Alt-Ctrl Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Æsj, fikk endelig kameravesken fra Dealextreme, men den var jo mye mindre enn jeg trodde, er jo bare så vidt plass til kameraet (60D). Og da buler det ut noe voldsomt. Noen som har tips til en god og billig kameraveske? Noen som har forslag til en skulderveske som har plass til ett kamera + to objektiver (35/1.8 og 180/2.8) og en iPad? Francis Hva med N-G kopien ? Var den jeg fikk i posten i dag. Er veldig liten plass, må ta ut ekstrabeskyttelsen for å få skikkelig plass til kameraet uten å måtte ta av objektivet. Men ser japanphoto.no har Lowepro Fastpack 350 til 744. Endret 9. februar 2011 av Alt-Ctrl Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Ikke hvis huset skal være oppi sammen med resten. Har hatt flere forskjellige bager/ryggsekker men min gamle Lowepro stealt report blir fortsatt mest brukt, utrolig hvor mye man kan putte i den i forhold til størrelsen. Men ser japanphoto.no har Lowepro Fastpack 350 til 744. Har hatt den, men likte ikke konseptet med sideveis uttak av kameraet, følte meg ikke trygg på dette. Endret 9. februar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Er det jeg er skeptisk til òg, ser for meg at det blir en vanesak. Er sikkert ikke vanskelig å ettermontere noen borrelåser på egenhånd som kan sikre tingene bedre. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Er det jeg er skeptisk til òg, ser for meg at det blir en vanesak. Er sikkert ikke vanskelig å ettermontere noen borrelåser på egenhånd som kan sikre tingene bedre. Var en her i fjor som nevnte at han glemte og dra igjen glidelåsen når han heiv sekken på ryggen, med fatalt utfall for kameraet. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Det er forresten Nauticas skyld jeg kjøpte 100mm. (Ta gjerne med mer stuff jeg kan skylde på deg! ) Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Hepp er redd for det, kan være litt glemsk/klønete i blant. Får se hvordan det går, om den ikke er noe for meg er det sikkert ikke noe problem å selge den igjen uten store tapet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Det er forresten Nauticas skyld jeg kjøpte 100mm. (Ta gjerne med mer stuff jeg kan skylde på deg! ) Jeg får ta med meg 600L f4 IS neste gang Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Vil man kunne bruke 430 EX II trådløst med 600d uten noe ekstra utstyr? Eller gjelder det kun for 580 EX II? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Skal fungere fint det. 580 (I og II) er de eneste som kan være master av eksterne blitser, men både 430 og 580 kan være slave til 600Ds innebygde blits. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Under nye produkter i salg ligger nå Think Tank Photo Retrospective 10 og 20, noe jeg har gått glipp av her ? Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Det er forresten Nauticas skyld jeg kjøpte 100mm. (Ta gjerne med mer stuff jeg kan skylde på deg! ) Jeg får ta med meg 600L f4 IS neste gang Samboern min kommer til å hate deg. Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Skal fungere fint det. 580 (I og II) er de eneste som kan være master av eksterne blitser, men både 430 og 580 kan være slave til 600Ds innebygde blits. Ok, så med andre ord kan man ikke bruke kun 430? Uten den innebygde blitsen? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Du må jo på ett eller annet vis fortelle blitsen når den skal fyres av - 600D (og 60D og 7D) kan bruke den innebygde blitsen til dette, mens andre Canon-kameraer må enten ha en 580 eller ST-E2 montert i blitsskoen Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Du må jo på ett eller annet vis fortelle blitsen når den skal fyres av - 600D (og 60D og 7D) kan bruke den innebygde blitsen til dette, mens andre Canon-kameraer må enten ha en 580 eller ST-E2 montert i blitsskoen Ja jeg har ikke så god greie på det her så spørr dumt i håp om klok svar! Tenkte kanskje det var en annen triggerfunksjon innebygd på de nye kameraene. Annet dumt spørsmål, hvis det bare er den interne blitsen som er trigger, hvorfor lar ikke 430 seg trigge av blitsen på 550d f.eks? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Canon-blitser kan ikke trigges som "dumme" slaver - de reagerer kun på ett spesielt blinkemønster, og det er kun de tre nevnte kameraene som har denne funksjonen innebygd. Men det er mulig å få blitsen til å trigge kun ved blitsglimt fra ett hvilket som helst kamera, om du kjøper en såkalt optisk slave, som er en liten kloss du setter på blitsskoen (på blitsen) - men da er du nødt til å sette lysstyrken manuelt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Ja jeg har ikke så god greie på det her så spørr dumt i håp om klok svar! Tenkte kanskje det var en annen triggerfunksjon innebygd på de nye kameraene. Annet dumt spørsmål, hvis det bare er den interne blitsen som er trigger, hvorfor lar ikke 430 seg trigge av blitsen på 550d f.eks? Grunnen er at blitsen/kameraet "prater med hverandre" du får full ETTL auto og du kan styre blitsen/e fra kameraet. Har vurdert og kjøpe en uoriginal ST-E2, har den orginale men er ikke helt fornøyd med rekkevidden, den uoriginale har større nedslagsfelt. En fordel ved bruk av comander ST-E2 eller blitsen 580 EX istedefor den innebygde blitsen er at du får et fast rødt fokuslys som forenkler fokuseringen, den innebygde gir bare korte blink for fokusering "preflash". Endret 10. februar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Da er jeg litt klokere! Har og vurdert denne uorginale ST-E2en men lurte på om det var mer fornuftig å putte pengene i å oppgradere huset til 600d istedet. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Noen som har peiling på hvor lang tid ett sett GP 2700mAh AA batterier bruker på å lade ut når de ikke brukes ? Kan være svært variable tider mellom hver gang de brukes. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Vet ikke det JoonGoi, men når man snakker om AA-batteri.. jeg har oppdaget at mine 2700 mAh batteri fra Sanyo er tykkere enn de fra Varta. 0,2mm mer fører til at dem ikke passer inn i lommelykta. Heldigvis passer dem i blitsen, jeg kjøpte 8 stk for å i reserve til den. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Noen som har peiling på hvor lang tid ett sett GP 2700mAh AA batterier bruker på å lade ut når de ikke brukes ? Kan være svært variable tider mellom hver gang de brukes. Vet ikke med GP, men har prøvd de forskjellige variantene fra Biltema, hvorav de billigste selvutlader på en ukes tid, mens de dyreste (2500 mAh) kan holde i flere måneder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå