Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reklamasjon og garanti gjelder vistnok ikke heller hvis man har en 7D som er skadet av fuktighet.

Grunnen er at verkstedet har ingen muligheter til å vite hvordan en vannskade har oppstått. De kan kun konstatere at vannskade har skjedd.

 

Brukeren kan f.eks ha fotografert med åpen luke for fjernutløser eller gjort noe annet idiotisk. Kondens er en annen mulighet. Værtetting gir naturlig nok ingen sikkerhet mot kondensering.

 

Jeg fristes til å dra en litt småtullete sammenligning til bilindustrien. Hvis du kjører av veien med en bil med antiskrens, vil du da forvente å få skade dekket på garantien?

 

EDIT:

Før jeg begynte å jobbe med reklamsjonssaker ville jeg nok selv tenkt omtrent som deg :)

Endret av fototim
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nei :no:

Har glemt hele utfordringen...

Det er enda et par timer igjen. La oss si du bruker en halvtime på å finne en god ide. Da har du fortsatt tre kvarter på å ta bilde og tre kvarter på å etterbehandle. Da bør du klare å delta i minst en kategori.

 

Leverte nå nettopp!

Viktig å være ute i god tid vetttongue.gif

Jeg liker å levere sånn i siste liten på slike ting. Da har jeg tid til å ombestemme meg om jeg skulle finne noen bedre ideer. :p
Lenke til kommentar
Nei :no:

Har glemt hele utfordringen...

Det er enda et par timer igjen. La oss si du bruker en halvtime på å finne en god ide. Da har du fortsatt tre kvarter på å ta bilde og tre kvarter på å etterbehandle. Da bør du klare å delta i minst en kategori.

Fant et bilde som kan duge, tatt i riktig tidsperiode til og med :)

Lenke til kommentar

Leverte nå nettopp!

Viktig å være ute i god tid vetttongue.gif

Er ikke så ille det, tror jeg var 3 min før fristen forrige mnd. :p

 

Leverte obligatorisk innlevering på høgskolen tre min før fristen på nettet en gang husker jeg, da snøra det seg nesten helt. Hadde jeg vært over fristen hadde det ikke vært mulig å levere på noen som helst måte. Satsa friskt på at nettet holdt da ja :ph34r:

Lenke til kommentar

Da blir snart GoPro HD Helmet Hero snart bestilt fra statene! Vet ikke om det er av storslagen interesse her inne, men. :wee:

 

Har en kompis som bruker det en del til ski og sykkel (downhill). Fungerer helt greit og er nok det beste du får som samtidig tåler de påkjenningene det er lagd for å klare (men nå syns han kvaliteten er litt begrensende og vurderer innkjøp av ett mer seriøst, men ikke nødvendigvis så tøft bygget videokamera).

 

Tips: Fest kamera midt på brystet heller enn på hjelmen. Kamera er mer stabilt, og synsvinkelen blir mye mer naturlig, man unngår den "sjøsyk"-følelsen man gjerne får av hjelmkamerasekvenser.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Det er relativt enkelt og kontrollere når man utsetter et kamera til tre ganger forventet trykk, sansynligvis er det noe på kameraet som er har tatt skade av det.

Dobbelt trykk - 10m er to atmosfærer - 30m er fire.

 

Det har du rett i, i forhold til 10 meter blir det 2 ganger så stort trykk.

 

Ved vannoverflaten er trykket på 1.03 kg cm2, ved 30 meter blir trykket pr. kvadratcentimeter 4.12 kg. Da vil trykket på kameraet bli 215 kg mer en i forhold til 10 m. "181 kg", det totale trykket kamera blir eksponert med på 30 meter er 396 kg, en formidabel økning i forhold til fabrikantens anbefalinger.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Da blir snart GoPro HD Helmet Hero snart bestilt fra statene! Vet ikke om det er av storslagen interesse her inne, men. :wee:

 

Har en kompis som bruker det en del til ski og sykkel (downhill). Fungerer helt greit og er nok det beste du får som samtidig tåler de påkjenningene det er lagd for å klare (men nå syns han kvaliteten er litt begrensende og vurderer innkjøp av ett mer seriøst, men ikke nødvendigvis så tøft bygget videokamera).

 

Tips: Fest kamera midt på brystet heller enn på hjelmen. Kamera er mer stabilt, og synsvinkelen blir mye mer naturlig, man unngår den "sjøsyk"-følelsen man gjerne får av hjelmkamerasekvenser.

Har bestilt chest mount og sugekopp i tillegg, så her skal det nok gå greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...