Killswitch Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Usj, skal du kjøpe forsvarets bomullsjakke? Da ville jeg heller anskaffet en vind \ vann tett skall jakke, en skikkelig ullfrotte undertrøye og brynje netting innerst mot huden. Bomullsjakka er grei, helt til du er nede i litt bløt snø, da blir du gjennomvåt og jakka tyngre. Buksa er faktisk ganske god. Edit: Leif Endret 19. februar 2011 av Killswitch Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Hm. Tanker om fullformat har begynt å melde seg av en eller annen grunn. På en måte greit nok, men jeg har jo 2 (av 4) objektiver som er EF-S. Så det blir evt en dyr oppgradering. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Finst mange forsvarsutsalg på nett, t.d Forsvarsbrukt. Fleire butikkar finn du her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=761075 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Gaaah! Gadd ikke bære makroriggen opp og ned til pc'en, og tok derfor bare kortet til kortleser i stedet for USB-kabel til pc. Og konsekvensen gir seg selv - er nå ute og skulle ta bilder - men kortet er i kortleseren. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Du trenger nok litt mer en 8GB ja Tok du JPG eller raw? Jeg tok RAW, men jeg ser nok at jeg kan bruke JPG. Eneste er at det kanskje blir litt mye støy. Hm. Hva anbefaler folk til sportsfoto? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Gaaah! Gadd ikke bære makroriggen opp og ned til pc'en, og tok derfor bare kortet til kortleser i stedet for USB-kabel til pc. Og konsekvensen gir seg selv - er nå ute og skulle ta bilder - men kortet er i kortleseren. Den er sur. Har selv erfart å komme fram til "location" og så oppdaget at jeg ikke har kort. Like irriterende som å mangle festeplaten til stativet.. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg har brukt RAW nå i det siste da det har vært litt klønete med lysforholdene og da med tanke på WB. Hvis du har nok av plass og kamera er raskt nok til å drive med RAW bildene er det jo ikke noe i veien for det, de tar mer plass. Men koster jo som sagt ikke penger for lagringsplass lengre. Kjøp noen ekstra minnekort og ta RAW bilder. Vil nok alltid bruke RAW nå med 7Den, men hvis det er bilder som skal raskt og fort ut så er jpg ganske greit da de er rakser å jobbe i. Ellers kan jeg anbefale deg Lightroom egentlig til sportsbilder. Går raskt og egentlt å drive med RAW bildene dine, lett å velge ut bilder (med "p"knappeen) så kan du lett lage collections etc. Også en helt perfekt Noise Reduction del der, ellers har programmet også alt det du trenger av redigering når det gjelder sportsfoto. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Har skutt med både RAW og JPG bilder til nå. Men har bare minnekort på 8GB så det blir fort fullt, skal prøve meg på bare RAW en stund. Når kameraet får fokus lager det en pipelyd for å bekrefte, synes denne er kjekk å ha, men i enkelte situasjoner er den kanskje litt vel irriterende og sjenerende. Skulle vært enklere å slå av/på alle lyder på kameraet synes jeg. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Bare å skru den av det ;P Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Noen som vet om det finnes et forsvars-utsalg i Rogaland? Altså om noen som selger forsvarets feltjakke & bukse? Gjerne brukt? Flymuseet på sola solgte sånne ting før i tiden, men det er minst 15 år siden sist jeg var der, så om de fortsatt gjør det vet jeg ingenting om. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 1500 for et MB-D10 var vel ingen upris? Er helt fantatisk å endelig ha vertikalgrep! Francis Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Noen som vet om det finnes et forsvars-utsalg i Rogaland? Altså om noen som selger forsvarets feltjakke & bukse? Gjerne brukt? http://www.forsvarsbrukt.no Edit: tydeligvis 5 timer for seint ute med svaret Endret 19. februar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 1500 for et MB-D10 var vel ingen upris? Er helt fantatisk å endelig ha vertikalgrep! Francis Congrats! En ny verden åpner seg.. har først fått brukt vertikalgrep, er det ingen vei tilbake.. man blir avhengig.. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Noen som vet om det finnes et forsvars-utsalg i Rogaland? Altså om noen som selger forsvarets feltjakke & bukse? Gjerne brukt? Jeg har det liggende og skal dimme om en knapp måned. Hvis du er villig til å betale det det koster meg å ikke levere det inn igjen, kan jeg selge det til deg. Det er brukt, men i grei stand. Ingen hull eller lignende. Men jeg bare lurer, hva skal du med det? 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Jeg har det liggende og skal dimme om en knapp måned. Hvis du er villig til å betale det det koster meg å ikke levere det inn igjen, kan jeg selge det til deg. Det er brukt, men i grei stand. Ingen hull eller lignende. Ikke dumt, jeg benyttet anledningen og fikk skaffet meg en helt ny ullgenseren "120.-". Du kan stikk bort og få byttet i helt nye klær rett før du dimmer og "miste" dem Men jeg bare lurer, hva skal du med det? Ny nokas Endret 19. februar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Congrats! En ny verden åpner seg.. har først fått brukt vertikalgrep, er det ingen vei tilbake.. man blir avhengig.. Takk Jeg gikk fra F5 --> D300 uten grep, og det var en skikkelig nedgradering fra et ergonomisk perspektiv. Francis Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg gikk fra F5 --> D300 uten grep, og det var en skikkelig nedgradering fra et ergonomisk perspektiv. Tjah - enkelte liker ikke å gå til F6, så.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Men jeg bare lurer, hva skal du med det? Man finner ikke noe bedre for skog og mark! Også er det billig, og det er maks holdbart! Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Da var canon 550D med batterigrep og resten solgt. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Hva anbefaler folk til sportsfoto? Hva er sportsfoto? Hehe, ikke helt min sjanger altså. Men, jeg vil tro det vanligste er at man skal levere ganske kjapt, og til en relativt lavoppløst trykksak eller web. Da blir jpeg-normal et ganske naturlig valg? Har man håp om å få solgt til posterbruk, evt glansede magasiner så kan kanskje raw+jpeg være best? Det kommer vel mest an på når du har dårligst tid, enten i (skudd)seriene, eller til dødlinja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå