Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jeg har støv inne i mitt 16-35mm objektiv. Har sjekket utvendig men kan ikke se noe, og har tørket av med en fiber klut og har brukt en blåsebelg for blåse bort det som måtte være der. Tviler at det er på sensoren til kameraet, da jeg har prøvd de andre objektivene mine på maks blender (f/16), og da kan jeg ikke finne noe, har også satt sensor-rens til kjøre når jeg slår av/på kameraet. Og på 16-35mm'en finner jeg maaange små sorte prikker mot en hvit vegg på f/22. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få fjernet dette?

 

Det var en her som hadde problem med støv inne i et objektiv,det han gjorde var og bruke støvsugeren mens han beveget ut og inn påsto at det fungerte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tviler at det er på sensoren til kameraet, da jeg har prøvd de andre objektivene mine på maks blender (f/16), og da kan jeg ikke finne noe, har også satt sensor-rens til kjøre når jeg slår av/på kameraet. Og på 16-35mm'en finner jeg maaange små sorte prikker mot en hvit vegg på f/22. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få fjernet dette?

Jeg vil tro det er sensoren. f/22 på 16mm er en blenderåpning på under en mm, mens en 100mm på f/16 har blenderåpning på ca. 6mm - og derfor er det nok mer synlig på vidvinkelobjektivet hvis det er støv på sensoren. Prøv igjen med de andre objektivene på minste blender mot hvit vegg og se om det ikke er skygger av flekker de samme stedene.

 

Vil gjette på at det er sensoren - tviler på at du noensinne vil kunne se støv i objektivet på bilder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror dere det vil være mye kø utenfor fotovideo i morgen? Hvor tidlig bør man stille opp for å stikke av med en 70-200 f/4?

 

 

Det er ganske mange objektiver til salgs, så tror nok det vil vare en stund, da spesielt med tanke på at det er hverdag og de fleste er på jobb/skole.

Tippe på lunchtid 1130-1230?

 

Skulle jeg derimot handlet selv ville jeg nok være der litt før åpningstid for å være sikker. Tilbudet er i hvertfall helt utmerket.

Lenke til kommentar

En halvtime før åpning må da holde i massevis hvis man vil være på den helt sikre siden. Tviler på at det er 150 stk som gidder stå i kø en mandags morra i ti minusgrader, og at i tillegg alle de skal ha seg en 70-200. Rart at de ikke tar åpningen tidligere på dagen egentlig, hadde de åpnet 8 f.eks kunne man rukket å ta turen innom på vei til jobb.

Lenke til kommentar

Bor et stykke fra oslo så har spurt en kompis om han vil kjøpe en for meg, vil jo helst slippe å be om slike tjenester da. Men samtidig tipper jeg det er svært liten sjanse for at det er igjen noen klokka to.

Mulig jeg tar feil, men har inntrykk av at det ikke er så veldig mange som vet om åpningen. Hadde jo ikke visst om det selv hadde det ikke vært for denne tråden, uten at det nødvendigvis sier så mye.

Lenke til kommentar

Tilbudene kommer på nett kl 14, så bortsett fra at alle kommer til å være solgt til da bør det være mulig ja.

Fixed. ;)

 

Tja det er vel muligens en overhengende fare for det, 14.05 er de hvertfall ribba vil jeg tro. :p

 

Dere må også ta hensyn til "maks 2 pr. kunde", tror nok enkelte kjøper flere en 1 stk.

Jeg skal inn en av dagene og handle,blir nok og ofre et par timer av livet mitt før åpning for og være sikker på å få ønsket vare :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Får stikke ut med kameraet med 50mm'en og et ND4 filter. Det blåser liten storm ute nå, så jeg får se om jeg får fanget noen bølger iallefall.. Antar at de er store etter at det har blåst i hele natt.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...