Alt-Ctrl Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Kommer med et av spørsmålene mine igjen Merket meg at autofocus ved bruk av LCD-skjermen var rimelig tregt, men langt, langt raskere ved bruk av optical view. Hvorfor er det så stor forskjell? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Treg kontrastbasert fokus VIA liveview vs kjapp fasebasert fokus som "vanlig". To forskjellige typer fokussystemer. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Trodde det gikk på det samme, men tenkte meg etterhvert det var noe spesielt. Kunne bare ikke skjønne hva. Men hvis jeg skal ta "action" bilder så burde jeg altså bruke det optiske alternativet? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Vil du ha presis autofokus - bruk optisk søker. Vil du ha perfekt manuell fokus på stillestående motiver - bruk liveview og zoom inn på skjermen mens du fokuserer manuelt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Vil du ha presis autofokus - bruk optisk søker. Vil du ha perfekt manuell fokus på stillestående motiver - bruk liveview og zoom inn på skjermen mens du fokuserer manuelt. Og bruk av stativ gir et mer stabilt fokus når du bruker skjermen som søker. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Bilde av et helt døgn i et enkelt bilde: Link Endret 4. februar 2011 av Natrich Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Stjerneskudd + hjertebokeh = win! Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hmm.. okei.. da er visst Denon AH-D5000 på vei snart. 1 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Bruktsalg er en merkelig ting... Nå er det gått ganske nøyaktig en uke siden jeg la ut et objektiv for salg. Så langt har 4 stk meldt sin interesse, hvorav 3 i løpet av de siste timene... Hadde ellers forventet mest pågang i starten, men klager da ikke:) Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Det som startet med en "vill" tanke her inne om å prøve å ta bilder under cupfinalene som var i håndball ble en ordentlig seier for min egen del. Fikk jobb for både Haslum HK og Larvik HK. Det har nå resultert i jobb hos bildbyrå. Og jeg ser bildene mine brukes ganske flittig av klubbene. Senest i dag fikk jeg en mail med to kamplakater som Haslum vil bruke :new_woot: 3 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Gratulerer! Man vet ALDRI hvilke dører som åpner seg når man prøver seg. F.eks jeg kontakta div reklamebyråer i Østfold uten noe særlig (ingen er vel mer riktig) produkt-foto portfolio, i ett svakt håp om at jeg kanskje fikk en jobb. Det resulterte med 3 oppdrag totalt, først ett firma som trengte bilder av produksjonslinja si. Og så var det ett firma til som har kjempefint fotostudio(er ett stort på 300kvm delt på 2 studioer(ett stort og ett lite for mindre produkter) det første ble en prøveshoot av div klesplagg osv. som skulle i en lokal reklamebrosjyre, og så ble jeg kontakta av de igjen noen dager senere om ett firma som trengte bilder av sine produkter til sin katalog. Så har tjent noen lapper i 2010 på noe jeg trodde var ett fjernt håp. 1 Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Det er 10% rabatt på all L-optikk på Fotovideo på onsdag. De skal flytte inn i nye lokaler og feirer det med jubel og salg. Tipper det kommer et 100mm macro F2.8L i samlingen da ja. Edit: PÅ, ikke TIL. En liten forskjell der gitt. Endret 4. februar 2011 av azathosk Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Regner med det ikke er på nettet og? Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Regner med det ikke er på nettet og? Messetilbudene er alltid tilgjengelige på nett, så det vil overraske meg om det bare gjelder i butikk. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Vurderer å ta en tur til Varingskollen i morgen for å prøve litt foto av de der. Aldri prøvd ut det før, så kan da bli spennende Sett mange gjøre slik med ski/brett bilder. Hvordan er det de egentlig settes sammen slik? Og evnt hva heter det, så kan jeg google selv hvis noen vet det:P Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Det ble akkurat beskrevet i den store Photoshop tråden her på forumet. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Fotografering av hunder o.l på Norge Rundt klokken 1940 ikveld Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Finnes det klippet på nett for de som ikke fikk sett det? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Var ikke mye du gikk glipp av... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå