Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Æsj, fikk endelig kameravesken fra Dealextreme, men den var jo mye mindre enn jeg trodde, er jo bare så vidt plass til kameraet (60D). Og da buler det ut noe voldsomt. Noen som har tips til en god og billig kameraveske?

Noen som har forslag til en skulderveske som har plass til ett kamera + to objektiver (35/1.8 og 180/2.8) og en iPad?

Francis

Hva med N-G kopien ?

Var den jeg fikk i posten i dag. Er veldig liten plass, må ta ut ekstrabeskyttelsen for å få skikkelig plass til kameraet uten å måtte ta av objektivet.

Men ser japanphoto.no har Lowepro Fastpack 350 til 744.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:nei: Ikke hvis huset skal være oppi sammen med resten.

Har hatt flere forskjellige bager/ryggsekker men min gamle Lowepro stealt report blir fortsatt mest brukt, utrolig hvor mye man kan putte i den i forhold til størrelsen.

Men ser japanphoto.no har Lowepro Fastpack 350 til 744.

Har hatt den, men likte ikke konseptet med sideveis uttak av kameraet, følte meg ikke trygg på dette.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Er det jeg er skeptisk til òg, ser for meg at det blir en vanesak. Er sikkert ikke vanskelig å ettermontere noen borrelåser på egenhånd som kan sikre tingene bedre.

Var en her i fjor som nevnte at han glemte og dra igjen glidelåsen når han heiv sekken på ryggen, med fatalt utfall for kameraet.

Lenke til kommentar

Du må jo på ett eller annet vis fortelle blitsen når den skal fyres av - 600D (og 60D og 7D) kan bruke den innebygde blitsen til dette, mens andre Canon-kameraer må enten ha en 580 eller ST-E2 montert i blitsskoen :)

Ja jeg har ikke så god greie på det her så spørr dumt i håp om klok svar! :wee: Tenkte kanskje det var en annen triggerfunksjon innebygd på de nye kameraene. Annet dumt spørsmål, hvis det bare er den interne blitsen som er trigger, hvorfor lar ikke 430 seg trigge av blitsen på 550d f.eks?

Lenke til kommentar

Canon-blitser kan ikke trigges som "dumme" slaver - de reagerer kun på ett spesielt blinkemønster, og det er kun de tre nevnte kameraene som har denne funksjonen innebygd. Men det er mulig å få blitsen til å trigge kun ved blitsglimt fra ett hvilket som helst kamera, om du kjøper en såkalt optisk slave, som er en liten kloss du setter på blitsskoen (på blitsen) - men da er du nødt til å sette lysstyrken manuelt.

Lenke til kommentar

Ja jeg har ikke så god greie på det her så spørr dumt i håp om klok svar! :wee: Tenkte kanskje det var en annen triggerfunksjon innebygd på de nye kameraene. Annet dumt spørsmål, hvis det bare er den interne blitsen som er trigger, hvorfor lar ikke 430 seg trigge av blitsen på 550d f.eks?

Grunnen er at blitsen/kameraet "prater med hverandre" du får full ETTL auto og du kan styre blitsen/e fra kameraet.

Har vurdert og kjøpe en uoriginal ST-E2, har den orginale men er ikke helt fornøyd med rekkevidden, den uoriginale har større nedslagsfelt. En fordel ved bruk av comander ST-E2 eller blitsen 580 EX istedefor den innebygde blitsen er at du får et fast rødt fokuslys som forenkler fokuseringen, den innebygde gir bare korte blink for fokusering "preflash".

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvor lang tid ett sett GP 2700mAh AA batterier bruker på å lade ut når de ikke brukes ? Kan være svært variable tider mellom hver gang de brukes.

Vet ikke med GP, men har prøvd de forskjellige variantene fra Biltema, hvorav de billigste selvutlader på en ukes tid, mens de dyreste (2500 mAh) kan holde i flere måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...