Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

 

Så litt på den jeg også.

Den var 2495,- så nedsatt til 1495,- og nå 995,-

 

Den var litt rar synes jeg.. Jeg så den først til 995,- på nettbutikk, gikk til fotovideo sin fysiske butikk, da var prisen satt opp til 1495,- og det var den også på nettbutikken. Iløpet av tiden det tok meg å gå til butikken dems.. hadde tenkt å kjøpe to stk, men for 1495 hadde jeg ikke nok til det lengre :p Så ble bare en + paraply adapter

 

Det finnes to forskjellige modeller av 530 og den billigste er 995,- ordinært hvis jeg husker riktig. den andre er 1495,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ypperlig sjanse til å bytte system new_woot.gif

Det er akkurat det jeg har gjort - jeg har solgt unna alt Canon-stuffet mitt (dvs. har kun grep til 20D/30D/40D/50D) igjen.

Du får skylle deg sjæl, at du ikke får være med på festen :tease:

 

Ble jaggu skremt i dag, kjøpte meg ny bil i går som virka relativt strøken og lå godt og fint på veien under prøvekjøring som varte en times tid. I dag stoppet plutselig bilen på vei til skolen, helt uten forvarsel... Heldigvis bare en bagatellfeil (kondens i tanken), men varer dette så er jeg glad for at det er noe som heter kjøpsloven!

Kondens i tanken har de fleste av oss opplevd, og er ikke noe reklamsjonsgrunn. Hell på litt kondesfjerner, og pass på at tanken er mest mulig full på vinterstid, så forsvinner problemet.

 

Fixet

 

Har ikke brukt kondensfjerner siden mitten av 80-tallet, grunnen er at jeg da demonterte en bensintank som har blitt påtvunget kondensfjerner i hele sitt liv, det lå igjen et tykt hardt lag med en rar substans som begynte og tette igjen systemet, men tidligere eier brukte store menger kondensfjerner så det kan være en årsak.

Er ikke helt sikker, men ryktene skal ha det til at hvis man bruker kondensfjerner jevnlig er man nødt til å fortsette med det for og få bilen til å gå. Kondensfjerner inneholder ca 90% vann og 10% isopropanol, hvis man gjerne vil bruke en form for kondensfjerner så begynn og bruk ren isopropanol/bremsesprit* i stede.

 

* isopropanol/bremsesprit benyttes i luftbremsesystemer til lastebiler,dette får man kjøpt over alt der man driver på med lastebiler og tilsvarende rekvisita.

 

Edit: er vist ikke og anbefale kondensfjerner i biler med innsprøytning.

 

Edit2: sitat klipper fra denne artikkelen.

For å bryte ned vann inneholder bensin ca fem prosent etanol, så kondensfjerner er unødvendig.
Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Vil meddele at fotovideo var rask ute her nå! Fikk et tilbud om å kjøpe et 7d til tilbuds pris

 

Og du er fortsatt like sur, eller blir du og benytte deg av tilbudet.

 

 

Fotovideo inrømte feilen sin, og at de hadde oversett en mail jeg sendte tidligere. "ordnet opp" og fikk tilbud av de som jeg skal ta.

 

De ser også at de må endre rutiner til i morgen (i allefall virket det sånn hvis man leste litt mellom linjene i svaret)

Lenke til kommentar

Fotovideo inrømte feilen sin, og at de hadde oversett en mail jeg sendte tidligere. "ordnet opp" og fikk tilbud av de som jeg skal ta.

 

De ser også at de må endre rutiner til i morgen (i allefall virket det sånn hvis man leste litt mellom linjene i svaret)

De ble vel tatt litt på senga av sin egen suksess, tenker jeg.

 

Jeg tror ikke det har vært vond vilje, bare en god del kaos.

Lenke til kommentar

Sikkert dumt spørsmål, men fikk ikke tak i Canon 70-200mm F4 til 2995kr, vurderer likevel å kjøpe. Hadde noen som har en giddet å ta et par sammenligningsbilder?

 

Samme motiv på begge, det ene bildet på 70mm og det andre på 200mm. Er usikker på hvor mye zoom det egentlig er. Finner ingen slike eksempler via google dessverre.

Lenke til kommentar

Sikkert dumt spørsmål, men fikk ikke tak i Canon 70-200mm F4 til 2995kr, vurderer likevel å kjøpe. Hadde noen som har en giddet å ta et par sammenligningsbilder?

 

Samme motiv på begge, det ene bildet på 70mm og det andre på 200mm. Er usikker på hvor mye zoom det egentlig er. Finner ingen slike eksempler via google dessverre.

Hvilke objektiver har du i dag? Ingen som dekker 70 eller 200mm?

 

Selv til vanlig pris (4.500 - 4.800), så er det et godt kjøp.

 

Ellers, så kan du leke litt med denne.

Endret av tomsi42
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De ble vel tatt litt på senga av sin egen suksess, tenker jeg.

De hadde i alle fall husket maks antall på de beste tilbudene - Japan Photo pleier å glemme det når de har sjokktilbud på print av bilder - både det man får plass til på en CD og 50x75-print.. ;)

 

Det var da en bestilte en pall med 50x70 bilder :)

Lenke til kommentar

Sikkert dumt spørsmål, men fikk ikke tak i Canon 70-200mm F4 til 2995kr, vurderer likevel å kjøpe. Hadde noen som har en giddet å ta et par sammenligningsbilder?

 

Samme motiv på begge, det ene bildet på 70mm og det andre på 200mm. Er usikker på hvor mye zoom det egentlig er. Finner ingen slike eksempler via google dessverre.

Hvilke objektiver har du i dag? Ingen som dekker 70 eller 200mm?

 

Selv til vanlig pris (4.500 - 4.800), så er det et godt kjøp.

 

Ellers, så kan du leke litt med denne.

 

Har bare det som fulgte med 60Den, 17-85mm. Greit objektiv men føler bildene kunne vært klarere, men så er ikke jeg akkurat noen ekspert da.

Vurderer å kjøpe Canon EF 50mm F1.8II i tillegg, synes bokeh ser spennende ut og dette skal visst være et godt objektiv for det. Ikke skremmende pris på det heller. 795kr hos FotoVideo, blir en del ekstra for filter, men men.

 

 

Edit: Takk for linken, ga meg egentlig svar på det jeg lurte på :)

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...