Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blitskabel! Det var det jeg skulle fikse meg. Ebay som er the place to be når det gjelder sånt?

Det er sikkert billigere. Jeg handla i fysisk butikk i Norge, og de flådde meg veldig pent, for ikke å ødelegge skinnet, og så gned de salt-/krydderblandingen grundig inn :cry:

 

998,- for en liten ledningsstump ER drøyt. Men jeg måtte ha en som snakker Olympusk, og gadd ikke tulle mer med det. Men, sånn relativt sett da, så er det billig i forhold til objektivdeksel. :roll:

Lenke til kommentar
b

Jeg tror du vil like skriveren like godt om tre år. Det er viktig å huske at du må sette Print-køen til sRGB før du begynner å printe fra Bibble.

 

Hvor lang er blitskabelen? Håper du kommer med noen brukererfaringer etter hvert.

Printer'n jeg pakka opp hjemme skriver ut penere enn demo'n i butikken gjorde, så det virker lovende! Tror jeg skal stikke innom og tipse dem om at den trenger stell.

 

Kabelen er spiraltype, og holder følge med en lang arm. Det er vanlig blitssko (så den passer i blitsfoten som fulgte med blitsen) + gjenger for stativfeste under blitssko-enden. :thumbup: Trådløs blitsstyring, det burde være en idé :hmm:

Lenke til kommentar

998,- for en liten ledningsstump ER drøyt.

Jøss; trodde slike priser var forbeholdt hifiland.

Du får bare kjøpt noe billig ræl for 998,- i Hifiverdenen.

 

Kabelen er spiraltype, og holder følge med en lang arm. Det er vanlig blitssko (så den passer i blitsfoten som fulgte med blitsen) + gjenger for stativfeste under blitssko-enden. :thumbup: Trådløs blitsstyring, det burde være en idé :hmm:

E-PL2?

Lenke til kommentar

Vi er en liten gjeng på jobb som skal spleise på et skjermkalibreringsverktøy. Er Spyder 3 fortsatt den som anbefales?

 

Programvarelisensen bør være uavhengig av antall brukere.

 

Francis

Tror ikke det er begrensninger på antall brukere på Spyder. Men Spyder er litt hat på Linux, i tilfelle det er relevant. En ganske god løsning er å kalibrere skjermen under win eller mac, og kopiere profilen. Jeg har ikke forsket på alternativene, men har en Spider 2 som jeg fikk billig brukt.

Lenke til kommentar

Vi er en liten gjeng på jobb som skal spleise på et skjermkalibreringsverktøy. Er Spyder 3 fortsatt den som anbefales?

 

Programvarelisensen bør være uavhengig av antall brukere.

 

Francis

Har foretatt en del utskrifter, store og små, og ser at Spyder leverer korrekte kalibreringer. Har selv en Dell 2209WA og win7.

 

Har lånt den ut og har ikke hatt problemer med det.

Lenke til kommentar

Da har FotoVideo sendt Canon 50mm F1,8. Mangler bare at de sender Canon 70-200mm F4 nå, satser på at de gjør det neste uke :D

 

50mm F1.8II er et søtt lite objektiv. Også er det så billig! Perfekt inngangsportal til fastoptikkens verden.

 

Kjøpte den mest fordi den er mer lyssterk enn kit-objektivet. Men hva er egentlig fordelen med fastoptikk? Klarere bilder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...