Panerai Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Finnes det noen gode backupløsninger når man ikke har pc tilgjengelig? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Scandinavianphoto har butikk utenfor Jönköping. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Finnes det noen gode backupløsninger når man ikke har pc tilgjengelig? Har du ikke med deg PC på tur? Det finnes noen hard-disk enheter med skjerm og kortleser. Men en netbook er billigere ... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Ny optikk for de som klarer seg uten autofokus - Voigtländer SL II Heliar Classic 1,8/75. Er spent på ytelsen - bokeh og skarphet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Scandinavianphoto har butikk utenfor Jönköping. Der går nok en time fort Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 60d vs 600d, er det verdt å hoppe opp på 60d hvis man ikke bryr seg om fps? Tjah, det spørs vel på hvor kravstor man er rundt andre ting. Utenom fps er det vel mest størrelse, materialer og litt flere knapper som er greia med 60d? Det kjekke lille displayet på toppen, og standardbatteri som tar mange flere bilder. Mulig jeg har glemt noe. Noen som er vant til de store "proffe" kameraene vil jo aldri tukle med sånne lettvekter plastikkamera som ligger i xxxd-klassen. Mitt 550d er mitt første slr, og jeg synes da det fungerer helt utmerket, og med tanke på at madammen med mindre hender også skal bruke det, er det fint Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Finnes det noen gode backupløsninger når man ikke har pc tilgjengelig? Har du ikke med deg PC på tur? Det finnes noen hard-disk enheter med skjerm og kortleser. Men en netbook er billigere ... Jeg har faktisk ikke det. Men det kan være at jeg får spandere på meg en liten netbook etterhvert. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 60d vs 600d, er det verdt å hoppe opp på 60d hvis man ikke bryr seg om fps? Det kommer an på et par ting. 60D har en LCD på toppen av kamera som er grei til å sjekke instillinger. Det er det jeg savner mest fra 30D-en jeg solgte. 60D er et større hus, og vil balansere bedre med store objektiver (som telezoomer). Bortsett fra det så er det ergonomi og personlige preferanser som vil styre valget den ene eller den andre veien. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Ny optikk for de som klarer seg uten autofokus - Voigtländer SL II Heliar Classic 1,8/75. Er spent på ytelsen - bokeh og skarphet. Spennende! Liker at det fortsatt lanseres manuelt glass. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Ser ut til at skjermen på laptopen (aspire 7730g) synger på siste verset, så jeg må nok titte etter ny etterhvert. Noen tips til hva jeg bør se etter, med tanke på at det tyngste den skal arbeide med er etterbehandling av bilder? Uten at det flår lommeboka... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Noen som har peiling på hvor lang tid ett sett GP 2700mAh AA batterier bruker på å lade ut når de ikke brukes ? Kan være svært variable tider mellom hver gang de brukes. Tåler tydeligvis ikke ligge lenge ubrukt. Har åtte her som har ligget et år eller så, hvor kun to lar seg lade opp... Sjølv har eg best erfaring med Varta sine "Ready to use", Sanyo Eneloop er også kjent for å holde godt på strømmen. Jeg har noen GP Recyklo+ som også har oppført seg greit. Hvorfor ikke begynne med litium-batterier,de har blitt relativ rimelige og gir en formidabel oppgradering i ytelsen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Jeg har faktisk ikke det. Men det kan være at jeg får spandere på meg en liten netbook etterhvert. Jeg har faktisk med meg en netbook eller en 12" laptop når jeg er ute å reiser nå. En tablet ala iPad hadde fungert like godt, så lenge den har nok ledig kapasitet. Men iPad er alt for dyr, og det er et halvspist eple-produkt ... Noe jeg er allergisk mot Endret 10. februar 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 60d vs 600d, er det verdt å hoppe opp på 60d hvis man ikke bryr seg om fps? Følger vel med bedre objektiv på 60D tror jeg. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Hvilken manuelle funksjoner finner man på 60D, som man ikke finner på 550D? Jeg vurderer å kjøpe speilrefleks igjen, og klarer ikke helt å bestemme meg. Valget ligger mellom 550D, 60D eller 7D. 600D er utelukket. Gidder ikke betale mer for de få ekstra funksjonene. 7D frister mest med høy bilderate og god autofokus (og værtetting). Eneste grunnen til at jeg ikke allerede har bestemt meg er fordi jeg ikke er sikker på om jeg har økonomi til det. Skal også bruke litt penger på objektiv og ekstrautstyr. Av objektiv tenkte jeg i første omgang 15-85 IS USM, og eventuelt utvide med tiden. 1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg brukte blant annet denne til å bestemme meg for om jeg skulle velge 550d 60d eller 7d. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Pakke, pakke. Kvelden før turen såklart! Sier bare New York i 14dager! Vi snakker studietur, FN, MOMA, ICP, møte fotografer/presse, streetphoto, journalistikk og shopping (både harde pakker og myke) Tar med blits og ttl-kabel kanskje klarer man å manne seg opp til å prøve litt Bruce Gilden style streetphoto Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Hvilken manuelle funksjoner finner man på 60D, som man ikke finner på 550D? De har eksakt de samme manuelle innstillingene og funksjoner. 7D frister mest med høy bilderate og god autofokus (og værtetting). 60D er og værtett, samt at 7D og 60D har trådløs blitsstyring. Her har du kameraene side by side. Endret 11. februar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Tror jeg går for 550D og heller litt bedre optikk med tiden. Hvis jeg finner behovet, selger jeg heller huset og kjøper det jeg da vil ha. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Hvilken manuelle funksjoner finner man på 60D, som man ikke finner på 550D? De har eksakt de samme manuelle innstillingene og funksjoner. 7D frister mest med høy bilderate og god autofokus (og værtetting). 60D er og værtett, samt at 7D og 60D har trådløs blitsstyring. Her har du kameraene side by side. På de tekniske spesifikasjoner til 60D hos Canon står "værtett" (Vann-/støvbestandig) med merknaden "¹Kun minnekort og batterilokk" Mens på 7D står det "Ja (samme som EOS-1N)" på samme punkt. Så noe forskjell er det på værtettingen på de to kameraene. Endret 11. februar 2011 av pybalto Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Tar japanphoto i Trondheim inn kamera og objektiv til rens? Noen som har erfaringer, og er de til å stole på? Mange dustbunnies som jeg ikke gidder å fjerne neste sesong også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå