Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan denne linsa er?
Aldeles utmerket, sett bort fra litt problemer med CA (som igjen er et mindre problem på D300 enn de fleste andre kameraer)... Den er "identisk" til Pentax sin DA* 16-50 i optisk konstruksjon, og er som et proffobjektiv å regne optisk.

Jeg har ikke tatt og følt på denne selv, men innbiller meg at byggekvaliteten er en del høyere enn tilsvarende fra Sigma og Tamron. AT-X optikk er gjerne solid bygget.

Har selv Pentax-utgaven, og er godt fornøyd optisk. Den har selvfølgelig sine svakheter, men lyssterk vidvinkel til normal-zoom har nok altid det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var det jeg også trodde, at det var noe som var forskjellig. har hørt at Sigma sin er ca 3% sterkere, men måtte bare forsikre meg...
Det muligens fra en av mine poster. Sigma er 9% kraftigere noe som gir 3% lengre rekkevidde. I praksis så vil man neppe merke noen forskjell. Husk at styrkeforholdet ikke nødvendigvis er konstant på forskjellige brennvidder osv. Generelt er det vanskelig å sammenligne blitzer på papiret.

Canon 580EX og Nikon SB-800 har tilnærmet identiske ledetall så det skal ikke være noen forskjell i lysstyrke.

Lenke til kommentar
Så jeg kan gå for denne linsa uten å mokke?

Hvorfor gikk du for tamron sin 17-50 istede? :)

CA??

Tamron 17-50mm har vist seg å være skarpere i senter, mens Tokina 16-50mm er skarpere i hjørnene. Synes kun på pixel peeping, seff. Men du får jo like god optisk kvalitet for halve prisen. Hvis du føler at dobbel pris er verdt bedre byggekvalitet, be mye guest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...