Sutekh Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Litt vanskelig å vite om du mener det er mye eller lite. Stemmer tallene, så er det en jo en betydelig andel.Jeg vil påstå 1/6 av alt karbon som inngår i karbonsyklusen er ganske signifikant I hvert fall mer enn nok til å konstatere at "neeei, mennesker slipper ut så lite at det påvirker ingenting" er noe forbanna tull. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg vil påstå 1/6 av alt karbon som inngår i karbonsyklusen er ganske signifikant I hvert fall mer enn nok til å konstatere at "neeei, mennesker slipper ut så lite at det påvirker ingenting" er noe forbanna tull. 1/5 er ikke irrelevant, nei. I og med at diskusjonen begynte med naturfotografi, så er det muligens passende å nevne at et nytt elektronisk blad om landskapsfotografering er lansert. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 1/5 er ikke irrelevant, nei. Jeg skylder på at montørene først nå ble ferdige med å installere den nye kaffeautomaten. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg skylder på at montørene først nå ble ferdige med å installere den nye kaffeautomaten. Gyldig unnskyldning - det har vært en rimelig uproduktiv dag på jobben da? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Gyldig unnskyldning - det har vært en rimelig uproduktiv dag på jobben da?Jepp (Men jeg sitter uansett og knoter over forord o.l. mens jeg venter på at veileder og andre skal lese gjennom den relevante biten av avhandlingen og komme med tilbakemelding). I andre nyheter: ekstremsportveka kan ta seg et stev. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg vil påstå 1/6 av alt karbon som inngår i karbonsyklusen er ganske signifikant I hvert fall mer enn nok til å konstatere at "neeei, mennesker slipper ut så lite at det påvirker ingenting" er noe forbanna tull. 1/5 er ikke irrelevant, nei. I og med at diskusjonen begynte med naturfotografi, så er det muligens passende å nevne at et nytt elektronisk blad om landskapsfotografering er lansert. Awesome, det så jo bra ut. Burde lese til eksamen, men tar noe minutter med dette i stedet BTW, noen må fikse hvordan lenker åpnes her på forumet. Det er så irriterende at lenker åpnes i samme vindu. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spekulert i hvor akam ble av Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Når vi først er inne på miljø og sånt. En viss fotball-utøver skulle jeg ikke ha problemer med og lære en lekse på den gamle måten. http://www.youtube.com/watch?v=FjYoqFhKPS4 Endret 2. mars 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 BTW, noen må fikse hvordan lenker åpnes her på forumet. Det er så irriterende at lenker åpnes i samme vindu. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spekulert i hvor akam ble av Signed. Det irriterer ræva av meg. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Det å komme seg ut i verden for å kikke er neppe det dummeste man kan ta seg tid til, ta gjerne med et fotoapparat eller to. Ser ikke bort fra at det også kan være sunt for utviklingen av ideer, enten man er av den tragikomisk stereotype «opprørt ungdom med plastsko og økologisk veganerdiett (men herregud, hvor er egentlig nærmeste Starbucks?)»-typen eller sørger for å holde SUVen på tomgang hele dagen siden det er gruelig kaldt, sånn i tilfelle disse kommunistiske værforskerne skulle ha rett. Å tro at man revolusjonerer eller redder verden av å farte litt rundt er kanskje på kanten til naivt – å tro at vår generasjon er den siste har vi også gode tradisjoner for. Tør jeg anbefale Torgrim Eggens «Jern» for bitter, opprørt ungdom? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Uten å ha gått dypt inn i debatten her ("too long, didn't read", spesielt på mobil), så vil jeg bare komme med den generiske observasjonen at billigere arbeidskraft i andre land gir billigere elektronikk og kamerautstyr. Man kan ikke klage over utnyttelse av billige arbeidere i andre land og samtidig klage over Leicas stive priser.. Edit: Ikke myntet på noen her inne - bare en Trondster-observasjon. Endret 2. mars 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 BTW, noen må fikse hvordan lenker åpnes her på forumet. Det er så irriterende at lenker åpnes i samme vindu. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spekulert i hvor akam ble av Signed. Det irriterer ræva av meg. Dei relaterte tracker-sakane:https://www.diskusjon.no/index.php?app=tracker&showissue=17 https://www.diskusjon.no/index.php?app=tracker&showissue=257 Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 BTW, noen må fikse hvordan lenker åpnes her på forumet. Det er så irriterende at lenker åpnes i samme vindu. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spekulert i hvor akam ble av You can thank me later. 1 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 BTW, noen må fikse hvordan lenker åpnes her på forumet. Det er så irriterende at lenker åpnes i samme vindu. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spekulert i hvor akam ble av You can thank me later. Haha, jeg er jo ikke helt evneveik Det handler mer om at man er vant med at 99% av nettstedene man bruker åpner lenker som er utenfor domenet i et nytt vindu. Derfor glemmer jeg det konstant, og det er jo bare irriterende. Med mindre noe vil ha det slik? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) You can thank me later. El crapola og kronglete på laptop og mobile enheter - spesielt når man surfer uten mus med en hånd. Endret 2. mars 2011 av Trondster Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 You can thank me later. El crapola og kronglete på laptop og mobile enheter - spesielt når man surfer uten mus med en hånd. Ctrl+Click? Jeg selv synes touchpad er såpass rumpe at jeg bruker ekstern mus på laptop 99% av tiden ... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Ctrl+Click? Joda, bortsett fra at konas netbook er så treg og lagger så den ikke alltid registrerer at jeg holdt ctrl inne i det jeg klikket (med mindre jeg holder ctrl inne heeelt til den nye fanen har åpnet seg) - og det er krøkkete med en hånd. Ja til nytt vindu for eksterne links og opplastede bilder - skriv selv hva du mener i trackertråden det ble linket til over. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Ctrl+Click? Joda, bortsett fra at konas netbook er så treg og lagger så den ikke alltid registrerer at jeg holdt ctrl inne i det jeg klikket (med mindre jeg holder ctrl inne heeelt til den nye fanen har åpnet seg) - og det er krøkkete med en hånd. Akkurat det har jeg opplevd med alle laptops og netbooks jeg har prøvd ... Lenke til kommentar
Epp Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Ctrl+Click? Jeg selv synes touchpad er såpass rumpe at jeg bruker ekstern mus på laptop 99% av tiden ... Enig! Jeg bruker en liten enkel sak som denne med nettbok/laptop: Veldig kjekt da jeg ikke liker trådløse mysner pga batteri... Det handler mer om at man er vant med at 99% av nettstedene man bruker åpner lenker som er utenfor domenet i et nytt vindu. Derfor glemmer jeg det konstant, og det er jo bare irriterende. Med mindre noe vil ha det slik? Nytt vindu! Nei, nei nei. Ny fane ja. Jeg klikker mer 95% av tiden med midtre musknapp for å åpne ny fane. Det som irriterer meg er når lenken går til noe javascript-ræl slik at man ikke får en ny fane, men må klikke igjen med venstre musknapp og få et nytt vindu. Endret 2. mars 2011 av Epp 1 Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Nå jeg skal komme med en eplekjekk () kommentar om Macbooks sine fortreffelige touchpads? Har ikke brukt mus siden jeg solgte stasjonærmacen min. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Sikkert en vanesak og, men det hadde jeg aldri klart Ole_Gunnar. Må ha mus for optimal kontroll og hurtighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå