Reeve Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Er det kun L-serien til Canon som er værtettet? Jeg spør fordi jeg vurderer 7D med 15-85, og vet at huset er værtettet, men tviler på at glasset er det, selv om det er blant de bedre fra Canon som ikke har rød ring. 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 http://irinawerning.com/back-to-the-fut/back-to-the-future/ sykt bra gjennomført :O 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Er det kun L-serien til Canon som er værtettet? Jeg spør fordi jeg vurderer 7D med 15-85, og vet at huset er værtettet, men tviler på at glasset er det, selv om det er blant de bedre fra Canon som ikke har rød ring. Etter det jag har forstått så er det bare L-serien, eller retter sagt noen av L-objektivene som er værtette. 15-85 har blantdannet ikke o-ringen som tetter mellom objektiv/kamera. http://irinawerning....-to-the-future/ sykt bra gjennomført :O Det kan jeg være enig i, meget bra utført prosjekt. Endret 21. februar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Etter å ha vært aktiv her i ett år nå og sett litt på hvordan bildetrådene fungerer har jeg lyst til å komme med et forslag som sikkert har vært oppe til diskusjon før. Hvorfor ikke lage en "bildekritikk"-tråd? En tråd der man kan poste maks tre bilder, men innlegget ditt MÅ inneholde en form for kritikk av tidligere bilder i tråden. Det skal ikke være noen "low-effort"-kritikk av typen "åååh det var sykt pent lys da!!!! her se på mine bilder!!!", men heller noe skikkelig. Det kan godt være negativ kritikk, men den bør helst være konstruktiv. Ting som "dette er skikkelig rævva" er selvfølgelig ikke tillatt. Og før dere sier det, ja, jeg vet at det er et "bildekritikk"-subforum her. Problemet er at det er litt mer tiltak å danne en tråd der og nesten enda mer tiltak å komme med noe konkret på bildene i det forumet. Jeg ser for meg en tråd der man er kritisk og kommer med kommentarer, tips, hint osv på bilder uten å skrive avhandlinger i subforumet. Det blir mer dynamisk og man får samlet alt på et sted. Det kan enten fungere som en lang tråd, eller være delt opp i måneder som den vanlige bildetråden. Den store forskjellen blir altså at bildetråden blir en sånn "her, se hva jeg har gjort!"-tråd og tilbakemeldingstråden blir en "jeg har tatt disse bildene, hva syns dere?"-tråd. Vad tycks? Har det vært prøvd før? Finner jeg opp hjulet på nytt igjen? 1 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Synes det er en god ide. Jeg for min del har gitt opp bildekritikkforumet for lengst. Francis Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Tjah - leser man øverste tråd i BK-forumet, så ser man at akam er i gang med et skikkelig bildekritikksystem - så endringer blir det nok.. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Etter å ha vært aktiv her i ett år nå og sett litt på hvordan bildetrådene fungerer har jeg lyst til å komme med et forslag som sikkert har vært oppe til diskusjon før. Hvorfor ikke lage en "bildekritikk"-tråd? En tråd der man kan poste maks tre bilder, men innlegget ditt MÅ inneholde en form for kritikk av tidligere bilder i tråden. Det skal ikke være noen "low-effort"-kritikk av typen "åååh det var sykt pent lys da!!!! her se på mine bilder!!!", men heller noe skikkelig. Det kan godt være negativ kritikk, men den bør helst være konstruktiv. Ting som "dette er skikkelig rævva" er selvfølgelig ikke tillatt. Og før dere sier det, ja, jeg vet at det er et "bildekritikk"-subforum her. Problemet er at det er litt mer tiltak å danne en tråd der og nesten enda mer tiltak å komme med noe konkret på bildene i det forumet. Jeg ser for meg en tråd der man er kritisk og kommer med kommentarer, tips, hint osv på bilder uten å skrive avhandlinger i subforumet. Det blir mer dynamisk og man får samlet alt på et sted. Det kan enten fungere som en lang tråd, eller være delt opp i måneder som den vanlige bildetråden. Den store forskjellen blir altså at bildetråden blir en sånn "her, se hva jeg har gjort!"-tråd og tilbakemeldingstråden blir en "jeg har tatt disse bildene, hva syns dere?"-tråd. Vad tycks? Har det vært prøvd før? Finner jeg opp hjulet på nytt igjen? Jeg synes det hørtes ut som en god ide. Jeg er ikke veldig aktiv i å poste bilder, eller kritikk, men satser på å bli mer aktiv når jeg får bedre tid til høsten. Og ikke minst ny pc, og en fast plass å sitte. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Tjah - leser man øverste tråd i BK-forumet, så ser man at akam er i gang med et skikkelig bildekritikksystem - så endringer blir det nok.. Mjo, men sånn jeg ser det så blir det bare et ekstra system der man må gjøre enda mer og får enda en terskel man må krysse. Og vet man når dette kommer i gang? 15. desember var datoen der, og vi her ikke hørt så mye etter det. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) På en måte er jeg enig, det burde være enklere og se bildene uten og måtte åpne alle emne-postene. Men og ha kommentarfeltene og bildene i samme tråd kan/vil bli veldig uoversiktlig, hvis man kunne gjort det sånn at man kun ser bildene og antall kommentarer/kommandanter i tråden og klikke på det bildet man vil studere/kommentere for og komme direkte til emne, noe alla DP sin gallerisider. Edit: kunne fungert slik at bildene var tagget, dvs. når du legger pekeren over bildet kommer kommentarene automatisk frem, eventuell bare de siste. Endret 21. februar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Sånn jeg tenker det så siterer man bare de bildene man vil kommentere. Litt av poenget er at for å legge inn bilder så MÅ man kommentere. Man tvinges litt til å tenke selv om man vil ha noe tilbake. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Men og ha kommentarfeltene og bildene i samme tråd kan/vil bli veldig uoversiktlig, hvis man kunne gjort det sånn at man kun ser bildene og antall kommentarer/kommandanter i tråden og klikke på det bildet man vil studere/kommentere for og komme direkte til emne, noe alla DP sin gallerisider. ..Med andre ord - du vil ha en dedikert bildekritikkfunksjonalitet i forumet, og ikke ad hoc-trådene med konvensjoner som vi bruker i dag. Er spent på hva Akam kommer opp med. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Tjah - leser man øverste tråd i BK-forumet, så ser man at akam er i gang med et skikkelig bildekritikksystem - så endringer blir det nok.. Mjo, men sånn jeg ser det så blir det bare et ekstra system der man må gjøre enda mer og får enda en terskel man må krysse. Og vet man når dette kommer i gang? 15. desember var datoen der, og vi her ikke hørt så mye etter det. Betaen er oppe og går, men den er lukket. Det har kommet en del tilbakemeldinger, og generelt er trenden at det ønskes noe som er strengere og stiller sterkere krav både til dem som poster og dem som kritiserer enn det som er tilfelle i BK-delen av forumet i dag. ...men er du ute etter knalltøff, dønn ærlig og kontruktiv kritikk allerede i dag, så finnes den på 1x.com - men vær forberedt på total slakt, uansett hvor godt bildet ditt måtte være, det er ett tøft, men oppbyggende miljø som råder der Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Hvor lenge kan vi vente det systemet oppe og går? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 ..Med andre ord - du vil ha en dedikert bildekritikkfunksjonalitet i forumet, og ikke ad hoc-trådene med konvensjoner som vi bruker i dag. Er spent på hva Akam kommer opp med. Skal man ha bildekritikk i ordets rette forstand burde/må det fremstå 100% seriøst og pålitelig, med strikte retningslinjer. Vi har jo månedstrådene til posting av "tradisjonelle" bilder. Er spent på hva Akam kommer opp med. Ja, det er på tide at det blir lagt noe visuelt til ordene som Akam har sagt Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Nå representerer ikke jeg utviklerne, men siste tilbakemelding fra dem (datert to uker siden) er at de venter på release av ny versjon av programvaren som skal brukes. Samt at de har begrenset kapasitet pga en del andre issues i forbindelse med fusjonen mellom akam og digit (og de andre nettstedene som skal inn i tek-nettverket). Nytt bildekritikksystem har dessverre ikke førstepri... Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Kan jeg da få foreslå at man prøver en sånn kritikk-tråd? Bare sånn at man har noe litt enklere fram til man får på plass et eget system? Jeg lager mer enn gjerne den tråden. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Kan jeg da få foreslå at man prøver en sånn kritikk-tråd? Bare sånn at man har noe litt enklere fram til man får på plass et eget system? Jeg lager mer enn gjerne den tråden. Kanskje starte med en tråd for å diskutere forslaget og eventuelt finslipe retningslinjene for tråden? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Problemet med bildekritikken er ikke manglende eleganse, for mange klikk eller slappe retningslinjer; alle vil ha kritikk, få vil gi den. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Og når man blir "tvunget" til å gi kritikk for å poste et bilde så blir det med en gang litt mer strømlinjeformet. Jeg syns rett og slett BK-foraet er dølle saker. Jeg syns også at det fort blir for mye med et eget underfora for akkurat det der. Få det fram! Oppfordre folk til å komme med kritikk. Kritikk behøver ikke være en avhandling, det kan også være et enkelt avsnitt der man forklarer hva man liker/ikke liker med bildet. Poenget mitt er at det bør komme mer ut i lyset. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Kan jeg da få foreslå at man prøver en sånn kritikk-tråd? Bare sånn at man har noe litt enklere fram til man får på plass et eget system? Jeg lager mer enn gjerne den tråden. Kanskje starte med en tråd for å diskutere forslaget og eventuelt finslipe retningslinjene for tråden? Det er en god ide - det er nok lurt å få pratet litt rundt rettningslinjene først. Og kan være verdt forsøket mens vi venter på den skikkelige siten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå