. Grunnen til at jeg har iPad er fordi det er den beste tableten til mitt bruk.

Det er to ting som gjør at jeg ikke velger ipad. Den ene er Apple's paranoide lock-in policy (nei - det er ikke greit at jeg skal bryte loven for å bruke maskinen til det jeg vil - ref. jailbreak). Og det andre er at jeg synes den er rett og slett for tung.

Om det nå skal vise seg at det er lovlig å jailbreake en ipad, så er det fortsatt ikke aktuellt, da det er alt for mye hassle.

Men sjela hans vil fortsatt være tapt.

Den er solgt til hinmannen for lenge siden, så det er ikke noe problem :p

Lenke til kommentar

Jeg tror det er for tidlig å kjøpe tablets fra andre enn Apple. Android-variantene kommer sikkert til å bli fullt ut brukbare i relativt nær fremtid, foreløbig virker landskapet nokså lurvete. Designfilosofi og annet kommer stadig til å skille plattformene, foreløbig synes jeg Android virker direkte underutviklet, uavhengig av hva slags filosofi en ønsker.

Tror imidlertid det kan ta en stund før iPad-alternativene konkurrerer på pris; Apple har noen nokså friske kjøpsopsjoner på touchskjermer. For så vidt ikke uenig i at en lettere iPad hadde gjort seg (og versjon 2 er jo en del bedre i så måte), men 10" skjerm er en sweet spot og 10 timer batteritid en viktig del av brukeropplevelsen.

Lenke til kommentar

Det er to ting som gjør at jeg ikke velger ipad. Den ene er Apple's paranoide lock-in policy (nei - det er ikke greit at jeg skal bryte loven for å bruke maskinen til det jeg vil - ref. jailbreak). Og det andre er at jeg synes den er rett og slett for tung.

Om det nå skal vise seg at det er lovlig å jailbreake en ipad, så er det fortsatt ikke aktuellt, da det er alt for mye hassle.

Det er ikke ulovlig å jailbreake, men det bryter Apples retningslinjer. Jeg har jailbreaket min og for meg er ikke dette et stort problem, men det som irriterer meg er at man må gjøre det samme hver gang man oppdaterer. Når det kommer til tyngden er jeg enig, men med mitt bruksmønster fungerer det. Som sagt, det er kun for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...