Trondster Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Noen som har peiling på hvor lang tid ett sett GP 2700mAh AA batterier bruker på å lade ut når de ikke brukes ? Kan være svært variable tider mellom hver gang de brukes. Det kommer veldig an på merket og hvordan de har laget dem. Har selv gode erfaringer med produkter som er laget nettopp for å kunne ligge lenge uten å miste ladningen - noen av de beste kan beholde 80% av ladningen selv etter et år! Prioriterer selv denne egenskapen klart framfor antall milliamperetimer. Kjøp for eksempel Sanyo Eneloop eller Varta Ready2Use. Endret 10. februar 2011 av Trondster Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Mine lå i ca 2 måneder og da var det ikke mye futt her kan man si. Endret 10. februar 2011 av JoonGoii Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Mine lå i ca 2 måneder og da var det ikke mye futt her kan man si. Det er digg med batterier som holder ladningen - har ett sett i blitsen og ett sett oppladede i kamerabagen - og har ikke vært i problemer med mangel på batteri. Det festlige med batteriene er at de har ladning når du kjøper dem - i alle fall Ready2Use - derav navnet. Men - Vartas pro-serie er ikke ladet opp når du kjøper dem - som jeg fant ut på akam-treff. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Det finnes rett og slett ingen snö her mer. I dag var det 15C, sol og vaar stemning. Det går vel snart over .... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Er det noe spennende å se på/ta bilde av i den svenske metropolen Jönköping (eller på veien mellom Göteborg flyplass og Jönköping)? Har en times tid til overs der i morgen formiddag... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Er det noe spennende å se på/ta bilde av i den svenske metropolen Jönköping (eller på veien mellom Göteborg flyplass og Jönköping)? Har en times tid til overs der i morgen formiddag... Neppe ... Eller? Endret 10. februar 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
JonH Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Noen som har peiling på hvor lang tid ett sett GP 2700mAh AA batterier bruker på å lade ut når de ikke brukes ? Kan være svært variable tider mellom hver gang de brukes. Tåler tydeligvis ikke ligge lenge ubrukt. Har åtte her som har ligget et år eller så, hvor kun to lar seg lade opp... Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Sjølv har eg best erfaring med Varta sine "Ready to use", kjøpt på Clas O. Dei held lenge på ladinga og ser så langt bra ut. Har prøvd diverse andre typar, men så langt ser "ready to use" varianten best ut. Har mest erfaring med bruk i GPS til turbruk. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Sanyo Eneloop er også kjent for å holde godt på strømmen. Bruker slike i blitsen, og siden jeg foretrekker å klare meg uten blits blir den gjerne liggende i måneder ubrukt imellom hver gang. Vanlige oppladbare batterier ville ikke tålt det, men med Eneloop fungerer det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg har noen GP Recyklo+ som også har oppført seg greit. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg skal ha meg litt flere GB med minnekort. Bør jeg velge 1x16GB, 2x8GB, 4x4GB eller 1x32GB? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Filene fra kamera ditt blir ikke så store, så jeg ville ha valgt 2x8 GB. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Det går ca 450 bilder på et 8GB kort. Skyter kun RAW. Endret 10. februar 2011 av Panerai Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Nå ble jeg litt grinete på Steve Ballmer* og de andre dustene i Mcrosoft. Det gjelder Windows 7 Home Premium utgaven denne gangen. I sin visdom har Microsoft fjernet Group policy editoren i denne versjonen. Jeg prøvde å innstallere postgresql på maskinen idag - og den feilet av en eller annen grunn. Når jeg nå prøver å rydde opp får jeg ikke slettet postgres brukeren som er lagt inn - for den vises ikke i kontrollpanelet. Og GPedit er ikke tilgjengelig ... *) Jeg er sikker på at det er Steves feil Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg skal ha meg litt flere GB med minnekort. Bør jeg velge 1x16GB, 2x8GB, 4x4GB eller 1x32GB? Hvor mange bilder er du komfortabel med å miste? Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg skal ha meg litt flere GB med minnekort. Bør jeg velge 1x16GB, 2x8GB, 4x4GB eller 1x32GB? Hvor mange bilder er du komfortabel med å miste? Færrest mulig. Men jeg er heller ikke interessert i å ha alt for mange minnekort heller. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Hvor mange bilder er du komfortabel med å miste? Godt spørsmål. Kjøper man gode kort, og følger et par forhåndsregler, så er sjansen veldig lite for at kortet skal bli korrupt, slik at bildene forsvinner på den måten. Men blir kamera stjålet, så er det ergelig hvis alle bilden blir borte samtidig. Færrest mulig. Men jeg er heller ikke interessert i å ha alt for mange minnekort heller. Jeg har nesten kun 4GB kort (4stk); men er nå på vei over til 8GB da jeg har begynt å lefle litt med video også. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Til vanlig har jeg egentlig nok plass på minnekortene, men det er når jeg er på ferie eller av andre grunner ikke har mulighet til å tømme kortene når de er fulle problemet med liten plass dukker opp. Jeg tenker også å bytte ut et par kort også. (ja jeg var litt gjerrig når det gjaldt minnekort til og begynne med). Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Da bør du kanskje tenke på en backup løsning også. Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 60d vs 600d, er det verdt å hoppe opp på 60d hvis man ikke bryr seg om fps? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå