Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder på å sprekke!!!

 

Skal bestille Photoshop CS5 på adobe.com, men etter jeg la inn ordren har alle sidene klikket. Jeg kan ikke gå til siden hvor jeg skal legge inn student ID, ikke gå til support sidene, ikke rapportere at siden ikke virker osv osv..

 

De vil tydeligvis ikke ha kunder. Lenge leve piratkopi?

 

Men jeg vil ha skikkelig versjon.. :(

Lenke til kommentar

Hva mener folk (som kan slikt) om Joomla som et alternativ til wordpress og lignende ?

 

Jeg er ikke fryktelig bevandret på det feltet men har nylig testet ut endel alternativer med et hjemmesideprosjekt jeg holder på med. Testet en god håndfull CMS-er der iblant joomla og wordpress. Utifra de erfaringene jeg har er wordpress langt enklere å jobbe med for en halvamatør som meg. Joomla derimot virker som en mye mer avansert plattform på godt og vondt.

 

Så det komemr litt ann på behovet og kunnskapsnivået ditt vil jeg si. Jeg valgte hvertfall wordpress.

Joomla har mulighetene men kan virke vanskelig for nye, mens wp funker på enkle ting.

Lenke til kommentar

Joomla kan man gjøre ganske så avansert, ja. Og er heller ikke den enkleste å sette opp - i alle fall ikke uten bruk av ferdig template av noe slag. Men dersom man trenger mulighetene, så er Joomla et veldig godt verktøy som også er brukervennlig for de som skal bruke det når det først er ferdig satt opp.

Lenke til kommentar

 

Hvis du klarer deg uten autofokus så er Samyang 85mm 1.4 et godt alternativ. Til knappe 2000 kroner er det et knall portrettobjektiv. Eneste minuset jeg kommer på i farten er nærgrensen på 1 meter som gjerne skulle vært litt kortere :)

Har tenkt på denne også. Epp hadde med sin på forrige akam-treff her i trodheim, og det virket som et solid stykke glass.

 

Er blenderen også styrt manuelt, eller kan jeg bruke styringen i kameraet? Hvordan er eksponeringsmåling og slikt med denne?

Lenke til kommentar

Jeg har fifla litt rundt med Joomla og WordPress de siste dagene, og det er klart at Joomla er litt vel avansert i forhold til mitt bruk. Jeg ser også at WP har blitt mye bedre enn det var sist gang jeg klådde på det.

 

Jeg synes også at jeg har klart å tilpasse Twenty Ten temaet bra til mitt bruk, så jeg tro det blir WP på min webserver - men jeg kommer til å se litt mer på joomla, da fotoklubben bruker det hos seg.

 

De av dere som bruker WordPress, hvilke temaer bruker dere til foto?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Da ble det en Nikkor 70-200mm. :) Og jeg har ikke sagt noe til kjerringa ennå.. det kan bli spennende.. :p

 

Kjerringa tok det med et smil. :D Å faen, for noen bilder det blir av det glasset!!! :dribble:

Lenke til kommentar

Har tenkt på denne også. Epp hadde med sin på forrige akam-treff her i trodheim, og det virket som et solid stykke glass.

 

Er blenderen også styrt manuelt, eller kan jeg bruke styringen i kameraet? Hvordan er eksponeringsmåling og slikt med denne?

 

 

Den har blenderring på objektivet så den stilles der. Eksponeringsmåling fungerer fint, selv om det som regel trengs litt eksponeringskompensasjon under sterke lysfohold.

Men til knappe 2000 kroner er dette et godt stykke glass! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Woho! Da skal jeg prøve meg på fotballfoto i morgen. Treningskamp mellom Skeid og VIF. Får låne en 70-200 f2.8L også. Blir flott!

 

Hvis denne er i nærheten av Nikkor 70-200 f/2,8 så kan du bare glede deg! For dette er godsaker!! :D Har sjeldent blitt mere motivert til ta bilder, etter at det glasset kom i hus! Og det er selv om kameraet snart sikkert nærmer seg 5 kg! :p Jaja, for å se det i fra den lyse siden så bygger jeg nå muskler.. ;)

Lenke til kommentar

Woho! Da skal jeg prøve meg på fotballfoto i morgen. Treningskamp mellom Skeid og VIF. Får låne en 70-200 f2.8L også. Blir flott!

 

Hvis denne er i nærheten av Nikkor 70-200 f/2,8 så kan du bare glede deg! For dette er godsaker!! :D Har sjeldent blitt mere motivert til ta bilder, etter at det glasset kom i hus! Og det er selv om kameraet snart sikkert nærmer seg 5 kg! :p Jaja, for å se det i fra den lyse siden så bygger jeg nå muskler.. ;)

 

Lånt den før, vrkelig storveis glass. Blir gøy å bruke den under krevende forhold.

 

Kult azathosk.

Når er kampen i morgen? Hvor?

 

Bare pass deg, den koster mange tusen kroner den kampen der:p

 

Vallhall, starter 1715. Tror det kan bli gøy. Bare det ikke blir for gøy....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...