Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Synes jeg var på tide. All den gode Zuiko-optikken fortjener noe mer mandig enn en E-400. ;)

Har for øyeblikket bare kitobjektivet og 14-54, men det skal vi også se på i løpet av sommeren. :)

Kan E3'en sammenlignes med Nikons D300, eller snakker vi fullformat?

Ja, E-3 kan sammenlignes med D-300, 40D, K20D og A700.

E-3 er morsomt nok fullformat, siden fourthirds benytter 4:3-forhold, ikke 3:2-forhold. Derfor er dagens lille fourthirdssensor per definisjon fullformat. Men cropfaktoren (som vi uansett regner ved hjelp av) er 2x, ikke 1.5x (Nikon, Sony, Pentax) eller 1.6x (Canon APS-C). :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg vært på butikken og proviantert :)

Altså skikkelig proviant, ikke festproviant. Skal på Runde. Reiser i ettermiddag, i lag med tre fugle/foto-freaker, og blir der til mandag. Gjett om jeg gleder meg :)

Tar faktisk med blits. Tanken er å finne ut om Better Beamer* har noe for seg, eller bare er en gimmick. Det jeg er spent på er om den vasker ut kontrasten i bildene, eller om jeg greier å ballansere den såpass at jeg beholder fjærstrukturen. De rapportene jeg har sett på området, har mildt sagt vært sprikende.

*For de som ikke kjenner til Better Beamer: Det er en liten sak som konsentrerer blitslyset, slik at man gjør seg bedre nytte av det med teleoptikk. Det er rett og slett en fresnellinse som monteres framfor blitsen.

Lenke til kommentar
Ekstra kr i kassa pluss en happy sjef er jo alltid koslig... :)

Mycket. Jeg tror det blir en E-3 shooortly..

:D

Synes jeg var på tide. All den gode Zuiko-optikken fortjener noe mer mandig enn en E-400. ;)

Helt uenig. Det mest forsonende trekket med Simon er at han er mann nok til å bruke et så lite kamera, uten at han føler at hans mannlighet er truet av det. For ham å kjøpe en E-3 ut fra et slik argument er direkte kastrerende. Jeg vil faktisk sende ut den brannfakkelen at hvis man kjøper vertikalgrep for andre grunner enn grepet er umandig. Det viser at man har en alvorlig brist i sitt maskuline selvbilde. Den bristen lider ikke unge Aldra under, og hatten av for det :thumbup:

Mvh Enmannsfolkeaksjonen mot unødvendige penisforlengere. Kjøp selvtillitsboken til McKenna isteden. Det er er en bedre og billigere investering.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
D300 i samme klasse som 40D? Please!

I bildekvalitet, ja. I skuddtakt, nei. Værtetting, nei. Men på det feltet når ikke D300 opp til K20D og E-3 heller. ;)

Helt uenig. Det mest forsonende trekket med Simon er at han er mann nok til å bruke et så lite kamera, uten at han føler at hans mannlighet er truet av det. For ham å kjøpe en E-3 ut fra et slik argument er direkte kastrerende. Jeg vil faktisk sende ut den brannfakkelen at hvis man kjøper vertikalgrep for andre grunner enn grepet er umandig. Det viser at man har en alvorlig brist i sitt maskuline selvbilde. Den bristen lider ikke unge Aldra under, og hatten av for det :thumbup:

Mvh Enmannsfolkeaksjonen mot unødvendige penisforlengere. Kjøp selvtillitsboken til McKenna isteden. Det er er en bedre og billigere investering.

Jeg bruker E-400 fordi jeg liker kamerahuset, ergonomi og bildekvalitet. Problemet er at jeg ikke liker det så godt over ISO400. Jeg trenger litt høyere skuddtakt for sport, raskere AF for det samme, bedre AF i dårlig lys, den ypperlige søkeren E-3 gir, jeg vil ha værtettinigen og den forbedrede bildekvaliteten.

Ikke minst vil jeg ha IS, utflippbar skjerm og alt det andre E-3 gir.

Men E-400 selger jeg aldri. Det har for mange minner knyttet til seg, og det er for sært på sin egne fine måte. Det er det siste speilreflekskameraet man ikke kunne bruke seriøst på ISO800. Og jeg liker det, på en merkelig måte. ;)

Og Marius, hvem var de første som produserte et fullstendig digitalt speilreflekssystem?

Humm.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Ekstra kr i kassa pluss en happy sjef er jo alltid koslig... :)

Mycket. Jeg tror det blir en E-3 shooortly..

:D

Enig med påstanden din om grepet. men det betyr ikke at alle med grep har små tisser, bare at de fleste har det. men husk! det er ikke alltid bigger is better!

Edit: forstår godt at han vil ha E-3. tenk å kunne ha med seg kamera i dusjen!

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar

Helt klart.

I bildekvalitet, ja. I skuddtakt, nei. Værtetting, nei. Men på det feltet når ikke D300 opp til K20D og E-3 heller. ;)

I skuddtakt er faktisk 40D langt bedre enn D300 med tanke på at 40D skyter 6 fps i 14-bit RAW, mens D300 produserer latterlige 2,5 fps i 14-bit RAW.

Og Marius, hvem var de første som produserte et fullstendig digitalt speilreflekssystem?

Kodak.

Endret av gorpium
Lenke til kommentar
Edit: forstår godt at han vil ha E-3. tenk å kunne ha med seg kamera i dusjen!

Lignende bilder har vært postet før; og det var ikke bra.

Tom

Mottat.

vet noen hvor lang tid fotopia bruker på frakt. har litt bange anelser(går det ann å si, føler det er noe som heter det) da frakten var gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...