Paisley Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Hvordan fungerer domene-navn og hvilken fremgangsmåte bruker man ? Må se og få laget en hjemmeside/merkenavn angående aluminiumsbåtene mine I sin enkleste form bestiller du domenenavn fra en registrar, og får dem til å peke dette mot en server med fast IP som du da må stille med selv. (men det vanligste er å kjøpe pakke med serverplass og domenenavn, så tar leverandøren seg av det praktiske. Kan anbefale Solidhost som leverandør, og på det sterkeste fraråde Enterweb). Har forska litt på dette, men når man er 100% grønn er det nok greit og bruke en eller annen form for starthjelp for å lage en hjemmeside noen ideer. Wordpress er det noe for grønnskollinger og fungerer denne guiden relativt greit ? Eller er det noen helt annet jeg burde gjøre for og få relativt enkelt en hjemmeside ? Jeg brukte iallefall www.cargocollective.com og syntes dette var en meget enkel måte å lage en enkel hjemmesiden på. Finnes sikkert fler og bedre alternativer, men dette fungerte ypperlig for min del Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Skuffende aktivitet her inne da. Er det ingen som er i festmodus enda? http://www.youtube.com/watch?v=ZxD59jNDcKo Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Noen som skal på Fish konsert på Union scene (Drammen) i mars? Lurer også på om noen har erfaring med fotografering på Union scene. Francis Tror det skal være ganske greie omgivelser å fotografere i. Jeg er usikker på hvor forbudt det er å ha med kameraer inn, men det er i alle fall neppe et forbud som håndheves veldig strengt. Å snike inn en målsøker eller en speilrefleks med et lite fastobjektiv bør gå fint. Man pleier å komme ganske nærme scenen, jeg har aldri sett at de setter opp noen grop for akkrediterte fotografer. 24mm, 35mm og 50mm bør passe fint der inne. Lyset pleier å være ålreit. Da jeg var på en (forøvrig ekstremt bra) Focus-konsert der på fredag var det vel rundt 1/125 f/1,4 ASA-400, men jeg tok ikke bilder da, så er ikke helt sikker. Pleier uansett å være sånn som det alltid er på konserter (dvs 1-2EV for lite). Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Jared Polin (Fro Knows Photo) og Greg Cazillo drar igang live fotoshow hver søndag framover, første starter idag. http://froknowsphoto.com/show/ Har ikke giddi å sjekket klokke om det har gått eller om det går live senere idag/natt. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Jobber med en Hasselblad-fil nå. Steike så mye detaljer! Kanskje ikke rart med tanke på at råfilen er på 58 MB. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Noen som har kommet noen vei med månedens utfordring? Selv har jeg prøvd på noen nærbilder, men har ikke helt fått til noe som ser OK ut. Men er gøy å holde i kameraet igjen etter en pause. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Noen som har kommet noen vei med månedens utfordring? Selv har jeg prøvd på noen nærbilder, men har ikke helt fått til noe som ser OK ut. Men er gøy å holde i kameraet igjen etter en pause. Har gjort første forsøk i dag. Dog er det i Syd Tyskland litt problematisk med oppgave 1. ... Oppgavene er: Oppgave 1: Det snør, det snør, tiddeli bom Det er vinter, og snøen laver ned over det ganske land. Eller er det grått og regntungt der du bor? .... Det finnes rett og slett ingen snö her mer. I dag var det 15C, sol og vaar stemning. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 R.I.P. Gary Moore http://www.youtube.com/watch?v=4O_YMLDvvnw 5 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Oppgave 1: Det snør, det snør, tiddeli bom Hvetemel,ballong og en uskyldig forbipasserende Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 (endret) Her en sammenligning mellom BluRay & DVD. En grei tabell, men stereo audio output i følge den tabellen er "Linear PCM" - Dvs - det er den biten jeg er ute etter ... Linear PCM sier veldig lite - er det 44.1,48,96, eller 192kbps og er det 16 eller 24 bits? Jeg har ikke voldsom peiling men kildematerialet har vel noe å si her. Her er hvertfall en tabell som sier litt om lyd på BD i forhold til LPCM. Endret 6. februar 2011 av Xtra Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Noen som har kommet noen vei med månedens utfordring? Selv har jeg prøvd på noen nærbilder, men har ikke helt fått til noe som ser OK ut. Men er gøy å holde i kameraet igjen etter en pause. Ikke noe annet enn noen idèer til oppagve 3, må bare få tatt de. Likte ikke helt de andre oppgavene, der er jeg helt blank. Synes Nautica hadde et godt forslag over her da. :!: Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Hvetemel,ballong og en uskyldig forbipasserende Er ikke sikker paa om det er helt og anbefale. Har lissom lyst til aa bo her fortsatt, med et nogen-lunde forhold til naboene. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 R.I.P. Gary Moore Det var trist , ein av dei største gitaristane nokon sinne. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 (endret) R.I.P. Gary Moore Det var trist , ein av dei største gitaristane nokon sinne. Det er en helt egen klasse over sangen hans.. Kommer rett og slett ikke over at han døde Min favoritt er "the loner". sykelig fint gitarspill! Endret 6. februar 2011 av Breni 1 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Veldig trist! Still got the blues er en av mine favorittsanger. Jeg tar meg en Cognac til ære for ham og setter på hans musikk. Francis 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Og da har Canon lansert 600D og 1100D ... 600D er faktisk første xxxD modell som har samme oppløsning som forrige modell! (300D = 6MP, 350D = 8MP, 400D = 10MP, 450D = 12MP, 500D = 15MP, 550D = 18MP, 600D = 18MP) 1100D har fått 450D sesnoren, kan det se ut som. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Tror 550D kommer til å være en som anbefales i lang tid framover, akkurat som 450D. Ikke det at jeg tror 600D er noe dårlig, det jeg mener er at 550D var så bra... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Wow - 200-400/4 IS med innebygd extender! Den blir ikke billig!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå