KvitKnekt Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Vil det være smart å legge på en tusenlapp og kjøpe Olympus XZ-1 eller å kjøpe Canon S95?? XZ-1 har bedre optikk med en minste brennvidde på 1.8 og blitssko. Det er litt større enn S95, men tror ikke det utgjør så mye. Eneste er at det er en del dyrere. Med tanke på at jeg bor i Norge og mye av året er ganske mørkt, samt at jeg tar ofte bilde innendørs tror jeg det vil være mer praktisk å ha Olympus. Canon har litt større sensor 1/1.7 fremfor 1/1.63, men utgjør det noe forskjell? Og så har vi Nikon P7000, men kan ikke se at denne har noe som overgår Olympus sin, eneste kan være at jeg allerede har en nikon-blits til D90 som sikkert passer. https://prisguiden.no/vis_side_ved_side.php?pids[]=133395&pids[]=133640&pids[]=143383&Sammenlign=Sammenlign Olympus XZ-1 bildekvalitet: Canon S95 bildekvalitet: Endret 11. februar 2011 av KvitKnekt Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 1/1.7 er en litt mindre sensor enn 1/6.3 - ikke omvendt. Dette er brøker; sånne ekle matte-ting Jeg synes nok det er verdt å legge på den tusenlappen for XZ-1 da det er et mer avansert kamera. S95 er helt greit, men dens største styrke er at den er meget kompakt. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Oisann! Tenkte feil der ja. Ja, det virker som om Olympus vil være mye gøyere å ha med, selv som et "andre-kamera". Størrelsen er ikke så veldig forskjellig. Oly: 9,98x5,84x2,95 Can: 11,1x6,5x4,2 Men må få sett og testet det litt i butikk før jeg bestemmer meg helt. Sitter og vurderer til GoPro også. En kollega som har det, og han skryter veldig over hvor gøy det er å leke med. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Elkjøp er konsekvente på pris på nett og i butikk. Et minnekort kostet 329 i nettbutikken. Selvfølgelig var det ikke fler igjen, så jeg sjekket prisen i butikken. 699,- Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Da har jeg lagt ut mitt 70-200 f/2.8 IS for salg, et halvt år før tiden, søren ta FotoVideo og åpningstilbudene Lenke til kommentar
# offline Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 søren ta FotoVideo og åpningstilbudene Hva slags åpningstilbud? Må ikke la meg friste. Har vært så flink i det siste, 25K har stått urørt på sparekontoen i 2 uker nå. Det er like før jeg sprekker av kjøpelyst :!: Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Da har jeg lagt ut mitt 70-200 f/2.8 IS for salg, et halvt år før tiden, søren ta FotoVideo og åpningstilbudene Ja, søren ta fotovideo! hadde planer om å spare opp penger fra jobben jeg starter i om 1-2 uker å kjøpe av deg om en stund, jaja:P Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg som hadde tenkt å spare penger i en del MND så bruke de til å kjøpe et 7D. Men tror jeg får gå inn i litt forhandlinger med mamma om et lite lån hos henne :innocent: Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 søren ta FotoVideo og åpningstilbudene Hva slags åpningstilbud? Må ikke la meg friste. Har vært så flink i det siste, 25K har stått urørt på sparekontoen i 2 uker nå. Det er like før jeg sprekker av kjøpelyst Tilbudsavisa, blir nok en 70-200 f/2.8 IS II på meg. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Ser de har tilbud på en Sigma blitz, har allerede speedlite 580ex ii, kan jeg kjøre disse sammen, slik at jeg har den ene på stativ, og den andre på kamera? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Ser de har tilbud på en Sigma blitz, har allerede speedlite 580ex ii, kan jeg kjøre disse sammen, slik at jeg har den ene på stativ, og den andre på kamera? Tror ikke du kan bruke sigmaen sammen med Canon sitt proprietære blits-system, du kan bruke sigmaen som en ren slaveblits men da på manuelle innstillinger. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Ser de har tilbud på en Sigma blitz, har allerede speedlite 580ex ii, kan jeg kjøre disse sammen, slik at jeg har den ene på stativ, og den andre på kamera? Tror ikke du kan bruke sigmaen sammen med Canon sitt proprietære blits-system, du kan bruke sigmaen som en ren slaveblits men da på manuelle innstillinger. Leste litt nøyere det var bare nikon versjon Da blir det bare stativ pakka på meg, selv om 7D frister noe jævelig! Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 To stykk LumiQuest Softbox III til den nette sum av 280,- kom i postkassa idag. eBay er kjekt! Usikker på hvorfor jeg fikk to, bestillte bare en. Men klager ikke. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 søren ta FotoVideo og åpningstilbudene Hva slags åpningstilbud? Må ikke la meg friste. Har vært så flink i det siste, 25K har stått urørt på sparekontoen i 2 uker nå. Det er like før jeg sprekker av kjøpelyst Tilbudsavisa, blir nok en 70-200 f/2.8 IS II på meg. Ikke noe som fristet meg. Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Hm.. kanskje man liksågreit skal hoppe på 60d tilbudet istedet for å vente på 600d. Eller fleske til å kjøpe 7d. Endret 11. februar 2011 av phax Lenke til kommentar
ventle Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 HELDIGVIS ingen spesielt gode tilbud på Nikonstash. Canon-prisene var helt syke, konkurrerer jo med bruktprisene... blir spennende å se om dette får noen innvirkning på bruktprisene de neste par ukene Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Både 7d og 70-200 frister, og selvfølgelig 5dmk2, men økonomien gir ikke rom for å kjøpe fotoutstyr akkurat nå. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Har nesten ikke sett på CF kort før. Men hvis det blir til at jeg tar et 7D til mandag. Hva av kort er det som vil være av anefaling fra fotovideo? Antar at 7D levere omtrentlig like store bildefiler om 550D? Og klarer meg med et 16gb kort i begynnelsen. Trenger ikke det raskeste av det rakseste, men et kort som ikke vil være tregere en kamera (ja, dere skønner) Forutsetningen er at Fotovideo har det. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) ENDELIG! ..Så får jeg nettverket i WHS-NAS'en til å fungere skikkelig. Teite nVidia som ikke har Windows 2003 Server 32bit-drivere - men nyeste WinXP 32bit ser ut til å funke. Dvs - hadde nettverk tidligere også, men bare ikke så lenge av gangen. Funker dårlig når man skal ta backup av TB med data.. Endret 11. februar 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Er litt idiot her nå, driv å fikler med å ta bilde av stjerner med kitlinse på 550D (EF-S 18.55 mm 3,5-5,6 IS), hvordan får jeg fokus på stjerner, blir bare smørja her nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå