Gjest Slettet+3124 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Er akkurat ferdig med 76 timer jobb siden fredag! Er litt lov til å være sigen da føler jeg.. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Noen som vet om en bok, eventuelt nettsted hvor jeg kan lære meg mer om lyssetting? Nå som jeg har 2 stk. blitz og paraplyer må jeg lære meg å bruke det skikkelig! Lenke til kommentar
fototim Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 http://strobist.blogspot.com/2006/03/lighting-101.html og livets skole (altså rett og slett å finne seg en modell eller fem og begynne å leke). Jeg har nettopp innreda 50kvm med studio i lag med to kompiser, og bruker disse to som hovedpensum. Lærer masse på kort tid 3 Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 http://strobist.blogspot.com/2006/03/lighting-101.html og livets skole (altså rett og slett å finne seg en modell eller fem og begynne å leke). Jeg har nettopp innreda 50kvm med studio i lag med to kompiser, og bruker disse to som hovedpensum. Lærer masse på kort tid Hva huser studioet? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Hva huser studioet? En modell eller fem? Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Hva huser studioet? Reelt spørsmål, men ohh so many jokes... Noen som skal opp i Holmenkollen og få tatt noen bilder da? Nøyer meg med tv-sendingen her gitt. Ikke det samme, men.. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Noen som skal opp i Holmenkollen og få tatt noen bilder da? Nøyer meg med tv-sendingen her gitt. Ikke det samme, men.. Ikke i ski-VM, men muligens til verdenscupavslutningen i skiskyting i mars. Noen fler som har problemer med å komme inn på kontrollpanelet på Smugmug'en sin? Jeg har ingen problemer med å bla gjennom bildene, men når jeg trykker på 'control panel'-knappen står den og laster ett par minutter før jeg får 'gateway timeout'-feilmelding... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Har alt for mye crap på pc'n, så får se om jeg for renset den litt i morra Ccleaner er fin å starte med for å fjerne filer Windows ikke gidder å fjerne, i alle fall. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Og høyreklikke på søppelbøtten? Lenke til kommentar
Breni Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Ccleaner er fin å starte med for å fjerne filer Windows ikke gidder å fjerne, i alle fall. Hadde allerede kjørt Ccleaner da jeg hadde 700 KB igjen Men har fått fjernet litt rusk her og der nå Noen som vet hva en ok SSD ligger på i pris om dagen? Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) OCZ Vertex II 120gb ligger vel på ca 1700kr. Har to slike i min Mac Pro og de er stabile og svært raske. Ca 500mb/s les og skriv i raid 0. Edit: En disk ga meg 265/265mb/s les/skriv i følge Disktester (OS X), Endret 24. februar 2011 av Shocktrauma Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Ville ventet på Intels G3-SSD, som forventes hvert øyeblikk nå... Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Er det noen opplagte fordeler med G3, Trondster? Sett bort i fra kapasitetsøkning og lengre levetid? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Levetid, størrelse og ytelse. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Noen som har erfaring med Kingspec SSD'er da? Evt. kan anbefale en annen billig SSD med IDE-tilkobling... Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Jeg syns det er litt artig at alle de som selger brukt optikk bruker frasen "har alltid hatt UV-filter på". Det er litt som når de selger bruktbil og sier "kun kjørt til butikken!". Lenke til kommentar
kaian Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Noen som har erfaring med Kingspec SSD'er da? Evt. kan anbefale en annen billig SSD med IDE-tilkobling... Jeg kjøpte en 64GB Kingspec og satte inn i en gammel Dell X200, funket fint med Ubuntu, ingen problemer. Men jeg brukte den ikke så veldig lenge, hovedpc i drøyt 1/2 år etter at jeg monterte Kingspec'en, før jeg erstattet hele pc'n med en minipc, så jeg kan ikke si noe fornuftig om levetid. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Tidlig luftfotografering Lenke til kommentar
fototim Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Hva huser studioet? Foreløpig ikke så mye. Tre arbeidsplasser, noen bakgrunner, og litt enkelt lysutstyr (to kamerablitser med paraplyer/shoot through, pluss et par reflektor/diffusor). Men det er nok til at Tre glade fotografer (FB-sia vår), som vi foreløpig kaller oss, har mer enn nok å leke seg med i første omgang. Det som virkelig er bra med lokalet er sentral beliggenhet, samt litt over 2,7m effektiv takhøyde. Etterhvert kommer trolig litt mer avansert lysstasj. Endret 24. februar 2011 av fototim Lenke til kommentar
Inc Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Hvis minnekortet er for langsomt skal du se noen ikoner ettersom bufferet går fullt - sjekk manualen og se om du får disse. Ja og evt etter røk fra huset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå