Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Yay! Da har jeg og storesøster bestemt oss for at den 17 Mars reiser vi til Island en ukes tid. Vi skal leie bil og kjøre rundt omkring og få sett så mye som vi rekker. Desverre blir det tid til mer enn en uke grunnet jobb, men dagene skal jammen utnyttes godt.

Så da er det bare å undersøke kart og diverse nettsteder etter hvor man skal dra å fotografere. Heldigvis er vi enige om å leie firehjulstrekker slik at vi kan svinge av utenom hovedveien også dersom vi finner noe interessant. :wee:

Lenke til kommentar

Yay! Da har jeg og storesøster bestemt oss for at den 17 Mars reiser vi til Island en ukes tid. Vi skal leie bil og kjøre rundt omkring og få sett så mye som vi rekker. Desverre blir det tid til mer enn en uke grunnet jobb, men dagene skal jammen utnyttes godt.

Så da er det bare å undersøke kart og diverse nettsteder etter hvor man skal dra å fotografere. Heldigvis er vi enige om å leie firehjulstrekker slik at vi kan svinge av utenom hovedveien også dersom vi finner noe interessant. :wee:

Det blir kult. Mye koster det for fly, leie av bil osv? Hadde vært artig å tatt en tur selv en gang.

Ser frem til bilder av isbjørner :cool:

Lenke til kommentar

Det blir kult. Mye koster det for fly, leie av bil osv? Hadde vært artig å tatt en tur selv en gang.

Ser frem til bilder av isbjørner :cool:

Er det mye isbjørner på Island?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Må i så tilfelle dersom jeg viser meg naken. :p

Angående pris så koster vel flyet ca. 3000,- tur-retur fra Værnes. Har ikke sjekka pris på hotell og leiebil enda ettersom det er søster som har tatt seg av det foreløpig. Det var dog vistnok ikke så ille for bil. Overnatting blir litt ymse ettersom vi skal ha kun ei eller to netter i Reykjavik og deretter tar vi det som det kommer.

edit: Ser vist ut til at det faktisk kan være en ørliten mulighet for å se bjønn - http://www.icenews.is/index.php/2010/01/27/polar-bear-shot-in-iceland/

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Det blir nok ikke til offroadtur enda dessverre, men mer sånne sideveier av gruskvalitet. Har lest meg en del til at det er på høylandet de verste veiene er. :hmm: Ellers ser det mer ut som veier fra øya hvor jeg har vokst opp på.

Uansett så har jeg allerede bestemt meg for å ta en skikkelig offroadtur senere i livet når både tiden og pengene er til stede. En 2-3 uker i alle fall på våren høres fantastisk ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...