Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener folk (som kan slikt) om Joomla som et alternativ til wordpress og lignende ?

 

Jeg er ikke fryktelig bevandret på det feltet men har nylig testet ut endel alternativer med et hjemmesideprosjekt jeg holder på med. Testet en god håndfull CMS-er der iblant joomla og wordpress. Utifra de erfaringene jeg har er wordpress langt enklere å jobbe med for en halvamatør som meg. Joomla derimot virker som en mye mer avansert plattform på godt og vondt.

 

Så det komemr litt ann på behovet og kunnskapsnivået ditt vil jeg si. Jeg valgte hvertfall wordpress.

Jeg har prøvd Wordpress før, og synes det er litt vel primitivt - men det er lett å jobbe med. Joomla virker ryddig og oversiktlig; men er nok overkill for mine egne sider.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd Wordpress før, og synes det er litt vel primitivt - men det er lett å jobbe med. Joomla virker ryddig og oversiktlig; men er nok overkill for mine egne sider.

 

Tja, vil ikke kalle wp primitivt akkurat. Man har muligheter for å gjøre rimelig mye men joomla er jo uten tvil mer fleksibelt. Jeg gikk for worpress + standard. theme. Det var en løsning som var fin å jobbe med til mitt prosjekt hvertfall.

 

Så det 15-60 2.8 rykte ja, det er utvilsomt spennende rykte!

 

Fotovideo har ennå ikke lagt ut 60d tilbudet... F5.. F5... F5...

Lenke til kommentar

Hei! Ser på en annonse her, og det står dette i beskrivelsen:

 

"Virker som zoomen går litt tregt, den går jevnt hvis man zoomer fra 55-200 og motsatt. Men hvis man er på f.eks 70-80mm og skal til 55mm så er det litt motstand. Usikker på om dette er typisk for disse."

 

Kan noen svare på om det er typisk for disse, eller om det er en feil?

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om du i det hele tatt trenger å bytte objektiv? Har klart meg uten normalzoom siden mars 2009 og enda ikke opplevd å savne muligheten til å dra meg gjennom det snevre zoomområdet en normalzoom har til rådighet - de fleste er hverken spesielt vide eller spesielt lange, og om de først er lange er de ikke lyssterke.

 

For prisen du må ut med for en 24-70 er du ikke langt unna å ha råd til en 50mm 1.2L - på fullformat hadde jeg valgt sistnevnte nesten uansett situasjon.

Lenke til kommentar

Erm. Har noen føkket opp en CSS-fil eller noe? Plutselig når jeg er logget på så funker ikke lenker i den øvre delen av forumvinduet i Opera og Chrome :ermm: Altså, browserne behandler ikke lenker som lenker, bare som vanlig tekst. Lenger nede på siden virker lenker, når jeg er logget av funker det som vanlig, og i IE funker alt greit.

 

Den blå bruker-boksen funker for så vidt også normalt.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Erm. Har noen føkket opp en CSS-fil eller noe? Plutselig når jeg er logget på så funker ikke lenker i den øvre delen av forumvinduet i Opera og Chrome :ermm: Altså, browserne behandler ikke lenker som lenker, bare som vanlig tekst. Lenger nede på siden virker lenker, når jeg er logget av funker det som vanlig, og i IE funker alt greit.

 

Den blå bruker-boksen funker for så vidt også normalt.

 

Kan det være noe lignende dette problemet du opplever? Det er ikke helt det samme, men det har det likhetstrekket at for de brukerne som er rammet opptrer det kun når de er logget inn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...