Gorgat Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Hadde det omtrent på samme måte som deg for noen måneder siden. Ett bilde skjøt utrolig opp på statistikken "over natta". Oppdaget ett firma som hadde hotlinket mitt bilde på nettsidene sine. Sendte dem en middels hyggelig mail om norsk opphavsrett og bruksrett og ble ca 3x frilanssatsene rikere. Trodde ikke at tellerene til flickr tok med slike visninger, men etter at de hadde fjernet bildet ble allt tilbake til "normalen" igjen. Okei. Men forskjellen her er at ingen bilder har fått haugevis med treff. Det er gjerne 5 treff på masse forskjellige bilder. De 2 mest populære har, som jeg skriver, ikke engang 100 treff hver engang. Kikka litt mer på statistikken her nå. 28 sider med referrers fra Flickr. Nesten ingen utenom min egen photostream, så det er vel flere personer som har kikket gjennom hele photostreamen min.Men hvorfor så mange, og hvorfor akkurat i kveld? Opplevde også noe lignende, fikk plutselig over 1000 treff på et døgn. Fant etter hvert ut at spesielt en serie fikk alle treffene. Da var det et band jeg hadde tatt noen bilder av som hadde twittret link til flickr. Tror også det er endel søkemotorer som legger opp en tilfeldig samling over nye bilder på flickr som de viser i tumbnails. Dette genererer også trafikk. Totalt sett ser jeg positivt på den økte interessen. Spesielt de som legger igjen komentarer får meg til å sjekke ut deres flickr konto. Har oppdaget mange flinke fotografer på denne måten. Lenke til kommentar
Sille Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Totalt sett ser jeg positivt på den økte interessen. Spesielt de som legger igjen komentarer får meg til å sjekke ut deres flickr konto. Har oppdaget mange flinke fotografer på denne måten. Joda, selvfølgeliger det helt ok med økt interesse, men i mitt tilfelle bli bildet brukt i markedsføringen av ett firma, uten att jeg hadde blitt spurt om det, så den saken var grei plankekjøring. 1 Lenke til kommentar
Gorgat Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Totalt sett ser jeg positivt på den økte interessen. Spesielt de som legger igjen komentarer får meg til å sjekke ut deres flickr konto. Har oppdaget mange flinke fotografer på denne måten. Joda, selvfølgeliger det helt ok med økt interesse, men i mitt tilfelle bli bildet brukt i markedsføringen av ett firma, uten att jeg hadde blitt spurt om det, så den saken var grei plankekjøring. Ser den, er vel omtrent der jeg også. Jeg tar endel konsertfoto og da får artistene bruke bildene på sine hjemmesider (bildekaruseller ol). Dersom det skal brukes til plakater eller annet stiller det seg annerledes. All bruk skal være forhåndsgodkjent enten det er med eller uten vederlag. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Hørte det var nordlys her om dagen, Natrich hadde fanget det i Fredrikstad. Hvordan fikk dere med dere det? Og har dere erfaringer med fotografering av melkeveien? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 storm.no sitt nordlysvarsel funker som oftest Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Hvordan fungerer domene-navn og hvilken fremgangsmåte bruker man ? Må se og få laget en hjemmeside/merkenavn angående aluminiumsbåtene mine Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) Hørte det var nordlys her om dagen, Natrich hadde fanget det i Fredrikstad. Hvordan fikk dere med dere det? Og har dere erfaringer med fotografering av melkeveien? Av en eller anne grunn blir varselet oppdatert kvikkere på denne lenken her Nordlys enn den jeg kommer inn på vi Storm.no Ellers så er NOAA sin satelitt kjekk også har vi denne Space Weather Alerts and Warnings Timeline Spaceweather.com Ellers så handler det om og følge med og ha litt flaks, på 50 grader nord var det kun grønt lys i nordhorisonten til ca 23 da K indeksen spratt opp på 5 og jeg kunne se bølgete nordlys som varierte sekund for sekund. Endret 5. februar 2011 av Pc Lynet Lenke til kommentar
ventle Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Hvordan fungerer domene-navn og hvilken fremgangsmåte bruker man ? Må se og få laget en hjemmeside/merkenavn angående aluminiumsbåtene mine I sin enkleste form bestiller du domenenavn fra en registrar, og får dem til å peke dette mot en server med fast IP som du da må stille med selv. (men det vanligste er å kjøpe pakke med serverplass og domenenavn, så tar leverandøren seg av det praktiske. Kan anbefale Solidhost som leverandør, og på det sterkeste fraråde Enterweb). Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Kikket på denne filmen og fikk skikkelig lyst å prøve noe lignende til sommeren. Hva med å sende opp D7000 + 10-20mm? Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Kikket på denne filmen og fikk skikkelig lyst å prøve noe lignende til sommeren. Hva med å sende opp D7000 + 10-20mm? Så fantastisk tøft! Hvor lenge kan man filme med en D7000? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) Da er Flickr-traffikk-mysteriet mitt løst. Det er familie/venner av modellene på min seneste TFP-shoot som sto for all trafikken. Endret 5. februar 2011 av Ratleto Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 begynner bli litt lei vignetering av 35mm 2.0 på 5d'n min, vurderer bytte den ut, noen forslag til noe rundt 35mm som ikke er så dyrt og fortsatt skarpt? kan være opptil 2.8 men helst no mer;P Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 35/1.4L? Litt dyr da - burde greie å få den for rundt 8 000 brukt. Detter sikkert litt i bruktpris om ryktene om 35/1.4L II stemmer. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 begynner bli litt lei vignetering av 35mm 2.0 på 5d'n min, vurderer bytte den ut, noen forslag til noe rundt 35mm som ikke er så dyrt og fortsatt skarpt? kan være opptil 2.8 men helst no mer;P Skyter du i RAW og bruker DPP, eller du skyter i jpeg, så kan du registrere data om objektivet og automagisk fjerne vignetteringen. Både 5D og 35/2 er støttet - hvis du har nyeste firmware på huset. 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 35/1.4L? Litt dyr da - burde greie å få den for rundt 8 000 brukt. Detter sikkert litt i bruktpris om ryktene om 35/1.4L II stemmer. Hehe, den frister så absolutt! men ikke snakk om at jeg har råd til det med det første, hadde nok heller brukt penga på en 24-70 2.8 da faktisk begynner bli litt lei vignetering av 35mm 2.0 på 5d'n min, vurderer bytte den ut, noen forslag til noe rundt 35mm som ikke er så dyrt og fortsatt skarpt? kan være opptil 2.8 men helst no mer;P Skyter du i RAW og bruker DPP, eller du skyter i jpeg, så kan du registrere data om objektivet og automagisk fjerne vignetteringen. Både 5D og 35/2 er støttet - hvis du har nyeste firmware på huset. Er det noen mulighet for å få til fjerning av vignette i lightroom? Så slipper jeg å bruke DPP ? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Er det noen mulighet for å få til fjerning av vignette i lightroom? Så slipper jeg å bruke DPP ? Helt klart! Lightroom 3 eller CS5, vel å merke - der har de støtte for korreksjon av ymse optikk.. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Jaggu *titte litt i lr og se om jeg finner det* Lenke til kommentar
ventle Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Helt nederst i develop-modulen, "Enable profile corrections" Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 argh! hvorfor er den ikke i lista?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå