Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åja, trodde siden den var i dpp lista så var den i lr lista;P

Har vel neppe en link til en slik community? :p

DPP-lista har intet med PhotoShop-korreksjoner å gjøre, og lista der er fra en gammel versjon av DPP.

Du må forresten laste over dataene for objektivene dine inn i kameraet for å få autokorreksjon av vignettering på jpeg'er.

Kikk litt i LR og hvordan det fungerer der - finn også ut hvordan du jan laste ned korreksjonsdata om objektivene dine. :)

Lenke til kommentar

Kikket på denne filmen og fikk skikkelig lyst å prøve noe lignende til sommeren. Hva med å sende opp D7000 + 10-20mm?

Så fantastisk tøft!

Hvor lenge kan man filme med en D7000?

Det er vel 20 minutt, så man hadde ikke fått med hele turen opp og ned ihvertfall. Men jeg hadde uansett ikke ofret et D7k for det. På en annen side kunne jeg godt slengt opp et Canon når som helst.

Men dette skal testes og gjennomføres!

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Ble ikke noe tur til Varingskollen for å fotografere "Jibbere" og andre skikjørere i dag. Endte heller opp med en vanlig gåtur i område med kamera.

Gikk innover i skogen på en såkalt "trenings vei for hest".

Innover en sti kom jeg over et heidundrende rådyr område :new_woot:

Var et stk "mattrau" som antagelig noen da er innom å fyller en gang i mellom. Og rundt denne var det helt nedtråkket av rådyr. Og i tilleg var det vell 15-20 helt hardtråkket rådyr stier. Dette var ikke småstier, men omtrent 1 m brede stier. Så tyder på enormt med akitvitet rundt denne. Da det var helt tråkket, og for kun noen dager siden var det snøfall her som ville dekket dettte.

Blir nok noen timer i skogen for å få bilder av disse dyrene. Og beste av alt, det er jo ikke mer en 10 min gange i fra hjemme heller.

Lenke til kommentar

... og har gått over på Jeff Becks perfoming this week ... at Ronnie Soctt's ...

Musikken er fortsatt fet; men jeg sitter med følelsen at dette er en DVD som er brent på en blue-ray disk. For bildekvaliteten suger i forhold til Crossroads Blueray disken. Hadde det vært en DVD, så hadde bildekvlaiteten passet.

For dere som er eksperter i faget; er lydkvaliteten på Blueray bedre enn DVD? Dvs. har blue høyere bitrate osv enn Dvd på lydsiden?

edit: fikset quote bug

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

For dere som er eksperter i faget; er lydkvaliteten på Blueray bedre enn DVD? Dvs. har blue høyere bitrate osv enn Dvd på lydsiden?

Slik som jeg har forstått det så har BluRay 3 ganger bedre lyd og 6 ganger bedre bilde enn DVD. :)

Lenke til kommentar

Om jeg skulle ha sendt opp noe så ville jeg heller ha tatt bilder enn å filme. Et bilde er mer verdt, synes nå jeg.

Begge deler ville vært å foretrekke. Ville ikke vært foruten en film av en ballong som flyr opp i stratosfæren (?). Vinden og stillheten og alt er magisk å høre på. Pluss at det er kult når den suser ned igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Slik som jeg har forstått det så har BluRay 3 ganger bedre lyd og 6 ganger bedre bilde enn DVD. :)

Her en sammenligning mellom BluRay & DVD.

Lenke til kommentar

Jeg har fotografert et par lokale ungdomsband på union scene for et år tilbake tror jeg. Har dessverre ikke bildene foran meg nå, men husker at jeg slet mye med lyset. Det var mørkere enn jeg trodde, og flere av bildene ble undereksponerte da jeg på det tidspunktet ikke hadde lov med blits av en eller anne grunn. Er vel endret reglene nå og blits er vel tillatt. Ta en titt på konsertopptak på youtube for å se forholdene under konsertene :)

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer domene-navn og hvilken fremgangsmåte bruker man ?

Må se og få laget en hjemmeside/merkenavn angående aluminiumsbåtene mine :)

I sin enkleste form bestiller du domenenavn fra en registrar, og får dem til å peke dette mot en server med fast IP som du da må stille med selv.

(men det vanligste er å kjøpe pakke med serverplass og domenenavn, så tar leverandøren seg av det praktiske. Kan anbefale Solidhost som leverandør, og på det sterkeste fraråde Enterweb).

Har forska litt på dette, men når man er 100% grønn er det nok greit og bruke en eller annen form for starthjelp for å lage en hjemmeside noen ideer.

Wordpress er det noe for grønnskollinger og fungerer denne guiden relativt greit ?

Eller er det noen helt annet jeg burde gjøre for og få relativt enkelt en hjemmeside ?

Lenke til kommentar

Wordpress er først og fremst blog-software da. Vet ikke helt hvor bra det vil passe som firmanettside - men kan vel fungere greit nok. Er iallefall lekende lett å sette opp.

Satte opp reiseblog i kveld - tok vel omtrent fem minutter fra jeg var ferdig å laste opp filene til webserveren til jeg var ferdig med å konfigurere og kunne begynne å skrive posts. Har dog satt opp en god del wordpressider før da. :)

Er litt usikker på hva som vil passe deg best, med tanke på at det skal være lett å sette opp og se bra ut. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...