Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hvor lang tid ett sett GP 2700mAh AA batterier bruker på å lade ut når de ikke brukes ? Kan være svært variable tider mellom hver gang de brukes.

Det kommer veldig an på merket og hvordan de har laget dem. Har selv gode erfaringer med produkter som er laget nettopp for å kunne ligge lenge uten å miste ladningen - noen av de beste kan beholde 80% av ladningen selv etter et år! Prioriterer selv denne egenskapen klart framfor antall milliamperetimer.

Kjøp for eksempel Sanyo Eneloop eller Varta Ready2Use.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine lå i ca 2 måneder og da var det ikke mye futt her kan man si.

Det er digg med batterier som holder ladningen - har ett sett i blitsen og ett sett oppladede i kamerabagen - og har ikke vært i problemer med mangel på batteri. Det festlige med batteriene er at de har ladning når du kjøper dem - i alle fall Ready2Use - derav navnet. Men - Vartas pro-serie er ikke ladet opp når du kjøper dem - som jeg fant ut på akam-treff. ;)

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvor lang tid ett sett GP 2700mAh AA batterier bruker på å lade ut når de ikke brukes ? Kan være svært variable tider mellom hver gang de brukes.

Tåler tydeligvis ikke ligge lenge ubrukt. Har åtte her som har ligget et år eller så, hvor kun to lar seg lade opp...

Lenke til kommentar

Sjølv har eg best erfaring med Varta sine "Ready to use", kjøpt på Clas O. Dei held lenge på ladinga og ser så langt bra ut. Har prøvd diverse andre typar, men så langt ser "ready to use" varianten best ut. Har mest erfaring med bruk i GPS til turbruk.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg litt grinete på Steve Ballmer* og de andre dustene i Mcrosoft. Det gjelder Windows 7 Home Premium utgaven denne gangen. I sin visdom har Microsoft fjernet Group policy editoren i denne versjonen. Jeg prøvde å innstallere postgresql på maskinen idag - og den feilet av en eller annen grunn. Når jeg nå prøver å rydde opp får jeg ikke slettet postgres brukeren som er lagt inn - for den vises ikke i kontrollpanelet. Og GPedit er ikke tilgjengelig ...

*) Jeg er sikker på at det er Steves feil :p

Lenke til kommentar

Hvor mange bilder er du komfortabel med å miste?

Godt spørsmål.

Kjøper man gode kort, og følger et par forhåndsregler, så er sjansen veldig lite for at kortet skal bli korrupt, slik at bildene forsvinner på den måten. Men blir kamera stjålet, så er det ergelig hvis alle bilden blir borte samtidig.

Færrest mulig. Men jeg er heller ikke interessert i å ha alt for mange minnekort heller.

Jeg har nesten kun 4GB kort (4stk); men er nå på vei over til 8GB da jeg har begynt å lefle litt med video også.

Lenke til kommentar

Til vanlig har jeg egentlig nok plass på minnekortene, men det er når jeg er på ferie eller av andre grunner ikke har mulighet til å tømme kortene når de er fulle problemet med liten plass dukker opp.

Jeg tenker også å bytte ut et par kort også. (ja jeg var litt gjerrig når det gjaldt minnekort til og begynne med).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...