Breni Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Hvordan legger man ut bilder med link til flickr? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Hvordan legger man ut bilder med link til flickr? Trykk på "Share This" over bildet, deretter "Grab the HTML/BBCode", kopier og lim inn der du vil ha det. Om det er på forumet her du vil ha bildet velger du BBCode 2 Lenke til kommentar
fototim Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Reklamasjon og garanti gjelder vistnok ikke heller hvis man har en 7D som er skadet av fuktighet. Grunnen er at verkstedet har ingen muligheter til å vite hvordan en vannskade har oppstått. De kan kun konstatere at vannskade har skjedd. Brukeren kan f.eks ha fotografert med åpen luke for fjernutløser eller gjort noe annet idiotisk. Kondens er en annen mulighet. Værtetting gir naturlig nok ingen sikkerhet mot kondensering. Jeg fristes til å dra en litt småtullete sammenligning til bilindustrien. Hvis du kjører av veien med en bil med antiskrens, vil du da forvente å få skade dekket på garantien? EDIT: Før jeg begynte å jobbe med reklamsjonssaker ville jeg nok selv tenkt omtrent som deg Endret 21. februar 2011 av fototim 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Har alle husket å levere i månedsutfordringen? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Har alle husket å levere i månedsutfordringen? Nei Har glemt hele utfordringen... Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Flere som bestilte Canon 70-200mm F4 hos FotoVideo etter de var utsolgt? Funderer på når de får inn og lurer på om noen her veit noe. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Det er relativt enkelt og kontrollere når man utsetter et kamera til tre ganger forventet trykk, sansynligvis er det noe på kameraet som er har tatt skade av det. Dobbelt trykk - 10m er to atmosfærer - 30m er fire. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Har alle husket å levere i månedsutfordringen? Leverte nå nettopp! Viktig å være ute i god tid vett Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Nei Har glemt hele utfordringen... Det er enda et par timer igjen. La oss si du bruker en halvtime på å finne en god ide. Da har du fortsatt tre kvarter på å ta bilde og tre kvarter på å etterbehandle. Da bør du klare å delta i minst en kategori. Leverte nå nettopp!Viktig å være ute i god tid vett Jeg liker å levere sånn i siste liten på slike ting. Da har jeg tid til å ombestemme meg om jeg skulle finne noen bedre ideer. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Flere som bestilte Canon 70-200mm F4 hos FotoVideo etter de var utsolgt? Funderer på når de får inn og lurer på om noen her veit noe. De sier de håper å få inn flere i løpet av uke 8. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Flere som bestilte Canon 70-200mm F4 hos FotoVideo etter de var utsolgt? Funderer på når de får inn og lurer på om noen her veit noe. De sier de håper å få inn flere i løpet av uke 8. Flotters, satser på at jeg har min i hånda neste uke da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Leverte nå nettopp! Viktig å være ute i god tid vett Er ikke så ille det, tror jeg var 3 min før fristen forrige mnd. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Nei Har glemt hele utfordringen... Det er enda et par timer igjen. La oss si du bruker en halvtime på å finne en god ide. Da har du fortsatt tre kvarter på å ta bilde og tre kvarter på å etterbehandle. Da bør du klare å delta i minst en kategori. Fant et bilde som kan duge, tatt i riktig tidsperiode til og med Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Leverte nå nettopp! Viktig å være ute i god tid vett Er ikke så ille det, tror jeg var 3 min før fristen forrige mnd. Leverte obligatorisk innlevering på høgskolen tre min før fristen på nettet en gang husker jeg, da snøra det seg nesten helt. Hadde jeg vært over fristen hadde det ikke vært mulig å levere på noen som helst måte. Satsa friskt på at nettet holdt da ja Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Da blir snart GoPro HD Helmet Hero snart bestilt fra statene! Vet ikke om det er av storslagen interesse her inne, men. Har en kompis som bruker det en del til ski og sykkel (downhill). Fungerer helt greit og er nok det beste du får som samtidig tåler de påkjenningene det er lagd for å klare (men nå syns han kvaliteten er litt begrensende og vurderer innkjøp av ett mer seriøst, men ikke nødvendigvis så tøft bygget videokamera). Tips: Fest kamera midt på brystet heller enn på hjelmen. Kamera er mer stabilt, og synsvinkelen blir mye mer naturlig, man unngår den "sjøsyk"-følelsen man gjerne får av hjelmkamerasekvenser. Endret 21. februar 2011 av ventle Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Det er relativt enkelt og kontrollere når man utsetter et kamera til tre ganger forventet trykk, sansynligvis er det noe på kameraet som er har tatt skade av det. Dobbelt trykk - 10m er to atmosfærer - 30m er fire. Det har du rett i, i forhold til 10 meter blir det 2 ganger så stort trykk. Ved vannoverflaten er trykket på 1.03 kg cm2, ved 30 meter blir trykket pr. kvadratcentimeter 4.12 kg. Da vil trykket på kameraet bli 215 kg mer en i forhold til 10 m. "181 kg", det totale trykket kamera blir eksponert med på 30 meter er 396 kg, en formidabel økning i forhold til fabrikantens anbefalinger. Endret 21. februar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Fant et bilde som kan duge, tatt i riktig tidsperiode til og med Det var slettes ikke ille heller. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 For hver 10m man dykker, øker trykket med en atmosfære. Heh, det høres kjent ut... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Heh, det høres kjent ut... Savner å dykke. Tror jeg skal få trykktestet tanker og få vedlikehold av førstetrinnet - og dykke litt igjen. Neste sommer, kanskje? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Da blir snart GoPro HD Helmet Hero snart bestilt fra statene! Vet ikke om det er av storslagen interesse her inne, men. Har en kompis som bruker det en del til ski og sykkel (downhill). Fungerer helt greit og er nok det beste du får som samtidig tåler de påkjenningene det er lagd for å klare (men nå syns han kvaliteten er litt begrensende og vurderer innkjøp av ett mer seriøst, men ikke nødvendigvis så tøft bygget videokamera). Tips: Fest kamera midt på brystet heller enn på hjelmen. Kamera er mer stabilt, og synsvinkelen blir mye mer naturlig, man unngår den "sjøsyk"-følelsen man gjerne får av hjelmkamerasekvenser. Har bestilt chest mount og sugekopp i tillegg, så her skal det nok gå greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå