ehauger Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 50mm F1.8II er et søtt lite objektiv. Også er det så billig! Perfekt inngangsportal til fastoptikkens verden. Dyr verden. LÆLÆLÆLÆLÆLÆLÆLÆLÆLÆLÆ *stikke fingrene i ørene* 2 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Kjøpte den mest fordi den er mer lyssterk enn kit-objektivet. Men hva er egentlig fordelen med fastoptikk? Klarere bilder? Vekt, størrelse, pris, lysstyrke, bildekvalitet - vignettering, kromafeil, distorsjon, skarphet. Litt varierende fra objektiv til objektiv. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Noen i Østfold som har skjermkalibrator som jeg kan låne i noen minutter så jeg får kalibrert skjermen(e) mine? Evt. noen som blir med å spleise? Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Takker for svar, ble litt klokere. Blir nok det eneste fastobjektivet på en stund tenker uansett tenker jeg. Men da er det i hvert fall større sjans for kjøp av det senere Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Meen - du et bundet til én eneste brennvidde - utsnittet er fast. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Meen - du et bundet til én eneste brennvidde - utsnittet er fast. Og det er positivt. Det tvinger deg til å tenke før du trykker på knappen. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Ai, med printer og blits blir bagen litt snau, så nå må jeg ha litt større bag Eller legge igjen telezoomen. Eller blitsen. Eller printern. Så mange valg... -nei, det må nok bli bag Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Trenger en god plugin til firefox for å lagre hele sider som et bilde. Delivar pls? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Meen - du et bundet til én eneste brennvidde - utsnittet er fast. Og det er positivt. Det tvinger deg til å tenke før du trykker på knappen. Jepp, jeg bruker som oftest mine fastobjektiver i studio og ellers hvor jeg har en viss kontroll. 50/85/135 <3 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Meen - du et bundet til én eneste brennvidde - utsnittet er fast. Ja, men nå får jeg snart Canon 70-200mm F4 i posten, i tillegg til standardobjektivet, burde holde for en nybegynner som meg for en stund Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Trenger en god plugin til firefox for å lagre hele sider som et bilde. Delivar pls? https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/abductionhttps://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/screengrab/ 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Kjøpte den mest fordi den er mer lyssterk enn kit-objektivet. Men hva er egentlig fordelen med fastoptikk? Klarere bilder? Den største fordelen med fastoptikk er at bagen blir så veldig mye lettere enn med store tele-zoomer utsnittet er fast. Hva skjer med utsnittet om jeg gå to meter forover Endret 25. februar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
fototim Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Den største fordelen med fastoptikk er at bagen blir så veldig mye lettere enn med store tele-zoomer En bag med 70mm, 100mm, 135mm og 200mm med lysstyrke 2,8 blir vel heller ikke lett. Større plass tar det i hvert fall. Du kan vel egentlig dekke det samme med 85mm, 135mm og 200mm, men selv det veier litt. Men jeg har ingen problem med å se hva du meiner. Jeg har bare er litt annet perspektiv enn deg. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Noen som har en aning om hvorfor Flickr har bestemt seg for å slette noen av bildene mine? De har rett og slett blitt sporløst forsvunnet..og jeg har jo selvfølgelig klart å slette dem på pc'n også, i tillegg til at jeg tok backup av pc'n rett før jeg tok disse bildene..Hjelp? Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Du må jo ta backup før du sletter bileta frå minnekortet. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Noen som har en aning om hvorfor Flickr har bestemt seg for å slette noen av bildene mine? De har rett og slett blitt sporløst forsvunnet..og jeg har jo selvfølgelig klart å slette dem på pc'n også, i tillegg til at jeg tok backup av pc'n rett før jeg tok disse bildene..Hjelp? Har du pro konto? Francis 2 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Du må jo ta backup før du sletter bileta frå minnekortet. Backup av harddisk er et must. Og ikke slette bilder - kjøpe mer disk. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Trenger en god plugin til firefox for å lagre hele sider som et bilde. Delivar pls? https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/abductionhttps://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/screengrab/ ingen av de funker med firefox 3.6.13 ifølge kommentarer osv. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Trenger en god plugin til firefox for å lagre hele sider som et bilde. Delivar pls? https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/abductionhttps://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/screengrab/ ingen av de funker med firefox 3.6.13 ifølge kommentarer osv. Orsak, eg tenkte ikkje på å sjekke det. Bruker Opera til vanleg, so det falt meg ikkje inn. Denne fungerer, men er ikkje tilgjengeleg for Linux og gjer deg eit unødvendig ikon på verktøylinja (for å lagre videoar, eller noko slikt). Lenke til kommentar
Breni Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Du må jo ta backup før du sletter bileta frå minnekortet. Gjør normalt det, men den eksterne harddisken er full..(ny er bestilt) Har du pro konto? Francis Nei, det er på vurderingsstadet...Men selv om jeg ikke har det, så skal vel ikke bildene bare forsvinne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå