Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er om du i det hele tatt trenger å bytte objektiv? Har klart meg uten normalzoom siden mars 2009.

 

Samme her. Jeg har en 18-70 som var kit til D70s'n jeg kjøpte for mange år siden. Brukte den mye i starten, men ble nedprioritert etter anskaffelser av fastoptikk.

 

Jeg får nok holde meg til 24-70 kaffekoppen enn så lenge ;)

 

Jeg vurderer å kjøpe 85mm 1.4 til Sigma; tror du den kan være noe til D7000?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe 85mm 1.4 til Sigma; tror du den kan være noe til D7000?

 

Hvis du klarer deg uten autofokus så er Samyang 85mm 1.4 et godt alternativ. Til knappe 2000 kroner er det et knall portrettobjektiv. Eneste minuset jeg kommer på i farten er nærgrensen på 1 meter som gjerne skulle vært litt kortere :)

Lenke til kommentar

Kan det være noe lignende dette problemet du opplever? Det er ikke helt det samme, men det har det likhetstrekket at for de brukerne som er rammet opptrer det kun når de er logget inn...

Aner ikke. Men det oppstod nå i dag, etter et par korte perioder med nedetid (eller i hvert fall et par korte perioder hvor jeg ikke fikk kontakt med serveren) :ermm:

 

Opplevde det samme måtte bytte IP-board fra dynamisk til standard Akam.no

Lenke til kommentar

Jeg beveger meg mot zoom objektiver. Nå er jeg litt lei av at 50% av bildene fra Sigma 50mm er ødelagte av fokusbom. Zoomobjektiver med f/2.8 er mer enn nok til å både få raske lukkertider og uklare bakgrunner. Spesielt irriterende er mangel på IS som faktisk er helt rå på Canon objektiver. Kombinerer man det med L treffsikkerthet på fokuseringen så ser jeg ikke helt behovet for fastopptikk i alle fasonger og størrelser for å være ærlig. Har vel forandra syn på det gradvis.

 

Lyst på 24-70 IS eller den allerede eksisterende 24-105 f/4.

 

Edit: Og her var første 70-200 på foto.no: http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?utstyrtypeid=54&kjoepsalgid=2&id=146977&merkeid=3

 

1500 kroners gevinst er kanskje å forlange for mye? :D

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Sitter å teller på fingrene om jeg skal logge meg innpå Japanfoto.no og bestille meg et Nikkor 70-200mm. Men jeg har hørt et rykte i dag.. at på FV så skal dem ha tilbud på Nikkor 70-200 nå på lørdag, altså det er ikke bare Canon objektivene som det er salg på. Noen som kan vet og kan bekrefte/avkrefte dette? :)

Lenke til kommentar

Skal selv ut å selge litt utstyr nå bare litt usikker på prisene....

 

550D + 2 oringal batterier + orginal batterigrep.

Batterigrep og et batteri kjøpt i november 2010.

 

Hus kjøt i kit i juni 2010.

 

Veldig pent brukt, ingen skader eller bruksmerker.

 

Har alt av kviteringer og orginalinnpakingner og esker, bruksanvisninger og kabler.

 

 

Tenkte å beholde 18-55mm 3.5-5.6 IS da jeg ikke har en annen normalzoom, men tenkte nå at kanskje det er mer økonimisk å selge denne i et kit å få mer penger for det da en jeg evnt vil få ved å selge denne senere. (da jeg skal bytte ut denne med noe mer lyssterkt)

 

Har også et Sandisk 18gb minnekort med 30mb/s som jeg tente på om å selge eller beholde.

 

 

Hva vil dere tro jeg kan få for dette?

 

Selv tenkte jeg meg ca 4000-4200 for kamerahus og et batteri.

Og da ca 300kr for det andre batteriet (som nesten ikke er brukt).

Og ca 1000kr for batterigrep.

 

Hva mener dere om disse preisene? Skal de presses opp evnt ned?

Lenke til kommentar

Opplevde det samme måtte bytte IP-board fra dynamisk til standard Akam.no

Takk for tipset. "Diskusjon.no" (ikke "dynamisk") funker også, så det ser ut til å være krøll med de dynamiske temaene.

 

EDIT: Oppdaget nettopp at Diskusjon.no - dynamisk tydeligvis funker. Jaja.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...